نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. آبان 1397 - 11:19
بیش از500 کارگر سدچمشیرگچساران برای چندمین بار در اعتراض به محقق نشدن وعده هاو پرداخت نشدن مطالباتشان این بار در محوطه کارگاه این پروژه تجمع کرده و مهمترین دلیل اعتراض شان را بی‌توجهی مسئولان در پرداخت مطالباتشان عنوان می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امروز کارگران سد چمشیر این شهرستان(شرکت سابیر) برای چندمین بار در سال جاری در یک تجمع اعتراضی به پرداخت نشدن 10ماه حقوق معوقه خود اعتراض کردند،این کارگران معترض که معوقات حقوقی خود را مطالبه داشتند، خواستار احقاق حق و همچنین پیگیری مطالبه خود ازسوی مسئولان این شرکت شدند.

کارگران می گویندکه تنها خواسته ما از مسئولان این است که با توجه به مشکلات معیشتی و افزایش هزینه‌های جاری، تمام تلاش خود را انجام دهند تا زمینه‌ پرداخت معوقات کارگران بعد از گذشت چندین ماه هرچه زودتر فراهم شود.

به گفته برخی از کارگران سدچمشیر ،آنان ۱۰ ماه حقوق دریافت نکرده اند و با هدف دریافت مطالبات خود از یکماه پیش فعالیت در کارگاه سد را تعطیل کرده اند،کارگران سد چمشیر گچساران از تاخیر در پرداخت مطالبات خودبسیار گله مند هستند و از مسئولان می خواهند نسبت به پرداخت حقوق و معوقات آنان اقدامات جدی صورت گیرد.

این کارگران می گویند دلیل اعتراض ما بی‌توجهی مسئولان به پرداخت مطالباتمان است،متاسفانه  امسال هنوز هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم؟! و این درحالی است که پاسخگویی مسئولین و پرهیز از وعده های بدون عمل و همچنین پرداخت شدن به موقع حقوق از دیگر مطالبات کارگران عنوان شده است.

با این تفاسیر در اردیبهشت ماه امسال نیز 450 نفر از کارگران سد و نیروگاه چمشیر به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات خود دست از کار کشیده بودند که با وعده های مسئولان در پرداخت مطالبات آنها به سر کار خود بازگشتند!.

یکی از کارگران سد می افزاید:بیمه ما پرداخت نشده و فرزندان برخی از کارگران مریض هستند و پولی هم ندارند که فرزندان خود را درمان کنند،متاسفانه با این همه درد و رنجی که می کشیم مسئولان سد نمک برزخم کارگران می پاشند و می گویندفعلا شرایط همین است و اگر می‌خواهید با همین وضعیت بایدکار کنید!.

هرچندحقوق کارگران سد در حال ساخت چمشیر 10ماه پرداخت نشده و این سد400 میلیارد ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی و دستمزد کارگران بدهکار است،که مجموع بدهی این سد ملی بیش از 500 میلیارد ریال است،پیشرفت فیزیکی این طرح 77 درصد است و تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است.

بیش از ۲ هزار نفر در اوج فعالیت عمرانی در این سد مشغول بکار بودند که این تعداد در پایان سال ۹۶ به یکهزار نفر رسید.حجم کل مخزن این سد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب با مساحت ۵۱ کیلومتر مربع، طول دریاچه ۴۸ کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا ۶۰۴ متر است.

سه نیروگاه ۵۵ مگاوات و ۲ نیرو گاه ۵/۵ مگاواتی هم اکنون در این سد در حال ساخت است که با بهره برداری از این طرح ها سالانه ۴۸۲ گیگاوات انرژی در ساعت تولید می کند،هرچنداین سد در ۲۵ کیلومتری جنوب گچساران و بر روی رودخانه زهره احداث خواهد شد.

تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن ۱۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر ، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید۲۸۲مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلطکی (RCC) ایران است ، این سد دارای 2 میلیارد و300میلیون متر مکعب حجم مخزن،155 متر ارتفاع، 730 متر طول تاج و هفت متر هم عرض تاج است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.سدو نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می شود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

واقعا ظلم است که حقوق کارگر ده ماه پرداخت نشود وار طرف دیگه خودمونه مسلمان شیعه حساب کنیم در صورتی که بنا به گفته امام سجاد عرق کارگر خشک نشود حقوقش پرداخت بشه..خدا به ما رحم کند چه عذابی در پیش داریم.........

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها