نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. اسفند 1396 - 9:17
فاز دوم جاده چهارخطه گچساران به بهبهان از پاسگاه عبدالهی تا کیلومتر 25با حضور معاون ساخت و توسعه راه های کشور و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ظهر امروز 18 کیلومتر از جاده چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان با حضورمحمدرضا کدخدا زاده، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در گچساران به بهره برداری رسید.   

علی محمد احمدی،استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین آیین گفت: امروز شاهد افتتاح 18 کیلومتر دیگر از این محور هستیم که با تکمیل آن ضمن تسهیل تردد و کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی وکاهش مصرف سوخت را  به همراه خواهد داشت.

 وی افزود:برای اجرای این طرح اعتباری به مبلغ  450 میلیارد ریال  هزینه شده و تعداد  59  دستگاه پل به طول یک‌ هزار و 475 متر ساخته شده است.

 احمدی تصریح کرد:بیش از 592 هزار متر مکعب خاکبرداری، 36 هزار متر مکعب بتن ریزی، 107 هزار متر مکعب زیر اساس و اساس در این طرح ملی انجام گرفته و دراین طرح نیز بیش از 89 تن آسفالت در مسیر بزرگ بزرگراه بابا میدان- گچساران - بهبهان اجرا شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمدافزود: محور بابا میدان- گچساران - بهبهان در ادامه محور قائمیه- بابا میدان بخشی از کریدور شرقی غربی  فارس به خوزستان است که نواحی جنوب غربی کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.

وی  ادامه داد: نظر به اهمیت این کریدور حمل بار و مسافر، احداث باند دوم بزرگراه  بابا میدان- گچساران - بهبهان به طول 150 کیلومتر به عنوان یکی از اولویتهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت که پیش  از این حدود 65 کیلومتر آن تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

استاندار کهگیلویه وبویراحمداظهارکرد: مزایای بهره‌برداری از این پروژه کاهش زمان سفر به میزان حدود 30 دقیقه، افزایش ایمنی به لحاظ تفکیک رفت و برگشت،  کاهش مصرف سوخت، به صفر رساندن تصادفات رخ به رخ و بهبود وضعیت راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.

در این آیین نیز محمد رضا کدخدا زاده، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: در حال حاضر بیش از  43 هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگ راه در کشور احداث شده است.

وی در ادامه با اشاره به احداث راه اصلی و بزرگراه در کشور گفت: بیش از  990 کیلومتر راه اصلی و بزرگ راه در کشور در حال احداث  است  که از این تعداد 850 کیلومتر در قالب طرح اقتصاد مقاومتی است.

کدخدا زاده  با اشاره به تهعدات  شرکت ساخت و ساز و زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد:  تا پایان سال مالی  امید است که 85 درصد از تعهدات این شرکت در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل صورت بپذیرد.

 وی در ادامه با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در زمینه راه اصلی در کشور گفت:در سالجاری برای احداث راه اصلی و بزرگراه مبلغ  یک هزارو 700 میلیارد ریال  تخصیص داده شده  و این  میزان اعتبار برای عملیات اجرایی  102 طرح عمرانی بزرگ در مناطق مختلف کشور پیش‌بینی شده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت:اجرای 12 هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگ در سطح کشور از مهمترین برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور است و  در حال حاضرپنج هزار کیلومتر  از اجرای راه اصلی و بزرگ راه در کشور در دست مطالعه  و بیش از 7 هزار کیلومتر در حال اجرا است.

درادامه نیز غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دراین آیین ادامه داد: نظر به اهمیت این کریدور در حمل بار و مسافر ، احداث باند دوم بزرگراه بابامیدان – گچساران- بهبهان بطول ۱۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از اولویتهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت که پیش از این حدود ۶۵ کیلومتر آن تکنمیل و به بهره برداری رسیده است .

وی افزایش ایمنی به لحاظ تفکیک ترافیک رفت و برگشت ، کاهش زمان سفر به میزان حدود ۳۰دقیقه ،کاهش مصرف سوخت ، به صفر رساندن تصادفات رخ به رخ ، بهبود وضعیت راههای استان کهگیلویه و بویراحمد را از اهداف و مزایای این پروژه عنوان کرد .

تاجگردون ابراز داشت: ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،۲۵ کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.
وی بیان کرد : احجام پروژه شامل خاکبرداری ۵۹۲ هزارمترمکعب ، خاکریزی ۴۷۸ هزارمتر مکعب ، بتن ریزی ۳۶ هزار مترمکعب ، زیراساس و اساس ۱۰۷هزارمترمکعب و آسفالت ۸۹ هزارتن می باشد.

طرح ساخت چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۰ آغاز شد بر اساس برنامه زمان‌بندی باید تا سال ۹۹ بهره برداری شود.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

پس انصاف مان کجا رفته ؟ همین امروز دو پروژه مهم راهسازی در شهر ما و چند پروژه در کشور کلید خورده ؟ آخوندی و حجتی در شهر ما خوب پروژه داشته و دارند .انصاف خیلی خوب است . این وزیر نفت چه کرده برای ما ؟این وزیری که باید دهها پروژه نفتی را در این سالها آغاز می کردند چرا وزیر نفت سوال نمی شود چه کردی برای شهر ما .97

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها