نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. مرداد 1397 - 14:59
ابوالحسن غلامی نوشت:صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در استان کهگیلویه و بویواحمد بالاخص شهرستان گچساران سالیانه جهت تأمین حدود۶هزار قلم انواع کالای ریز و درشت ضروری و شیمیایی بیش از یکصد و سی میلیارد تومان از بازارهای داخلی خرید می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ابوالحسن غلامی ،جانباز قطع عضو گچسارانی در مطلبی خطاب به مسئولین کهگیلویه وبویراحمد نوشت:امروزه یکی ازاصلی ترین دغدغه های خانواده و جامعه،معضل بیکاری روزافزون جوانان اعم از پسر و دختر می باشد،متأسفانه در سرزمین ما بدلیل عدم توجه به اصل کار آفرینی در بین جوانان ،همه اقشار چشم امیدشان به نهادها،سازمانها و دوائر دولتی خیره است و کار برای خانواده و مسئولین در سطوح مختلف سخت و سخت تر می شود.

متأسفانه بدلیل گرفتار شدن متولیان امر در باتلاق روزمرگی و ابتلا به آفت سیاسی کاری یارای فکر و اندیشیدن در این مسیر را متصور نیستند. به همین دلیل متأسفانه به فرصتهای ناب ایجاد اشتغال توجهی نمی شود.

فرصت کم نظیر کار آفرینی در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی را بخش عمده ای از مسئولین ما در گرفتن امتیاز شخصی پیش پاافتاده ای مثل گرفتن مسکن‌ سازمانی ،مهمانسرا،غذا و استخدام فرزند خود یاجادادن ماشین استیجاری می بینــنــد و افراد جویای کار هم با هر سابقه کاری و تحصیلی فقط به دنبال نگهبانی ،رانندگی و یا هر کار خدماتی دیگر در این صنعت عظیم جهانی هستند.

لذا پیرو پیشنهاد ایجاد فضای مناسب جهت مشارکت عمومی وترویج تریبون آزاد با توجه به تجربه،اطلاعات و آماری که دارم پیشنهاد زیر را با سه هدف مطرح می کنم.

الف: ایجاد اشتغال کثیر و پایدار در بازار آزاد

ب:ترویج فرهنگ کارآفرینی وجلوگیری ازتحقیرواستفاده ابزاری بواسطه بیکاری ازجوانان

ج:جلوگیری از گسترش بی رویه سازمانهای دولتی تقدیم می دارم

 ۱-صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در استان کهگیلویه و بویواحمد بالاخص شهرستان گچساران سالیانه جهت تأمین حدود۶هزار قلم انواع کالای ریز و درشت ضروری و شیمیایی(منهای اقلام اساسی مثل توربین ها وکالاهای مشابه) بیش از یکصد و سی میلیارد تومان از بازارهای داخلی خرید انجام می دهد .

 از این خرید یاتعمیرات ماشین آلات گوناگون بیش از ۹۵%آن خارج از استان تولید،قابل دسترسی و حتی خرید می باشد‌،حال اگر نیازمندیهای شرکتهای واقع در استان خوزستان را هم در نظر بگیریم که اعدادغیر قابل تصور به نظر می رسد، به این عدد می بایست صنعت پتروشیمی را هم اضافه کرد که بنده اطلاع کافی از اعداد و ارقام آن ندارم ولی بدون شک این عدد سرجمع تا مرز ۲۰۰میلیارد تومان در سال نوسان خواهد داشت.

این درحالی ست که درجلسه اخیر مسئولین استانی،شهرستان ونماینده مجلس کل بودجه های گچساران درسال ۹۷ مبلغ ۱۷۵ میلیاردتومان اعلام شده است،یعنی کل بودجه های گچساران یکطرف فقط ارقام کالای صنایع نفت وگاز وپتروشیمی درگچساران یکطرف!!

۲-این کالاها از خلال دندان‌‌،ظروف یکبار مصرف،مواد اولیه غذایی‌،البسه کار و ایمنی ،رنگ،پیچ و مهره گرفته تا کالاهای نیمه صنعتی ،صنعتی و شیمیایی است.

تصور فرمایید اگر بستر مناسب جهت تولید بخشی از این نوع کالاها و یاتعمیرقطعات و بازارخریدوفروش آنها در سطح شهرستان و استان ما بخصوص گچساران فراهم شود،آیا دیار ما به یک کارگاه یا بازار بزرگ تبدیل نخواهد شد؟؟؟.

راهکارهای پیشنهادی جهت حرکت در این مسیر

۱-تشکیل یک تیم کارشناسی و اجرایی در بالاترین سطح ممکن که منطقی و بدون در نظر گرفتن منافع فردی ‌خانوادگی و جناحی با دقت نظر و لحاظ منافع مردم و صنعت ملی نفت ،گاز و پتروشیمی همه جوانب امر را بررسی وتصمیمات تاریخی اتخاذنماید.

۲-بدون شک یکی از اصول مهم در ایجاد کارآفرینی همانا منافع مالی می باشد، لذا با توجه به اینکه پس از تشکیل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ،به مرور زمان تمامی حسابهای مالی شرکت از بانکهای خوزستان به بانکهای استان علی الخصوص شهرستان گچساران منتقل شده که سالیانه حدود ۶۰۰میلیارد تومان گردش مالی را در بانکهای گچساران و استان بدنبال داشته است .

مستحضریدکه امروزه بانکها بر اساس گردش مالی حساب شخصی افراد به راحتی وام پرداخت می کنند. مع الوصف متولیان امر‌،استاندار محترم و نمایندگان محترم،شورای شهر می توانند از رئیس کل بانک مرکزی براساس گردش مالی کم نظیر فوق الذکر مطالبه وام اشتغال با بهره پایین نمایند .

۳- جمع آوری اطلاعات دقیق در خصوص تعدادو انواع اقلام کالای موردنیاز صنایع نفت،گاز و پتروشیمی و چگونگی ایجاد کارگاهای تولیدی،تعمیراتی یا بازارخریدوفروش آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

۴- پرداخت وام مناسب به جوانان جویای کارباهدف ایجادکارگاههای کوچک وبزرگ تولیدی ،تاسیس فروشگاه های خریدوفروش یاکارگاهای تعمیراتی اقلام مورد نیازصنعت نفت وگاز.

۵-فرایند استعلام و خرید کالا در صنعت نفت شرایط خاص خود را دارد که با دلسوزی که مسئولین و کارکنان فداکار این صنعت ملی دارند بدون شک با هماهنگی لازم می توان حتی المقدور راه کارهای قانونی آن را مهیا ساخت.

شایان ذکر است از سال ۱۳۸۹تاکنون بارها این پیشنهاد به طریق مختلف تقدیم متولیان و مسئولین اسبق،سابق و فعلی شهرستان و استان شده است ولی ظاهراکسی متوجه عمق پیشنهادنشده است.

فرصت رامغتنم شمرده واز مدیرکل محترم ودلسوزصداوسیمای استان درخواست می کنم تا نسبت به تشکیل یک تیم ویژه جهت ارائه میزگردها و جلسات ویژه پیرامون این فرصت بی نظیر بذل توجه بفرمایند.

سایررسانه های موُثر وارزشمند استدعا دارم به طور ویژه به این مهم بپردازید ودرقالب گفتگو،مشارکت عمومی و...موضوع را پیگیری بفرمایید.اینجانب به سهم خود آماده کمک به جدی تر شدن این موضوع حیاتی هستم.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها