نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. بهمن 1396 - 10:38
آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس درفردوس/
دوزائرگچسارانی حادثه واژگونی اتوبوس مرخص شدند / حال مصدومان رضایت بخش است
حادثه واژگونی اتوبوس زائران گچسارانی به مشهد مقدس در محور دیهوک – فردوس 36 زخمی درپی داشت که حال همه آنها هم اکنون رضایت بخش است و دو مصدوم این حادثه از بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس مرخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران با اشاره به واژگونی اتوبوس زائران گچسارانی درمحور دیهوک- فردوس گفت: روز گذشته یک کاروان از گچساران برای زیات عازم مشهد شده بودند که این اتوبوس در ساعت 2:34 دقیقه بامداد روزگذشته در 6 کیلومتری نزدیک دیهوک به فردوس واژگون شد.

وی افزود:پس از اعلام  این حادثه  در ساعت 2:52  شش تیم  امدادی  هلال احمر از پایگاه‌های دیهوک  و بشره  که نزدیک به  محل حادثه بودند برای امداد رسانی به محل اعزام شدندواین اتوبوس حامل تعداد 45 مسافر بود، که از مجموع این تعداد 3 نفر آقا و تعداد 42 نفر خانم بودند.

 رحیمی اظهار کرد:این کاروان که درقالب طرح مهررمضان برای افراد بی‌بضاعت و مستمند برای زیات به مشهد مقدس راهی شده بودو دراین حادثه ناگوار که درمحور دیهوک -فردوس رخ داده تعداد 9 بانوی گچسارانی که بالای 40 سال سن داشته‌اند جان باختند.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: تعداد 3 نفر از این زائران  قطع عضو شده اندومصدومانی که حال وخیم دارند با هماهنگی‌های لازم که صورت گرفته توسط بالگرد اورژانس به مجهزترین بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

 این درحالی است که علی دلخروشان ،مدیر مرکزحوادث و فوریتهای پزشکی درخصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس درمحور دیهوک -فردوس نیزمی گوید: هم اکنون 6مصدوم در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس و ده نفر هم در بیمارستان شهید چمران فردوس بستری هستند.

وی افزود: مصدومین دیگر این حادثه هم از بیمارستانهای فردوس و طبس با کمک بالگردهای اورژانس هوایی و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام رضای بیرجند منتقل شده اند.

دلخورشان تصریح کرد: از مصدومان منتقل شده ، سه نفر دچار قطع شدگی اندام و مشکوک به ضایعه نخاعی و مابقی دچار شکستگی و جراحت عضو می باشند و در بخش جراحی بیمارستان امام رضا تحت درمان قرار دارند.

عباسی ،معاون مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی نیز درخصوص آخرین وضعیت مصدومان این حاثه گفت: دیروز 18 نفر از مصدومانی که در بیمارستانهای فردوس و طبس بستری بودند به علت نیاز به خدمات پزشکی تخصصی و خراب بودن دستگاه های سی تی اسکن فردوس و طبس، به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شدند.

وی افزود:هم اکنون حال همه مصدومان این حادثه دلخراش رضایت بخش است ودرحال حاضر 10 مصدوم نیز در بیمارستان چمران فردوس و 6 مصدوم در بیمارستان مصطفی خمینی طبس بستری اند و 2 مصدوم این حادثه نیز مرخص شده اند.

جلال پورانفرد،رئیس مرکز فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس زائران گچسارانی، گفت:همانطور که پیش از این گفته شد، در این حادثه 9 نفر فوت کرده اند و 36 نفر نیز زخمی شده اند ،از این تعداد 3 نفر حال نامساعدی دارند که البته جای نگرانی زیادی نیست و گروه پزشکی نیز در حال تلاش هستند.

وی در ادامه گفت: تلاش می کنیم افراد حادثه دیده را به استان منتقل کنیم و به خانواده های افراد حادثه دیده توصیه می کنم که هیچ گونه نیازی به حضور آن ها در محل حادثه نیست.

پورانفرد در پایان گفت: 10 نفر از مصدومان در بیمارستان فردوس، 6 نفر در بیمارستان طبس و 18 نفر نیز در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بستری هستند که کارهای لازم برای انتقال این عزیزان به استان انجام شده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها