نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. آذر 1395 - 7:55
پیرمرد گچسارانی در یک اقدام عجیب قبر خودش را با دستان خودش کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، "ظفر غریب زاده" همان پیرمرد کشاورز گچسارانی است اهل روستای پادوک خیرآباد،78سال عمر از خدا طلب کرده و دارای همسر ، 5دخترو 2پسر است . تاکنون توفقق زیارت مکه مکرمه،کربلای معلی و مرقد حضرت بی بی زینب سلام الله علیها هم نصیبش شده است.

   "حاج ظفر "را کوچک وبزرگ می شناسند ،همان پیرمرد مهربانی که موذن مسجداست وهنوز هم باعصای چوبیش به مسجدمی رود ،به یادنداریم که مراسم خاکسپاری بوده باشدوحاج ظفررا درون قبریابیرون آن مشاهده نکرده باشیم .

حاجی همیشه اولین کسی است که برای مراسم خاکسپای درقبرستان حاضرمی شود ،اینکه که چندنفرراکفن ودفن کرده نمی دانم اما خوب میدانم تمام روستاهای منطقه خیرآباد حضوراورابارها دراین اینگونه مراسمات ازنزدیک لمس کرده اند ،وبرای ایشان احترام خاصی قائل اند.

دیروزباخبرشدم حاجی بادست خود وباهمکاری چندتاازجوانان روستای پادوک، قبری رابرای خودش آماده می کند ،شایدبرای بعضی ها که ازدورحاجی رامی شناسند این خبرکمی غیرمنتظره باشد،امابرای من که حاجی را ازنزدیک وخیلی خوب می شناسم جای تعجب نیست چراکه حاجی خیلی سال است دل ازاین دنیاکنده است.

آری دوای درد اینجاست، و حاج ظفر خودش می گوید که یک مرتبه این حس به او دست داده و تصمیم به اینکار گرفته است  و قلبا دوست داشته که قبرش را با دستان خودش و تا زمانی  که دراین دنیای فانی است مهیا کند.حاجی مرگ را حق می داند و همیشه منتظر غروب از این دنیای فانی است.

 براستی همین دل کندن است که باعث می شوددرکناراین همه مشغله های زندگی ،دنیای پس ازمرگ رافراموش نکندوهمیشه برایش آماده باشد ،راستش رابخواهی خودمن هم بادیدن تصویرحاجی وقبرستان تازه به خودم آمدم که ای داد من چقدردل بسته دنیا شده ام که مرگ رابه کلی فراموش کرده بودم .

حقیقت این است ماآنقدرردرمادیات وتجملات امروزی دنیایمان غرق شده ایم که حساب کارازدستمان در رفته است وروز به روز هم فاصله مان با امثال حاجی زیادترمی شود ،بله من ازاین کارحاجی درس خوبی گرفتم ومی خواهم به ایشان بگویم ،حسابت آسان حاجی ،نزدخداوند آبرومند باشی ،ودربهشت به روی توبازباشد ،الهی آمین .

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

انشاالله که عمر حاجی ۲۰۰سال باشد.ولی یکی از اقوام ما قبر برای خودش حفر کرد.ولی تا ۳۵سال بعدش زنده بود

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها