نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. شهريور 1397 - 13:18
اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیفی زیبا است که ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌ رزمندگان این مرز و بوم می‌اندازد ،امروز جهادگران بسیجی همانند رزمندگان برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم گچساران آستین همت را بالا زده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محرومیت در برخی مناطق گچساران امر جدیدی نیست، بلکه این پدیده شوم فقر و تنگدستی را برای برخی از مردم این شهرستان به همراه داشته است وبسیج سازندگی در تمام سال به انواع مختلفی به مناطق محروم شهری و روستایی در زمینه های مختلف خدمات رسانی کرده و عمده حجم خدمات رسانی گروه های جهادی در ایام نوروز و تابستان بوده است.

 

امسال نیز در سطح کشور رزمایشی با عنوان "اقتدار عاشورائی بسیج سپاهیان محمد رسول الله 2" با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار (روستاها و حاشیه شهرها) از 9 شهریورماه آغاز شده و تا پایان این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این رزمایش انجام موج خدمت رسانی به مناطق محروم روستایی و شهری و ایجاد هم افزایی بین بسیج سازندگی و سایر دستگاه های اجرایی است که در شهرستان گچساران نیز به تبع از کشور از 9 شهریور ماه این رزمایش آغاز شده و هم اکنون بسیجیان در قالب گروه های جهادی در مناطق محروم این شهرستان برای خدمت رسانی حضور دارند.

سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در حاشیه بازدید از فعالیت های گروه جهادی شهید پردال مستقر در روستاهای دیل و آرو این شهرستان اظهارکرد:با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی و جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان قسم خورده نظام، بسیج سازندگی ناحیه گچساران نیز همگام با سراسر کشور با هدف خدمت رسانی گسترده از نیمه دوم شهریور ماه در قالب رزمایش "اقتدار عاشورایی سازندگی" فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود:بر این اساس در شهرستان گچساران نیز 20گروه جهادی در این مدت در روستاها و محلات کم برخوردار شهر حضور یافته که با انسجام و هماهنگی موجی از خدمت رسانی به مناطق محروم این شهرستان را نظاره گر خواهیم بود.

   

نورایی نسب تصریح کرد:بسیج سازندگی ناحیه گچساران به صورت روزانه برنامه ریزی لازم جهت اعزام گروه ها در این بازه زمانی و ثبت ریز فعالیت ها برای پیشبرد هرچه بهتر امور را انجام می دهد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:در این رزمایش که در راستای محرومیت زدایی است جهادگران در عرصه های بهسازی ، عمرانی، آموزشی، سلامت، پزشکی و فرهنگی حضور دارندکه هدف از برگزاری این رزمایش ایجاد امید در دل مردم و مسئولین و وحدت آفرینی در جامعه و بیم و یاس برای دشمنان نظام اسلامی است.

وی افزود:زمان فعالیت‌های جهادی تعریف شده در رزمایش اقتدار عاشورایی، یکروزه،سه روزه،7روزه ونیز 10 روزه است و گروهای جهادی در دو حوزه برادران و خواهران فعالیت می‌کنند و نوع خدماتی هم که در این ایام در نظر گرفته شده، مرتبط و متناسب با ویژگی‌ها و نیازهای اقشار مختلف مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است.

نورایی نسب اظهارکرد:مباحث عمرانی و آبادانی از اصلی ترین اموری است که در بخش اردوهای جهادی دراین رزمایش مورد توجه قرار گرفته است ،بنابراین سطح‌بندی گروه‌های جهادی هم از دیگر اقداماتی است که در خصوص توانمندسازی گروه‌ها انجام شده تا به این وسیله هر خدمت بر اساس توان و تخصص موجود به گروه های جهادی سپرده شود.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران درادامه درخصوص جزییات نیروی انسانی این گروه‌ها افزود:این گروه‌های جهادی شامل گروه‌های جهادی بسیج محلات،جامعه زنان،جامعه پزشکی و نیزگروه‌های مهندسی و تخصصی(عمران و کشاورزی) را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد:مناطق کم برخوردار شهر از جمله محلات سادات،لبنان، رادک ،آبگرمو و نیز مناطق روستایی همچون چهاربیشه ،آبشیرین،سربیشه،دیل،آرو،بیدزرد،امامزاده جعفر،لیشتر،خیرآباد،ده جلیل،و آبریگون از عمده مناطق هدف حضور گروهای جهادی سپاه ناحیه گچساران است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران درادامه از همکاری و همدلی تمامی جهادگران بسیجی حاضر در این رزمایش تشکر و قدردانی کرد و گفت: بدون شک در این سال ها هر کجا که انقلابی عمل کردیم به موفقیت رسیدیم و امروز گوشه‌ای از آمادگی خدمت‌رسانی بسیجیان گچساران با برگزاری این رزمایش به همگان نشان داده خواهد شد.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها