نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. خرداد 1396 - 13:46
امشب جوانان روزه دارگچسارانی و در نخستین شب از لیالی قدر می آیند تا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوششان سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانشان باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امشب گچساران مملو از عطر دل انگیز و روح بخش دعا و نیایش و نور قرآن خواهد شد و فرشتگان خدا همنوا با قدرنشینان در رثای مولای عشق و ایثار، نجوا سرمی دهند،مساجد،حسینیه ها و مرقدهای مطهر امامزادگان و سایر اماکن مذهبی  گچساران از اوایل امشب تا سحرگاهان، میزبان مومنان روزه داری خواهند بود که با شب زنده داری و الغوث الغوث گویان ، دعای پرفیض جوشن کبیر و  اسماء اعظم الهی را زمزمه می کنند.

منادیان حریم بندگی درلیالی پرنور قدر ، با سر گرفتن قرآن و شفیع قرار دادن این کتاب آسمانی و 14 نـور پـرفروغ خاندان عصمت و طهـارت (علیهم السلام) ، بـه  عجـز و انابـه بـه  درگـاه خداوند رحمان و رحیم خواهندپرداخت و شفاعت این دو یادگار رسول خدا ، حضرت محمد (ص) را در روز جزا از  درگاه خداوند آمرزشگر و  مهربان مسئلت می کنند.

این شب های با ارزش لحظه های با شکوهی است که نجوای استغفرالله ربی و اتوب الیه در این محافل نورانی طنین انداز می شود امشب روزه داران گچسارانی در شب دعا و توسل، بی‌اعتنا به تمام دل مشغولی‌های روزمره و تعلقات دنیوی، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند خواهند کرد و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش می کنند.

امشب جوانان گچسارانی با حضور در اماکن متبرکه با خواندن قرآن ، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد الهی العفو والغوث سرمی دهند وبا خدای خود تا سحرگاه راز و نیازکرده واز درگاه ایزد منان طلب مغفرت خواهند کرد.مردمان دیار نفتخیز گچساران در نخستین شب از لیالی قدر می آیند تا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوششان سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانشان باشند.

یکی ازاین جوانان گچسارانی درباره اهمیت و جایگاه شب های قدر می گوید: شب قدر فرصتی برای استغفار به درگاه احدیت و بازگشتن به سوی حضرت حق است وشب قدر فرصتی است که از گناهان خود توبه کنیم و با حالتی اشک‌آلود و شرمسار حاجاتی را که داریم از ایزد منان طلب کنیم.

میلاد می افزاید:باید بدانیم که شب‌های قدر بهترین فرصت برای بهره‌مندی از رحمت الهی، پاکی روح، دعا و نیاش و لحظه‌های شیرین و دلنشین نزدیکی و خلوت با خالق یکتا است و نسل  جوان باید قدر دقیقه‌ها و ثانیه‌های طلایی شب‌های قدر را که فرصتی برای بازگشت به سوی پروردگار، توبه کردن از گناهان و درخواست عفو و بخشش از خداوند است را بداند و لحظه‌ای از فضیلت های این شب با ارزش غافل نماند.

رضا ادامه می دهند: شب های قدر لحظه هایی مملو از معنویت، وارستگی و خضوع در برابر یگانه معبود هستی است و در این شب پر عظمت از خدا می‌خواهم که بیماران به ویژه کسانی که توانایی شرکت در این مراسم را ندارند‌، شفا بگیرند.

حسن یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که شفاعت بیماران را از درگاه باری تعالی طلب می کند وبیان می کند:شب قدر شب آسمانی شدن و شب توبه و استغفاراست،شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ است.

عباس می گوید:در این شب های عزیزظهور و فرج مولا و صاحبمان ولی عصر (عج) و همچنین سلامتی و طول عمر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری، سلامتی خادمان نظام اسلامی و نیز نابودی کفر و پیروزی جهان اسلام و سلامتی تمامی شیعیان را از ایزد منان مسئلت خواهم کرد.

براستی شب های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست و این شب پر فضلیت فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است چرا که پیامبر اکرم(ص) درباره عظمت شب های قدر فرموده اند: «هرکس شب قدر را با ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آینده اش بخشیده می شود.

امام محمد باقرعلیه السلام نیزدرباره فضیلت های شب قدر می فرمانید:«خداوند متعال نخستین دورانی که دنیا را آفرید، شب قدر را هم آفرید. نیز در آن شب، نخستین پیامبر و نخستین جانشین پیامبر را آفرید و مقدر کرد که در هر سال، شبی باشد که در آن شب، تفسیر کارها را تا سال آینده فرود آورد.»

براستی این شب ها هیچکس حال خود را نمى‏ فهمدو "نجوای استغفرالله ربی و اتوب الیه" درلیالی قدرطنین انداز خواهد شد در این شب ها  هیچکس به فکر وضع ظاهرى خود نیست و  هر کس در خلوت خود ناله ها سرمی دهد،گویى هر کس از بدى اعمال خود ضجه مى‏ زند و در این شب های نورانی سلامتی و ظهور امام عصر(عج)، دعای همه روزه داران گچسارانی است.

در لیالی قدر بندگان صالح پروردگار از عمق جان به راز و نیاز با خالق خویش می پردازند تا به آرامش و سعادت حقیقی دست یابندشب‌های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست  واین شب پر فضلیت فرصتی برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها