نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. آذر 1397 - 11:14
همایشی متفاوت به مناسبت روز جهانی معلولان با شور و نشاطی خاصی در جوار حرم امامزاده جعفر علیه السلام گچساران برگزار شد که در این برنامه جمعی از مسئولانی این شهرستان برای رفاه هرچه بیشتر معلولان وعده های خوبی به آنها دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به مناسبت بزرگداشت روز جهانی معلولین و با همت بهزیستی گچساران تعداد 40نفر از معلولان این شهرستان با همراهی جمعی از مسئولان دریک همایش فرهنگی _مذهبی به زیارت امامزاده جعفر علیه السلام گچساران مشرف شدند.

در این آیین سید مهران کشاورز،رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت:معلولیت محرومیت و محدودیت نیست بلکه معلولان خلاقیت و استعدادهای نهفته‌ای دارند،معلولان نیاز به ترحم ندارند بلکه نیازمند احترام هستندکه احترام گذاشتن به این قشر موجب به وجود آمدن خودباوری و بروز توانمندی‌های این افراد خواهد شد.

سهمیه 3درصدی اشتغال معلولان

وی اظهار کرد: معلولان مانند دیگر اقشار جامعه حق استفاده از تمام امکانات جامعه را دارند و با بهسازی و مناسب‌سازی این اماکن این امکان به آنها داده خواهد شد، درحال حاضر ۱۲درصد از جمعیت ۵۰نفری کارکنان بهزیستی این شهرستان را معلولان تشکیل می دهندکه سهمیه اشتغال معلولان در هر اداره براساس قانون سه درصد است که اداره بهزیستی گچساران این قانون را رعایت کرده است.

 بهرمندی یک هزار و 492 معلول از خدمات بهزیستی

کشاورزتصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 492 معلول از خدمات بهزیستی این شهرستان بهره مند می شوند و از سه ماه گذشته تا کنون 835معلول پشت نوبتی این شهرستان تحت پوشش حمایت های بهزیستی قرار گرفتند که از این تعداد 409 نفر معلول جسمی و حرکتی، 727 نفر معلول ذهنی، 190 نفر بیمار اعصاب و روان،35 نفر ضایعه نخاعی و 131نفر ناشنوا  از خدمات توان‌ بخشی و مستمری این سازمان بهره‌مند هستند.

30خانواده  گچسارانی با 3فرزند معلول

رئیس بهزیستی گچساران گفت: تعداد 30 خانواده در شهرستان گچساران وجود دارد که دارای 3 فرزندمعلول هستند،همچنین تعداد 136 خانوداه در شهرستان گچساران دارای دو فرزند معلول هستند که از خدمات ویژه‌ای برخوردار هستند.

وجود 6مرکز توانبخشی غیر دولتی

کشاورزتصریح کرد:تعداد 6مرکز توانبخشی غیر دولتی در سطح شهرستان گچساران وجود دارد که خدماتی را به افراد معلول این شهرستان ارائه می دهدو در این مراکز فعالیت توان‌بخشی، پزشکی، درمانی، و آموزشی صورت می‌گیرد.

وی افزود:برای هر یک از معلولانی که در مرکز شبانه روزی نگهداری می شود،ماهیانه پنج میلیون و 630 هزار ریال هزینه می شودو به طور میانگین برای هر معلول در مراکز توان بخشی که نگهداری می شوند 3 تا پنج میلیون ریال هزینه می شود.

اعطای کمک هزینه خرید و تعمیرمسکن

کشاورزی درادامه اظهارکرد:از سال گذشته تا کنون 12 نفر از خانواده های دارای معلول جسمی و ذهنی کمک هزینه خرید و تعمیر مسکن دریافت کرده اند که بر اساس شهری و روستایی بودن بین 40تا80میلیون ریال کمک هزینه مسکن دریافت کردند.

درادامه این همایش نیز نشستی با حضور شهردار گچساران ،رئیس بهزیستی و برخی از اعضای شورای شهر با تنی چند از معلولان در محل بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

هم سطح سازی خیابان بلادیان برای رفاه معلولان

 در این نشست مسعود ظفری،شهردارگچساران با اشاره به طرح بهسازی خیابان بلادیان گفت:در این خیابان تمامی زیرساخت های رفاهی مورد نیاز معلولان مورد توجه قرار گرفته است و این خیابان برای رفاه حال معلولان و نابینایان هم سطح خواهد شد.

وی افزود:یکی از اولویت های کاری شهرداری ایجاد فضای مناسب در مکان های عمومی این شهر است که متاسفانه ساختمان شهرداری گچساران استانداردهای لازم را برای تردد معلولان را ندارد، ساختمان شهرداری قدیمی است و امکان نصب آسانسور در این  ساختمان وجود ندارداما با نظر کارشناسی شده راهکارهای دیگری برای رفاه حال معلولان برای تردد در این مکان در دست  اقدام است.

احداث اتاق فکر نابینایان درگچساران

 ظفری تصریح کرد:یکی دیگر از برنامه های کاری شهرداری گچساران برای رفاه حال معلولان احداث   اتاق فکر نابینایان در یکی از بوستان های این شهر است که در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

 شهردار گچساران درادامه افزود:وظیفه شهرداری نظارت بر ساخت و سازها عمومی و اداری است، که نظارت بر ساختمان های تازه تاسیس اداری از اولویت شهرداری این شهر به عنوان یک دستگاه نظارت کننده است.

خرید3کتاب نویسنده نابینای گچسارانی

 ظفری در ادامه با اشاره به خریداری کتاب نابینای گچسارانی گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است تعدادی از کتاب های عرفان شیروان لک نویسنده نابینای گچسارانی خریداری خواهد شد.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها