نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مهر 1400 - 14:55
با حضور واقفان نیک اندیش برگزار شد؛
همایش یاوران وقف در گچساران+تصاویر
همایش یاوران وقف با هدف ترویج فرهنگ وقف در جامعه و تجلیل از واقفین و خیرین در حوزه علمیه بی بی حکیمه(س) گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش یاوران وقف به مناسبت دهه نکوداشت وقف با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حوزه علمیه بی بی حکیمه(س) گچساران برگزار شد.

علیرضا اتابک فرماندار گچساران در این آیین گفت:نیاز است که به همنوعان کمک کنیم، در شهرستان  گچساران در زمینه وقف کارهای ارزشمندی هم صورت گرفته است ،ما براساس آموزه های دینی زندگی می کنیم وقف از توصیه های احکام الهی است و آنچه از انسان ها می ماند همین وقف و اعمال نیک است.

وی افزو:هرچند این روزها ناسپاسی ها هم بسیار است، اما بهترین کارها انجام همین وقف است چرا که کارکرد وقف عمومی است و به منافع مردم برمی گردد، بنابراین اشاعه فرهنگ وقف هم بسیار مهم است و امروز رسانه ها می توانند در زمینه های وقف فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام نصیر الاسلامی،مدیرکل اوقاف استان  هم در این آیین گفت:زیباترین جلوه ایثار و کاملترین جلوه خیرات همین سنت حسنه وقف است و آنچیزی که برای ما می ماند وقف است.

وی افزود:پیامبر (ص)در حدیثی فرمودند که وقتی انسان از دنیا می رود پرونده اعمالش بسته خواهد شد، مگر اینکه سه کار کرده باشد اول فرزند صالح، علمی که از او منتفع شود و سوم هم صدقه جاریه است که باقی می ماند و چیزی که ابدی خواهد ماند.

نصیر الاسلامی ادامه داد:شیعه همیشه در طول تاریخ مظلوم بوده اما دست رحمانیت خداوند و دست عنایت امام زمان(عج) را همیشه بالای سرش دارد و ما امروز وظیفه داریم که به هم نوع خودمان کمک کنیم .

میرکل اوقاف استان افزود:درایران اسلامی موقوفاتی از دوران صفویه داریم، بنابراین وقف درهمه ادیان بوده ودراسلام رشد و تعالی پیدا کرد،اموال موقوفات مربوط به یک شخصیت حقوقی مستقل و مربوط به همین واقفین هستند و مربوط به دولت و یاسازمان اوقاف هم‌ نیست و اما سازمان اوقاف هم وظیفه تبلیغ، ترویج و نیزاعتماد سازی را برعهده دارد.

وی افزود در استان 225امامزاده و بقعه متبرکه داریم،32موقوفه منفعتی داریم و از جهت تعداد موقوفات منفعتی گچساران رتبه اول را در استان دارد و از نظر درآمد بعد از شهرستان بویراحمد دومین شهرستان گچساران است.

نصیرالاسلامی اظهارکرد:در کل استان فقر موقوفه داریم، کل موقوفات روضه خوانی امام حسین علیه السلام یک موقوفه است و آنهم در گچساران است که این مهم جای کار بسیار دارد، هیات امنا نقس بسیار ارزشمندی دارند و به طور مجانی کارو تلاش می کنند و برای ذخیره آخرت شان به امامزادگان خدمت می کند.

وی گفت:با توجه به شرایط کرونا امامزاده بی بی حکیمه(س) در گچساران رکورد افت درآمد را در کشور داشته است، الان نزدیک به دوسال است که خدام این امامزاده هم حقوق نگرفته اند.بنابراین ما دیگر موضوعی بنام بستن درب امامزادگان نخواهیم داشت و باید به سمت درآمد پایدار باشیم که به سمت اعتبارات دولتی نیز دستمان دراز نشود.

در پایان این همایش که با حضور واقفان نیک اندیش، یاوران وقف،هیات امنا و خادمان امامزادگان شهرستان برگزار شد ازتلاش‌های یاوران وقف و واقفان نیک اندیش شهرستان تقدیر شد.

ادامه نیز تصاویر را شاهد باشید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها