نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. اسفند 1396 - 11:52
اعتراض کارگران «مجتمع پتروشیمی گچساران » امروز نیز در اعتراض به بی توجه ای مسئولین به مطالباتشان همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اعتراض کارگران مجتمع پتروشیمی گچساران در حالی است که 2روز گذشته نیز همین کارگران تجمع مشابهی را جلوی درب ورودی مجتمع برپا کرده بودند که با بی توجه ای مسئولین امروز نیز ادامه پیدا کرده و هنوز کارگران پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولین امر دریافت نکرده اند.

جمعی از کارگران(شرکت لیموچی) مجتمع پتروشیمی گچساران در این زمینه گفتند که امروز چهار شنبه  (9اسفندماه) ، برای سومین روز پیاپی، مقابل درب ورودی این مجتمع دست به اعتراض زده اند.

یکی از کارگران بصورت مشخص در مورد مطالبات خود وهمکارانش می گوید: در شرکت لیموچی حدود 80نفر مشغول کارند که این کارگران حقوق و مطالباتشان از آبان ماه امسال تاکنون پرداخت نشده است .

دیگری افزود:متاسفانه مسئولان شرکت به جای پاسخگویی و رفع مشکلات کارگران،5 نفر از کارگران را نیز درلیست سیاه قرارداده اند و حق ورود به مجتمع پتروشیمی را به آنها نمی دهند درحالی که آنها تنها خواستار دریافت مطالبات قانونی و به حق خود بودند.

یکی دیگر از کارگران تصریح کرد:کارگران معترض از دو روز گذشته تاکنون تلاش کرده‌اند تا به نشانه اعتراض کاری انجام ندهنداما این موضوع درحالی است که  تجمع اعتراضی کارگران به روز سوم رسیده است و هنوز کارگران پاسخ قانع کننده ای از سوی متولیان امر دریافت نکرده اند.

دیگری ادامه داد:کارگران زیادی در مجتمع پتروشیمی مشغول به کارهستندبرخی مدیران شرکت با حضور در جمع معترضین وعده رسیدگی به خواسته های کارگران را درهفته ها و بلکه ماه های آینده داده‌اند واز کارگران خواسته اند به اعتراضات خود تا بررسی این موضوع خاتمه دهند که باید گفت این همان وعده سرخرمن مسئولان به کارگران است.

یکی دیگر از معترضین گفت:از آبانماه تاکنون پولی دریافت نکرده ایم نزدیک عید است و واقعاشرایط سختی برخانواده های چند فرزندی تحمیل شده است ،یکی هم باید به داد ما برسد با این همه نداری و شب عید باید چکار کنیم؟ چرا کسی به فکر ما کارگران نیست؟.

وی اظهارکرد:یکی نیست بگوید آقایان مسئول! به جای گزارش عملکرد بی ارزش به مردم حداقل مشکل کارگران را حل کنید؟خجالتم خوب چیزی است! گزارش عملکرد سالانه شما چه دردی از رنج و دردمان دوا می کند؟!،مگر در5سال گذشته گزارش عملکردتان دردی از مردم گچساران برطرف کرده که حالا تبلیغ گزارش عملکرد سال 96را می کنید؟!.

یکی دیگر از معترضین افزود:تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی گچساران درچند روز اخیر نتیجه بی توجهی مسئولین امر به حق و حقوق کارگران است و ما خواستار دریافت مطالبات قانونی و حقوقی خود هستیم.

وی ادامه داد:البته این موضوع اولین باری نیست که رخ می‌دهد و حتی در شرکت های مختلف پتروشیمی گچساران کارگران زیادی مشغول کارند که حقوقشان نیز به تعویق افتاده است.

به گفته وی کارگران پتروشیمی گچساران دچار مشکلاتی شده اند که زندگی را برایشان بغرنج کرده است درحالی که نزدیک عید است و هنوز پرداختی به ما داده نشده است.

وی ادامه داد:‌در ادامه تجمعات اعتراضی ، به دلیل بی پاسخی مسئولین، دهها کارگر خواهان پرداخت مطالبات خود در کوتاهترین زمان هستندو  همچنین خواستار پرداخت هر چه سریع تر حقوق های معوقه و کلیه مطالباتشان هستند.

به گفته مسئولین یک هزار و 40 نفر در پتروشیمی گچساران تحت پوشش 8 شرکت کار می کنند که مدعی هستندحدود 67 تا70 درصد نیروهای پتروشیمی بومی منطقه هستند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها