نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. آذر 1393 - 17:11
همایش بزرگ طوایف و قومیت های مختلف گچساران با موضوع پیشگیری از اختلافات محلی با حضور مسئولان استانی و محلی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،پیش ازظهر امروز همایش طوایف و قومیت های مختلف شهرستان با موضوع پیشگیری از اختلافات محلی با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،جمعی از مسئولان استانی و شهری و جمعی از سران طوایف و معتمدان محلی در سالن آزادی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد.

 

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این همایش، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایشها بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی ناشی از نزاع‌های موجود در طوایف و قبایل، نقش مهم معتمدان و ریش سفیدان در پیگیری‌های انتظامی ، قضایی و حل مشکلات این نزاع‌های محلی، بررسی عوامل پیشگیری و بازدارنده برای نزاع‌های دسته‌جمعی بوده است.

 

وی با تاکید بر نقش معتمدان در پیشگیری از نزاع‌های قبیله‌ای،افزود: مسئولان با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های مختلف سعی در استفاده از توان ریش‌سفیدان و بزرگان محلی در راستای حل و فصل اختلافات و کاهش درگیری‌ها دارند.

 

فرماندار گچساران بیان کرد: علاوه بر وظیفه ذاتی دادگستری و نهادهای مرتبط که کنترل جرم بوده، از دیگر اقداماتی که می‌توان در کاهش معضلات اجتماعی و برخورد با جرائم انجام داد، استفاده از توان بزرگان محلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم است.

 

این مسئول با اشاره به فرهنگ اصیل مردم این شهرستان و همدلی و وفاق موجود در بین مردم با بیان اینکه آموزش از جمله راهکارهای موثر در راهکار موثر در جلوگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: آموزش به عنوان راهکاری مناسب در پیشگیری از وقوع جرم باید از طریق دستگاه‌های متولی و یا از طریق اعضای خانواده به صورت مستمر انجام شود.

 

 

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای جوانانی تحصیل ‌کرده و موفق است، اظهار کرد: در حال حاضر قریب به 54 نفر از جوانان این شهرستان دارای سمت‌های مدیریتی در سطح استان هستند.

 

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

برگزاری اینگونه مراسمات در صورت اینکه نتیجه مثبتی داشته باشد جای تشکر دارد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها