نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. خرداد 1394 - 13:00
پرسپولیس
ابهام در مزایده سرخابی ها:
آیا مزایده چهارم برنده ای نداشت؟
در مزایده چهارم سرخآبی ها ابهاماتی بوجود آمد که مردم را ناراحت و تصور کردند به گونه ای با آنها بازی می شود.

به گزارش آفتاب جنوب،یکی از موضوعاتی که در این مدت ذهن مردم بویژه فوتبال دوستان را به خود مشغول کرده است بحث مزایده سرخآبی های پایتخت بوده و در شرایطی که طرفداران دو تیم تصور می کردند فصل آینده تیم های محبوبشان از بلاتکلیفی خارج می شوند و شاهد منظم شدن آنها خواهند بود به یکباره سازمان خصوصی سازی آب پاکی را روی دستشان ریخت و اعلام کرد مزایده بعدی دو ماه دیگر برگزار خواهد شد.

 

تا قبل از مزایده چهارم مردم مشکل خاصی با برگزاری مزایده ها نداشتند چرا که آنها هم معتقد بودند خریداران علاوه بر پیشنهاد خوب باید اهلیت لازم را برای به عهده گرفتن این دو باشگاه پرطرفدارکشور داشته باشند.

 

در خصوص مزایده چهارم ابهاماتی بوجود آمد که مردم را ناراحت کرد و تصور کردند به گونه ای با آنها بازی می شود؛بعد از ثبت نام خریداران و قبل از مشخص شدن نتیجه مزایده،در روز یکشنبه مورخ 3 خرداد ماه  آقایان پولادگر نماینده اصفهان در مجلس و آقای پوری حسینی ریس سازمان خصوصی سازی در برنامه پایش حضور داشتند که مجری برنامه سوالاتی را در مورد درخواست دولت از خودروسازان جهت شرکت در مزایده مطرح کرد که هر دو میهمان جواب های روشنی مبنی بر کذب بودن این مسئله ندادند و این امر باعث نگرانی مردم شد و تصور می کردند دولت برنامه مشخصی جهت واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی ندارد.

 

نکته قابل تامل در عدم اعلام به موقع نتیجه مزایده از طرف سازمان خصوصی سازی و اظهارات متفاوت مسئولین این سازمان بود ،در ابتدا اعلام شد که نتیجه مزایده تا روز یکشنبه 3 خرداد (خبرگزاری فارس) اعلام می شود اما روزهای یکشنبه و دوشنبه اعلام نشد و روز سه شنبه اعلام کردند یکی از مراجع جواب استعلام را شفاهی داده و خواسته شده تا قبل از ظهر جواب را به صورت کتبی اعلام کند(خبرگزاری تسنیم)در حالی که همه منتظر نتیجه مزایده بودند اعلام شد به دلیل بازی حساس پرسپولیس برابر الهلال عربستان روز چهارشنبه 6 خردادماه جاری نتیجه اعلام می شود.

 

اما صبح چهارشنبه جواب اعلام نشد و جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی اعلام کرد تا ساعت 15 برنده مشخص خواهد شد و احتمال زیاد پرسپولیس برنده دارد(خبرگزاری مهر)،اما نزدیک به ظهر آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که اهلیت خریداران به اثبات نرسیده است.

 

حال با این وجود اگر صحبت رئیس سازمان خصوصی سازی را مورد قبول فرض کردکه جواب روز سه شنبه مشخص بود ولی به دلیل بازی حساس پرسپولیس روز چهارشنبه اعلام شد؛ پس چرا این مسئله همان ابتدای صبح اعلام نشد و چرا مشاور سازمان خصوصی سازی صبح چهارشنبه خبراز اعلام برنده تا ساعت 15 داد و اینکه احتمال خیلی زیاد پرسپولیس برنده دارد؟

 

جالب اینجاست که رئیس سازمان خصوصی سازی در گفته های خود اعلام می کند مزایده بعدی دو ماه دیگر برگذار می شود  تا در این مدت تیم ها بتوانند با خیال راحت یارگیری کنند،در صورتی که اگر هر دو تیم یا لااقل پرسپولیس که چند خریدار داشت مالک خود را می شناخت با خیالی آسوده می توانست بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند و برنامه ریزی بهتری برای فصل پیش رو انجام دهد.

 

به هر حال وزارت ورزش همانند گذشته مسئولیت این دو تیم را بر عهده گرفت و سعی دارد با خیالی راحت تیم ها را برای فصل آینده لیگ برترآماده کند.

سوال اینجاست ،مگر تاکنون این تیم ها زیر نظر وزارت ورزش نبوده اند؟آیا بدهکاری های این باشگاه ها در فصل های قبل نسبت به عدم به موقع پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی که چندین مرتبه با خطر کسر امتیاز روبرو شدند در زمان مدیریت وزارت ورزش نبوده است؟

 

مورد آخر بی پولی را در سفر پرسپولیس به عربستان شاهد بودیم هنگامی که قصد داشتند تمرین عرق گیری خود را در سالن انجام دهند و از آنجایی که باید ۱۵۰۰ ریال بابت استفاده از سالن پرداخت می کردند و این پول را نداشتند، در راهروهای هتل تمرین کردند.

 

به هر حال اگر اراده ای بر واگذار کردن این باشگاه ها وجود داشته باشد می توان با یک برنامه ریزی اساسی  ودقیق و گرفتن تعهد مناسب از خریدار این عمل را انجام داد وبایدهرچه سریعتر این عمل انجام شود تا کمتر شاهد بی برنامه گی در این تیم های محبوب و پرطرفدار و هدر رفتن بیت المال باشیم.                                            

گزارش /یاسرمرادی

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

مشخص بود که دولت نمیخواد این باشگاهها رو واگذار کنه
واقعا" همینطوره
مردم رو مسخره کردن از اول هم معلوم بود نمیخوان کاری بکنن

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها