نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1399 - 12:58
آیین تکریم رضا غریب پور رئیس دادگستری شهرستان گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و به زودی رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،صبح امروز آیین تکریم رئیس دادگستری شهرستان گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

فرماندار گچساران در این آیین گفت: در نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون سه قوه وجود دارد که هرکدام مستقل اما در تعامل با هم هستند و وظایفی بر عهده دارند.

علی خوانپایه بیان کرد: مهمترین وظیفه قوه قضاییه همان بحث اجرای عدالت و اعاده دادرسی است و امنیت قضایی در سایه استقلال قوه قضاییه است که به حمایت از مظلومین منجر خواهد شد.

وی افزود: مهمترین موضوعی که در حوزه اجرایی است صیانت از حقوق بیت المال است که در حوزه دولت بسیار حائز اهمیت است که نیازمند تعامل و همکاری هرچه بیشتر با قوه قضاییه را دارد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان با جدیت پیگیری می شد و جلسات متعدد و راهگشایی نیز برگزار و همکاری های خوبی دادگستری گچساران با حوزه دولت داشته و دارند.

خوانپایه تصریح کرد: قطعا مردم درباره عملکرد هر یک از مسئولین نظام قضاوت خواهند کرد و قطعا مردم گچساران خاطره خوبی از عملکرد و رفتارهای دکتر غریب پور خواهند داشت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه این نشست گفت: بخشی از نارضایتی مردم از اطاله دادرسی است و رئیس محترم قوه قضایبه به طور جد و تمام قد وارد شدند و استان ها را مامور کردند که پرونده های معوق نیز تعیین تکلیف شود.

وی افزود: قریب ۷۸درصد پرونده های معوق قبل از یکم دی ماه ۹۷ تعبین تکلیف شد و در دادگاه های تجدید نظر استان پرونده معوق نداریم.

فاتحی گفت: یکی از مشکلات دادگستری همین مقوله ابلاغ بود که به هردلیلی اشکالاتی داشت و بحث ابلاغ الکترونیک ابزاری برای مبارزه با اطاله دادرسی شد که ۹۷درصد ابلاغ ها به صورت ابلاغ الکترونیک است .

وی افزود: بنابراین در سطح استان از ۸۹درصد به ۹۴درصد رسیده است و رتبه سوم کشور را در این خصوص  داریم.

فاتحی ادامه داد: استان ما در بحث امتیاز عملکرد قضایی در کشور اول است ،در حالی که زیر ساخت های لازم و مخابراتی که در برخی استان ها است را نداریم اما تلاش و همت همکاران اداری و قضایی استان در بحث استفاده از ظرفیت الکترونیک قضایی، اول کشور هستیم.

وی ادامه داد: در موضوع خروجی پرونده ها دادسرای مرکز استان رتبه اول تا سوم کشور است و این عوامل حاصل تلاش و مجاهدت شبانه روزی همکاران است با توجه به زیرساخت ها البته آنکسی که بحث محرومیت را از استان برداشت ،خداوند خفه اش کند.

فاتحی گفت: در بحث اقدامات اجرایی که در انتخابات مجلس یازدهم صورت گرفت استان ما ساختار عشایری و ایلی و قبیله ای دارد  و دارای روحیات و رسوم روستایی و عشایری هستیم، اینکه انتخابات به خوبی برگزار شد و کمترین تنش را داشتیم حاصل زحمات همه دستگاه ها بوده است و در دادگستری استان در بحث انتخابات تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم اختصاص داده شد.

وی در ادامه تصریح کرد:جلسه امروز تکریم از خدمات و تلاش های برادران جناب دکتر غریب پور،رئیس سابق دادگستری گچساران و نیز جناب دکتر لک معاون قضایی سابق این شهرستان است که برای هر دو عزیز در مسئولیت های جدید آرزوی موفقیت را داریم.

غریب پور در ادامه گفت:بیش از نصفی از دوران خدمتم را در استان کهگیلویه و بویراحمد سپری کرده ام و امروز این جلسه خداحافظی بر اساس وظیفه است و اگر قصوری هم شکل گرفته همه عزیزان به بزرگواری خودشان ببخشند.

وی افزود:روز خبرنگار را تبریک عرض می کنم و در این مدت از همه خبرنگاران شهرستان غیر از خوبی هیچ ندیدم و سختی های کار خبرنگاران و زحمات این عزیزان را ارج می نهم.

رئیس سابق دادگستری گچساران نیز تصریح کرد:در پایان از زحمات همه همکاران،مسئولین، نهادها،دستگاه های اجرایی ،ادارات و نیز از زحمات جناب آقای تاجگردون نماینده سابق گچساران  و باشت هم تشکر و قدردانی  می کنم.

گفتنی است رضا غریب پور به یکی از محاکم قضایی تهران(معاون مجتمع قضایی تهران) خواهد رفت و جایگزین وی در شهرستان گچساران به زودی معرفی خواهد شد،دکتر لک معاون قضایی سابق شهرستان نیز به یکی از شعب حقوقی شیراز خواهند رفت.

درادامه تصاویر را مشاهده کنید.

 

دیدگاه‌ها

بعد این افراد قراره اگر کسی پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکرد باهاش برخورد کنند.مردم را ناامید نکنید

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها