نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. فروردين 1396 - 10:38
سیمای روستای "سرآب بیز" ترسیم زیباترین منظره بدیع خلقت است.در حالی که تا چشم کار می کند زمین، دشت و کوه پوشیده از سبزه، باغ ، جنگل بلوط و دیگر مواهب طبیعی است که به نوعی خلق تماشایی ترین جلوه سحرآمیز بهاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در استان کهگیلویه وبویراحمد و در مسیر بابامیدان به گچساران و نرسیده به شهرستان باشت جاده ای فرعی شما را به سمت روستای زیبای سرآب بیز هدایت می کند. این روستا که از توابع شهرستان باشت به حساب می آید با جمعیتی بالغ بر 700 نفر از روستا های بزرگ منطقه به حساب می آید ساکنین این روستا که همگی از سادات می باشند در گرد امامزاده سید محمد (ع) سکنی گزیده اند.

وجود آستانه مقدس امامزاده سید محمد (ع) چون نگینی معنوی در بالادست روستای سیاحتی زیارتی "سرآب بیز" زمینه سیاحت معنوی شمار زیادی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را فراهم کرده است.

در ورودی روستا سرآب بیز که منقوش از جلوه های رنگارنگ بهاری است، خالق خلقت تابلویی از زیباترین تصویر بدیع طبیعت را عرضه قدم و نگاه هر تازه واردی کرده است ومناظری مفرح را خلق کرده که در کمتر جایی دیگری می توان یافت.


اینجا جایی است که دل های عاشق را برسجاده وصل می نشاند و خوان قنوت را می گشاید و بهار نیایش و بندگی را بهاری تر از بهار طبیعت مفرح این مکان به هر طالب معرفتی عرضه می کند.اینجا متبرک به سلاله ی پاکی از نوادگان امام زین العابدین(ع) است و زیارت این حرم مطهر جایی که سادات و پیکر شهدای مطهری در کنار آن آرمیده است، دل هر عاشقی را به حریم کوی دوست و روضه وصل رهنمون می کند.



اینجا زیبایی گلدسته های تماشایی امامزاده محمد(ع) در کنار تک درخت بلوط و حریر سبزفام و با نشاط پوشیده از گل وگیاه بر دامن دشت و دمن و سیمای این روستا، ترسیم زیباترین منظره بدیع خلقت است.در حالی که تا چشم کار می کند زمین، دشت و کوه پوشیده از سبزه، باغ ، جنگل بلوط و دیگر مواهب طبیعی دیدنی است، خلق تماشایی ترین جلوه سحرآمیز بهاری است.

قرارگرفتن این سیاحتگاه طبیعی در دامنه کوه (خامی) ،جود چشمه های آب ، طبیعت مفرح و جنگل بلوط با چشم انداز جذاب تپه های یکپارچه سبز از گل و گیاه و کوه های مشرف براین منطقه بر رونق گشت وگذار گردشگران در ایام نورز در این منطقه را رونق بخشیده است.

روستای سراب بیز تنها یک روستای زیارتی نیست، بلکه به لحاظ وجود چشمه های پرآب در سالهای پربارش و زمینهای مستعد یکی از مناطق کشاورزی شهرستان باشت نیز محسوب می شود.

عملیات اجرایی طرح جامع امامزاده سید محمد سرابنیز در سال 89 شروع شده است.امامزاده سید محمد (ع) سرابیز از نوادگان امام سجاد (ع) ودر 10 کیلومتری شهر باشت واقع شده است.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها