نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. فروردين 1398 - 11:38
منطقه گردشگری رود رونه در شهرستان باشت بدلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط گردشگران از آلودگی های زیست محیطی رنج می برد و قطعاً در آینده نزدیک این مسئله تبدیل به یک فاجعه زیست محیطی خواهد شد که نه تنها دامن این منطقه بلکه سایر نقاط کهگیلویه و بویراحمد را هم خواهد گرفت!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همه ساله با فرا رسیدن ایام نوروز جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران به سمت منطقه "رود رونه" با چشم اندازهای کم نظیرش ،سرازیر می شوند تا غبار خستگی را از تن خود بزدایند؛اما امروزه آنچه که پس از تعطیلات نوروزی در این خطه از استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد بسیار آزاردهنده است وجود انواع  زباله ‌ها در دامان طبیعت است هرچند این زباله ‌ها بیشتر یا غیرقابل بازیافت هستند یا برای تجزیه در طبیعت حداقل به چند قرن زمان نیاز دارند.

 زباله ‌های سرگردان در طبیعت زیبای رود رونه درشهرستان باشت ،تهدیدی جدی برای محیط زیست این منطقه گردشگری است که متاسفانه رفتار زشت رهاسازی زباله در طبیعت، همچنان یکی از عادات ناپسند برخی ازگردشگران است که در قدم نخست آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده و در قدم بعدی موجب آلودگی های بصری نیزشده است.

منطقه سرسبز و زیبای "رود رونه" در نزدیکی روستای "تلچگاه" همواره مورد توجه همه مسافران و گردشگرانی که در پی آرامش روحی و روانی واقعی در دامان طبیعت هستند،بوده است درحالی که وجود طبیعت منحصر به‌‌ فرد و آب و هوای بسیار روح ‌نواز و دلپذیر این منطقه درشهرستان باشت موجب شده تا گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشورمان در طول ایام سال به این نقطه زیبای کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند.

شهروندخبرنگار ما با صحنه ناراحت‌کننده رها سازی و انباشت زباله‌ها در منطقه "رود رونه" شهرستان باشت مواجه شده که نه تنها چهره این منطقه را زشت کرده است بلکه زمینه را برای ایجاد و بروز بیماری‌ های خطرناک به ویژه برای اهالی منطقه فراهم می‌سازد.

باید توجه داشت که برخی انسان ها با رهاسازی زباله ها در طبیعت در واقع دانسته یا ندانسته به جنگ با این نعمت بزرگ الهی برخاسته و نَفَس طبیعت را بند می آورند که این بی مهری ها پاسخی نامناسب و ناشایست در مقابل مهر طبیعت به انسان است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها