نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. ارديبهشت 1394 - 10:53
در فصل زیبای بهار و با گرم شدن تدریجی هوا مناطق مختلف شهرستان گچساران سرشار از وجود شاتوت های خوش رنگ و خوشمزه می شود.

به گزارش آفتاب جنوب،در هر فصل میوه های متفاوتی رشد می کنند و هر کدام از این میوه ها خواص متفاوتی دارند و به نوعی برای بدن انسان بسیار مفید هستند.

 

درخت توت قرمز

شاتوت درگچساران

 

در فصل زیبای بهار و با گرم شدن تدریجی هوا میوه های لذیذ و با خاصیتی مانند انواع توت ها رشد می کنند و مناطق مختلف گچساران سرشار از وجود شاتوت های خوش رنگ و خوشمزه می شود.

 

توت سیاه

درخت

 

توت سیاه یا همان شاتوت یکی دیگر از اعضای خانواده توت ها است و در نقاط مختلف می توان آن ها را کاشت و پرورش داد، این توت دارای خواص درمانی توت سفید است.

 

توت زیبا

درختان توت

 

شاتوت ها از دیواره گلها بوجود می آیند که رنگ آنها قرمز تیره یا سیاه است و تنها کمی قبل از افتادن از درخت قابل خوردن می شوندچون تا کمی پیش ازرسیدن مزه ترشی دارند که برای خوردن مناسب نیستند. 

 

شاتوت

ترش

 

شاه توت میوه ای مغذی و تصفیه کننده خون است، دارای طبیعتی سرد که صفرا و گرمی را از بین می بردو در واقع شاتوت نوعی ضد عفونی کننده و میکروب کش است.

 

درمان دیابت

توت برای درمان

شاه توت سرشار از گلوکز ، ماده قندی و دارای ویتامینهای AوC که در رفع خستگی ناشی از فعالیتهای فکری مفید است ؛میوه نرسیده شاه توت اثر قابض (ضد اسهال) دارد ولی رسیده آن ملین و نرم کننده است .

 

ویتامینA

خواص درمانی

 

این میوه  قند خون را می کاهد و جوشانده برگ درخت شاتوت در معالجه دیابت بسیار موثر است وغرغره کردن و مضمضه آب شاتوت نرسیده برای درمان برفک ، آنژین ، ورم دهان ، درد گلو  و التهاب مخاط دهان مفید است .

درخت جادویی

اگر ۱۵ گرم پوست ریشه درخت شاتوت را در ۲۵۰ گرم آب بجوشانند و هر صبح  ناشتا میل کنند برای دفع انگل روده  مفید است و نیزجوشانده برگ شاتوت به مقدار ۶۰ گرم در یک لیتر آب  درد دندان را تسکین می دهد .

 

ترکیب رنگ ها

 

بهترین موقع خوردن شاتوت، صبح ناشتا و یا عصر در فاصله غذای ظهر و شام است که زود هضم می شود و مواد غذایی آن بهتر جذب بدن می شود معمولا اگر روی غذاهای سنگین مخصوصا گوشتی، آن را بخورند هضم آن مشکل می شود و تولید نفخ در شکم و روده ها می کند.

 

میوه حیات بخش

 

جوشانده پوست خشک شاخه های جوان و تازه ی درخت توت برای لینت مزاج مفید است و از ضماد کوبیده برگ آن با روغن زیتون برای درمان سوختگی استفاده می شود.

 

توت سیاه

 

به گزارش آفتاب جنوب،امروزه ثابت شده است که توت برای پیشگیری از سرطان،افزایش طول عمر،تصفیه خون،تقویت کلیه ها،پاک سازی کبد،تقویت دید وشنوایی،درمان یبوست،درمان کم خونی،درمان سرماخوردگی وتقویت رشد مو فواید بسیار قابل توجهی دارد.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

خداییش وقتی نگاه میکنی دهنت آب میفته
سلام. واقعا خبرهات دیدنی هست آقای مرادی. تصاویر زیبایی بودن.ممنون
کجا هستن بریم بخوریم
لذیییییییییذ

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها