نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. آبان 1395 - 17:46
با وجود اینکه نهادهای مسئول تعهد ساخت یادمان شهید خلبان "ابراهیم امیدبخش" در محل ورودی شهرگچساران را داده اند اما در ساخت این یادمان به نوعی تعلل می کنند و پس از گذشت چندین ماه هنوز خبری از ساخت این یادمان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب ،امروز36 سال از عروج سرلشگر خلبان جاویدالاثر «ابراهیم امیدبخش » می گذرد، شهیدی که رشادت هایش همیشه در ذهن هم میهنانش باقی خواهد ماند.

 

 زنده نگه داشتن نام و ياد شهداء در جامعه امروز ما از اهميت بالايی برخوردار است اما بی تردید مظلوميت و گمنامی شهداء دل بسیاری از رهروان عرصه جهاد وشهادت را به درد خواهد آورد.

 

سرلشکر خلبان جاویدالاثر "ابراهیم امید بخش"  هنوز هم همانند بسیاری از شهداء گمنام و غریب مانده كه نياز است تا با همت نهادهايی چون بنياد حفظ آثار، بنياد شهيد و دیگر نهاد های انقلابی و نیز رسانه‌ها آرمان های اين شهید والا مقام به مردم و نسل حاضر شناسانده شوند.

  

 

امروز جایگاه شهید و شهادت و دلایل ایجاد یادمان شهداء از جمله مباحثی است که بارها بیان شد و نیازی به تذکر مجدد نیست، اما اینکه آیا ما به وظیفه خود در قبال شهداء عمل کرده ایم و یا لااقل رهروان شهدایی بوده ایم که مردمان هر شهر و دیاری به این امر افتخار می کنند؟

 

بنابراین زنده نگهداشتن یاد و نام شهید ، بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او ، الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهیدان، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهداء بوده و باید برای ادای آن تلاش کرد.

 

 

با این وجود در دی ماه سال گذشته و در نشست هماهنگی احداث یادمان شهید خلبان "ابراهیم  امید بخش » جمعی از مسئولان این شهر قول دادند که این یادمان را در ورودی این شهر بسازند اما علی الظاهر تاکنون این اقدام آن ها عملی نشده است.

 

 

این نشست با حضور فرماندار گچساران و سرهنگ خلبان امجدیان به نمایندگی از نیروی هوایی ارتش در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران برگزار شده بود.

 

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در حاشیه این نشست گفته بود: وظیفه ما در حال حاظر زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و انتقال این فرهنگ به عنوان یک ارزش به نسل جوان و نوجوانی است که دوران ستمشاهی و هشت سال دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده اند .

 

 

در این جلسه مقرر شده بود یادمان این شهید خلبان گچسارانی با همکاری شهرداری،شورای اسلامی شهر ،فرمانداری و دیگر دستگاه های مسئول به زودی احداث شود.

 

فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه و بویراحمد نیز در جلسه شورای اداری گچساران در  تیرماه 95 در این خصوص گفته بود: گچساران با توجه به اهمیت جاده‌های ارتباطی با دیگر استان‌های جنوب کشور، همچنین معبر عبور راهیان نور و شرایط و فضای جامعه باید اقدامات لازم هرچه سریع‌تر برای نصب تندیس خلبان گچسارانی "شهید ابراهیم امید‌بخش" در ورودی این شهر انجام شود.

 

 

این درحالی است که شرایط به گونه ای نبوده است که نتوان این یادمان را احداث و به مرحله تکمیل رساند؟!،و باید منتظر ماند که همچنان مسئولان این شهرستان به ساخت یادمان این شهید جاوید الاثر خلف وعده خواهند کرد یا کار را به سرانجام می رسانند.

 

علی رغم اینکه این نهادهای مسئول تعهد ساخت یادمان در محل ورودی شهرگچساران را داده اند اما در ساخت این یادمان به نوعی تعلل می کنند و پس از گذشت چندین ماه هنوز خبری از ساخت یادمان نیست.

 

سیروس باوی رئیس بنیاد شهید و امورایثارگان گچساران در خصوص ساخت یادمان و در گفتگو با آفتاب جنوب گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آذرماه امسال عملیات احداث یادمان "شهید امید بخش"  به نحو شایسته ای در ورودی این شهرستان(میدان فرودگاه)  اجرایی خواهد شد. 

 

وی افزود:در یادمان این شهیدخلبان گچسارانی ماکت جنگنده  و تندیس این شهید والامقام نصب خواهد شد.این ماکت دارای 20متر طول و 10تن وزن است که کار زیبا سازی محیط،نورپردازی و ایجاد دیگر المان هادر حاشیه این تندیس بر عهده شهرداری خواهد بود.

 

 باوی اظهارکرد:برای احداث یادمان این شهید والامقام و نیز نصب تصاویر دیگر شهدای گرانقدرگچساران در محل بلوارها،ورودی شهر و روستاهای این شهرستان 5 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات 2درصد نفت و تملک دارایی های استان اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه ما مسئولان باید با سرعت بیشتری در خصوص تکمیل یادمان شهید "امید بخش" در گچساران تلاش کنیم ،گفت: در این خصوص تفاهم نامه ای با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ساخت ماکت هواپیما و تندیس شهید منعقد کرده ایم که امیدواریم شاهد رونمایی از یادمان این شهیدوالا مقام در دهه فجر امسال باشیم.

 

 

ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال1332در شهرستان نفتخیز گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود،وی 2برادر و 4 خواهر داشت و پدرش حاج علی این خانواده سنتی و مذهبی را با درآمد مغازه اش اداره می کرد.

 

 

ابراهیم دوران ابتدایی خود را در اهواز و دوره متوسطه را در دبیرستان کورش کبیر (ولایت فعلی)در سال 1351 در گچساران به اتمام رسانیدو در همان سال در آزمون دانشکده افسری خلبانی در تهران پذیرفته شد.

 

 

 وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال 1352 به آمریکا اعزام شد و در سال1354 با دست پر و گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا(این ساعت به خلبان برتر در هر دوره اهداء می شد) به میهن عزیزمان بازگشت و به پادگان بوشهر اعزام شد.

 

 

در اواخر سال 1358 جهت تدریس به خلبانان به تهران اعزام شد و در زمان جنگ تحمیلی بار دیگر برای انجام وظیفه به پادگان بوشهر منتقل شد و در عملیات حصر آزاد سازی سوسنگرد شرکت نمود.

 

 

این عملیات با فرماندهی مستقیم آیت الله خامنه ای و شهید مصطفی چمران در تاریخ 26 آبان ماه سال 1359 به شکست حصر سوسنگرد انجامید.

 

در عمليات آزاد‌سازي سوسنگرد در 26 آبان‌ماه سال 1359 كه به شكست حصر سوسنگرد منجر شد، 24 خلبان نيروی هوايی شركت داشتند كه از اين تعداد «سروان خلبان شهيد هوشنگ كيان‌آرا»، «سيد محمدتقی حسينی»، «محمد كام‌بخش ضيايی»، «نعمت‌الله اكبری سامانی»، «سرهنگ دو خلبان يونس خوش‌بين» و «ستوانيكم خلبان ابراهيم‌ اميدبخش» به شهادت رسيدند

 

 

هم‌چنين «استوار دوم شهيد حسين سلمان‌زاده»، «گروهبان يكم شهيد»، «ابراهيم قهوه‌چی‌زاده»، «استوار دوم شهيد غلامعلي حلاج قدوی»، «سروان فنی شهيد عبدالله عيسی پور»، «ستوان دو شهيد سيدعلی اكبر حيدری» نيز از ديگر شهدای نيروی هوايی در جريان عمليات آزاد‌سازی سوسنگرد هستند. 

 

 

سرلشکر خلبان جاوید الاثر "ابراهیم امید بخش "از خلبانان گردان 61 شکاری بوشهر بود.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

خدایش بیامرزد
روحش شاد و یادش گرامی گچساران هم انسانهای بزرگی داشته و دارد.....

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها