نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. بهمن 1393 - 11:17
افزايش بی ‌رويه تعداد سگ‌های ولگرد در برخي مناطق گچساران مسئله ای است که اين روزها شهروندان را نگران کرده ودر برخی از نقاط با ترس ناشی از وجود سگ‌های ولگرد در خيابان‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،این روزها با گذر از برخی کوچه ،خیابانها و محلات گچساران شاهد تعداد زیادی از سگهای ولگرد در سطح شهر هستیم کهاین مسئله باعث به مخاطره افتادن سلامت عمومی شهروندان شده است.

 

 

وقتی سگهای ولگرد در گچساران جولان می دهند+تصاویر

 

حضور آزادانه سگهای ولگرد در سطح شهر امر پذیرفتنی نیست و انجام اقدامات اساسی در جهت کنترل اصولی این حیوانات، از وظایف دستگاههای ذیربط امری ضروری به نظر می رسد،سگهای ولگرد علاوه بر اینکه از لحاظ بهداشتی برای مردم زیان آور هستند باعث برهم زدن آرامش و امنیت جانی شهروندان مخصوصاً کودکان هستند.

 

وقتی سگهای ولگرد در گچساران جولان می دهند+تصاویر

وقتی سگهای ولگرد در گچساران جولان می دهند+تصاویر

 

وجود این مسئله در سطح شهر باعث رنجش خاطر شهروندان شده است، این مشکل باعث شده است که هر روز صبح شهروندان به جای لذت بردن از هوای صبحگاهی با کیسه های در هم دریده آشغال روبرو شوند که تعدادی سگ دور آنها جمع شده است.

 

دغدغه ای که امروز داریم افزایش بی رویه سگ های ولگرد در محل زندگی مان است در حالی که از طرف دیگر می بینیم که بعضی از افراد خودشان از سگ ها نگه داری می کنند و تازه ادعای این را هم دارند که از دست سگ های ولگرد آسایش ندارند!.

 

وقتی سگهای ولگرد در گچساران جولان می دهند+تصاویر

وقتی سگهای ولگرد در گچساران جولان می دهند+تصاویر

 

وجود گله‌ای سگ‌ها در برخی از نقاط شهر به ویژه حاشیه مسکن مهر،محله سادات،رادک،شهرک بهارستان،گلستان،هدایت،منطقه پانصددستگاه،سه راهی ،کوی کارکنان دولت و نیز در کنار اداره هایی همچون مسکن و شهرسازی باعث ایجاد رعب و وحشت برای مردم این مناطق شده  و علاوه بر مشکلاتی که در زمینه آسایشی ایجاد کرده، با پاره کردن کیسه های زباله بهداشت و نظافت شهر را زیر سوال برده است.

 

افزايش بی‌رويه تعداد سگ‌های ولگرد در برخی مناطق گچساران مسئله ای است که اين روزها شهروندان را نگران کرده است ودر برخی از نقاط شهروندان با ترس ناشی از وجود سگ‌های ولگرد در خيابان‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وقتی سگهای ولگرد در گچساران جولان می دهند+تصاویر

 

وجود تعداد قابل توجهی سگ‌های ولگرد در حاشيه و سطح اين شهرستان ، احتمال انتقال بيماریهای  مشترک از اين‌ حيوانات به انسان ،سلب آسايش عمومی و احساس ناامنی در برخی از مناطق موجبات نگرانی شهروندان را فراهم کرده است.

 

به نظر می رسد مسئولان دستگاههای مسئول باید با اهتمام بیشتری در راستای رفع این مشکل اقدامات اساسی را انجام دهند تا شاهد شهری پاک و زیبا باشیم.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

سگها را باید جریمه کرد..........ولی نه صاحبشون را
شهر و سگ ولگرد!!!!!!!!!!!!!

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها