نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. خرداد 1395 - 20:37
روش عجیب دزدی های زنجیره ای از بازارچه میوه فروشان گچساران مورد بررسی مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش آفتاب جنوب،دستبردهای شبانه به مغازه‌های بازارمیوه فرشان گچساران در چند هفته اخیر هنوز ادامه دارد و این‌بار دزدان دخل 2 مغازه دیگر در گچساران را خالی کردند،وقتی هفته گذشته دزدان با حمله خاموش به چند مغازه در بازار میوه فرشان گچساران به سرقت میلیونی دست زدند، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که شب های بعدی بار دیگر این سرقت‌ها در این نقطه از شهر ادامه یابد.

روش دزد و یا دزدان در سرقت از مغازه ها در گچساران عجیب بود، آنها فقط سراغ دخل این مغازه ها می‌رفتند و در تاریکی شب و آسودگی از اینکه خطری تهدیدشان نمی‌کند اقدام به خالی کردن دخل مغازه ها می کردند و محتوایش را به سرقت می‌بردندو در زمانی که دخل مغازه ها خالی از پول بود به اجناس مغازه ها دستبرد نمی زدند و چیزی با خود نمی بردند.

به گفته فروشندگان گچسارانی سرقت از مغازه هایشان از سه هفته قبل باب شده و تاکنون حدود 10 مغازه مختلف مورد دستبرد قرار گرفته که در آن سارق و یا سارقین از راه سقف سفالی وارد مغازه ها می شدندو تنها به سراغ پول درون دخل ها  می‌رفتند که به گفته یکی از مغازه داران این سرقت‌ها تنها از 4 مغازه صورت گرفته و در مغازه های دیگر ظاهرا دزدان دست خالی آنجا را ترک کرده بودند.

یکی دیگر از مغازداران این منطقه از گچساران، گفت: چند شب پیش دزدان با همان روش قبلی و در تاریکی شب به سوپر مارکتم در بازار میوه فروشان دستبرد زدند و گریختند،شگرد سارق در این سرقت نیز همانی بود که در مراحل گذشته استفاده شده بود و از راه سقف و برداشتن سفال های سقف مغازه و با تخریب سقف کاذب به درون مغازه می آمده و پس از خالی کردن دخل مغازه حتی بدون برداشتن اجناس دیگر آنجا را ترک می کرد.

فروشنده دیگری ادامه داد:خوشبختانه در مغازه ام پول قرار نمی دهم و آخر شب همه پول ها را با خود می برم در سرقت از مغازه ام سارق حتی دست به  لپ تاپم که روی میز گذاشته بود نزده بود و چیزی دیگر هم از مغازه ام مورد سرقت قرار نگرفته که به نظر می رسد سارق فقط بدنبال پول نقد می گردد.

فروشنده دیگری افزود:سارق با یقین به اینکه نگهبانانی در این قسمت از بازارچه وجود ندارد دست به این دستبردهای شبانه زده‌ است و حدود یک میلیون تومان پول نقد از مغازه ام به سرقت برده است و این اتفاق در حالی افتاده است که ساختمان کلانتری محل در حدود 50 متری این مغازه ها قرار دارد.

وی افزود: در این سرقت ها عجیب هیچ‌کدام از قفل‌های مغازه ها شکسته نشده و دزد مثل سرقت های قبلی تنها از راه سقف کاذب و سفالی وارد مغازه شده است و تنها هم از همان راه گریخته است.

وقتی ماجرای این سرقت‌های عجیب به پلیس مخابره شد، تیم‌های کلانتری در محل حاضر شدند و به بررسی سرقت های انجام شده پرداختند.

سرهنگ علی کرم بازیان فرمانده انتظامی گچساران در این خصوص گفت:به دنبال دریافت گزارشات و شکایت های مغازه دارن مبنی بر وقوع سرقت از مغازهایشان در گچساران ، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت و ماموران انتظامی گچساران اقدامات گسترده ای را برای شناسایی سارق آغاز کرده است. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد و احساس امنیت در جامعه اصلی ترین وظیفه پلیس است ،افزود:امروزه امنیت از ضروریات زندگی مردم در جامعه است که بدون امنیت، انجام هیچ کاری امکان پذیر نیست ودر ایجاد امنیت، دستگاه های متعددی متولیان هستند که یکی از این دستگاهای مسئول، نیروی انتظامی است.

بازیان، مشارکت همه افراد جامعه را در ایجاد امنیت تاثیرگذار دانست و افزود: زمانی که امنیت ایجاد و زیرساخت های آن کامل شد، پلیس موظف است که این امنیت را در این شهرستان حفظ و ارتقاء دهد؛ چنانچه ما بخواهیم به معنای واقعی امنیت برسیم و آن را حفظ کنیم، مشارکت همه مردم در این خصوص لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه پلیس به دنبال امنیت جان، مال و ناموس مردم است، گفت: متاسفانه وقوع جرائمی همچون سرقت همواره نگرانی هایی را در سطح جامعه بوجود آورده و این در حالی است که همگان به غلط یا درست پلیس را در این زمینه مقصر نهایی دانسته و بر این باورند که باید تنها پلیس این پدیده را ریشه کن کند.

وی با اشاره سرقت های انجام شده از مغازه های بازارچه میوه فروشان گچساران گفت:متاسفانه  عدم رعایت نکات ایمنی و بی توجهی به استحکام سقف سفالی مغازه ها توسط مالکین ونیز نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در داخل مغازه ها فرصت و موقعیت مناسبی برای سرقت آسان در این نقطه از شهر به وجود آورده است.

بازیان به توصیه های پلیسی در این خصوص تاکیدکرد:مغازه داران عزیز باید هنگام ساخت و ساز، خرید یا اجاره محل کسب، به استحکام و ایمنی ساختمان مغازه ها به اندازه زیبایی آن اهمیت می دادند و حتی الامکان اصول ایمنی را به طور کامل رعایت و دیوارها و سقف مغازه ها را با آهن یا بتون، محکم و غیرقابل نفوذ می کردند.

فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه فروشندگان این نقطه از بازارچه میوفروشان باید ضریب ایمنی مغازه های خود را بالا ببرید، اظهار کرد: برای ایمنی بیشتر می توان با استفاده از تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مداربسته، درهای ضد سرقت و نیز به با جوش دادن میله‌های محکم فلزی، راه نفوذ سارقان را از طریق کانال کولر،‌ هواکش و فضای خالی بالای تابلوهای سر در مغازه ها مسدود کرد.

 فرماندهی انتظامی گچساران تصریح کرد: ایجاد فضای آرام،سالم و امن برای کسب و کار وظیفه پلیس و از حقوق شهروندان گچساران است  و ماموران انتظامی تمام تلاش خود را در جهت ارتقای امنیت انتظامی و سالم سازی فضای عمومی به کار خواهد بست و انتظار است مردم با همکاری و همیاری، در جهت ایجاد فضای آرام و امن در این شهرستان فرماندهی انتظامی را یاری کنند.

 

 
انتهای پیام/م
 

دیدگاه‌ها

جالبه با فاصله کمتر از صد متر از این مغازه ها کلانتری 11 گچساران قرار گرفته

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها