نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مرداد 1397 - 7:10
میزان اعتبارات گچساران امسال نسبت به سال پیش 17درصد افزایش یافته است که طرح های توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری بیشترین اعتبار را در این شهرستان دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،توسعه امری فراگیر در جامعه است و نمی‌تواند تنها در یک بخش از آن اتفاق بیافتد به گونه‌ای که توسعه مرز و سقف مشخصی ندارد بلکه به سبب وابستگی آن به انسان پدیده‌ای کیفی است که هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این موضوع برخلاف رشد اقتصادی است که کاملاً کمی است.

جدای از این توسعه اقتصادی در یک منطقه  دوهدف اصلی را دنبال می کند که هدف نخست آن افزایش درآمد، رفاه مردم و ریشه کنی فقر و نیزهدف دوم ایجاد اشتغال است که هر دوی این اهداف در راستای عدالت اجتماعی به ثمرخواهد نشست.

استفاده بهینه از منابع و امکانات 

استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود به منظور برآورده کردن نیازها و خواسته های شهروندان، از جملـه افـزایش تولید ،درآمد، اشتغال ، رفاه و دیگر موارد جزو مهمترین اهداف توسعه دراستان زرخیزکهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود که بـرای ایـن مـنظور معمـولاتلاش می شود تا با به کارگیری سیاست ها و ابزارهای اجرایـی گونـاگون در بـرنامه هـای توسـعه منطقه ای بـه ایـن هدف دست پیداکرد.

هرچنددراین زمینه منابع بودجه ای،پولی واعتـبارات جایگـاه ویژه ای را به خود اختصاص خواهند داد،امامسئولان استان براین باورند که وجوداعتبارات مناسب رمز موفقیت بسیاری از بـرنامه هـا،طرح ها و نیز پروژه های عمرانی و آبادانی یک منطقه به شمارمی رود.

عمق محرومیت درکهگیلویه و بویراحمد

این درحالی است که علی محمد احمدی ،استاندار کهگیلویه و بویراحمدخردادماه امسال در نشست برنامه ریزی استان گفته بود که عمق محرومیت این استان بالاست و وضعیت بهتری نسبت به استان های مشابه خود نداریم.

توزیع اعتبارات با نگاه صحیح

وی درادامه نیز تصریح کرده بود که با توزیع ناموزون اعتبارات و خدمات، پایداری توسعه رقم نمی خورد و نگاه توسعه ای، خدمات رسانی عدالت محور و برابر را طلب می کند که باید اعتبارات با نگاه صحیح و کارشناسی شده و در راستای توسعه همه جانبه استان توزیع شود.

با نظارت خروجی خوبی داشته باشیم .

احمدی نیز گفته بود که باید اهتمام بیشتری برای جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه ها داشته باشیم و منابع پای پروژه ها برده شود و با نظارت خروجی خوبی داشته باشیم .

کهگیلویه و بویراحمددر بعد توسعه زیرساختی فقیر است 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین نشست باز با تاکید بیان کرده بود که باید مدیران ما از ظرفیت های بودجه ای به نحو مطلوبی استفاده کنند و اقدامات مناسبی داشته باشند،در سال ۹۷ باید حرکت های خوبی داشته باشیم و جذب اعتبارات و تسهیلات اشتغالی نیز عملیاتی شود.وی نیز تصریح کرده بود که کهگیلویه و بویراحمددر بعد توسعه زیرساختی فقیر است و باید برای توسعه بیش از پیش آن گام برداریم.

اما با این تفاسیر پنجشنبه گذشته نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد،فرماندارگچساران و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری این شهر برگزارشدکه  درادامه توجه و همت مدیران و مسئولان شهرستان دراقدامات و استفاده مطلوب از ظرفیت های بودجه ای مورد تاکید قرارگرفت.

آبیاری نوین 1200 هکتار ازدشت لیشتر

غلامرضا تاجگردون ،نماینده گچساران و باشت دراین نشست با اشاره به پروژه آبیاری زمین های دشت لیشتراین شهرستان گفت:عملیات اجرایی احداث شبکه آبیاری نوین یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه لیشتر اواخرتیرماه گذشته با۲۲۰میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

وی افزود:شبکه های آبیاری 3و4 این طرح با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به مدت یک سال احداث خواهد شد.

تجهیز18مزرعه به سیستم آبیاری نوین

تاجگردون اظهارکرد:با اجرای این طرح ۱۸مزرعه در روستاهای اسلام آباد و آب انجیر به سیستم آبیاری نوین تجهیز که با افتتاح آن برای ۱۴۰خانوار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

افزایش درآمد کشاورزان

نماینده گچساران و باشت درمجلس تصریح کرد:میزان برداشت محصول گندم در زمین های کشاورزی دیم ۶۰۰کیلوگرم درهکتاراست که با بهره برداری از این طرح میزان محصول هر هکتار زمین کشاورزی در زمین های آبی به 3 تا 4 تن خواهد رسید که باعث افزایش تولید ملی و بهبود درآمد مردم منطق خواهد شد.

بهره برداری کمتراز یکسال

وی اظهارکرد:برای تخصیص آب و دریافت اعتبار این طرح پس از سال ها تعطیلی تلاش های زیادی شده که امیدواریم در کمتر از یک سال آینده بهره برداری شود.

تعطیلی پروژه درصورت عدم همکاری

تاجگردون تاکید کرد:فراهم آوردن زیرساخت های کشاورزی برای افزایش درآمد روستائیان و فراهم کردن زمینه کاهش مهاجرت از اهداف مهم این طرح است که در صورت عدم همکاری اهالی روستاهای لیشتر (حتی یک روستا)عملیات اجرایی آبیاری نوین یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه تعطیل خواهد شد.

افزایش 17درصدی اعتبارات گچساران

نماینده گچساران و باشت درادامه از افزایش ۱۷ درصدی اعتبارات گچساران نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود:مجموع اعتبارات این شهرستان در سال گذشته ۱۵۱ میلیارد تومان بود که امسال به بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی گفت:از مجموع اعتبارات بیش از ۱۲۲ میلیارد و۳۳۰میلیون تومان از محل اعتبارات۳درصد نفت و گاز، مبلغ۱۴میلیارد و۵۰۰میلیون تومان از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور،۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی،۳میلیارد و ۵۸۰میلیون تومان از ۲۷صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده و مبلغ۱میلیارد تومان از محل ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی اختصاص یافته است.

اختصاص بیشترین اعتباربه خدمات روستایی

تاجگردون اظهارکرد: این میزان اعتبارات در بخش های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی و دیگر موارد در قالب ۳۰۰ پروژه توزیع شدکه مبلغ بیشترین اعتبارات مربوط به فصل توسعه خدمات شهری،روستایی و عشایری است.

اولویت با پروژه های نیمه تمام

عبدالرحیم رحیمی ،فرماندار گچساران نیز در ادامه این نشست گفت:اولویت توزیع اعتبارات امسال با اتمام پروژه های نیمه تمام بود که روسای ادارات باید سعی در جذب به موقع اعتبارات داشته باشند .

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان گچساران در سالجاری اظهار کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات نفت،تملک دارایی استانی،متوازن، ارزش افزوده مالیات و ارتقای شاخص ها برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام بین دستگاه های اجرایی این شهرستان توزیع شد.

توزیع دومرحله ای اعتبارات

رحیمی با اشاره به توزیع دو مرحله ای این اعتبارات افزود:این میزان اعتبار در 2 مرحله تیر و مرداد سال جاری بین دستگاه های اجرا کننده پروژه های عمرانی و اقتصادی گچساران توزیع شده است.

فرماندارگچساران بیان کرد: در سال 97 یک هزار و 222 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار نفت، 68 میلیارد ریال بودجه استانی و 145 میلیارد ریال اعتبار متوازن، 35 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و 10 میلیارد از محل ارتقای شاخص های اقتصادی برای اجرای طرح‌های عمرانی این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از میزان اعتبارات نفت اختصاص یافته به طرح‌های عمرانی این شهرستان یکهزار و 200 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل یک سوم نفت و بقیه از محل 2 سوم نفت است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در مناطق کمتر توسعه یافته شهری این شهرستان هزینه خواهد شد.

فرماندار گچساران اظهارکرد: میزان اعتبارات گچساران امسال نسبت به سال پیش 17درصد افزایش یافته است که  طرح های توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری بیشترین اعتبار را در گچساران دریافت کرده اند.

اجرای 300طرح عمرانی درگچساران

رحیمی تصریح کرد:300 طرح عمرانی در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در این شهرستان دردست اجراست.

وی گفت:ساخت جاده چهار خطه گچساران - بهبهان و نیز گچساران -باباکلان، بیمارستان نرگسی، دریاچه مصنوعی و آب رسانی به زمین های کشاورزی از مهمترین طرح های نیمه تمام در این شهرستان است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها