نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. خرداد 1399 - 12:01
فرهنگ بسیجی بسیاری از کار‌های محال و غیر ممکن را ممکن کرده است چرا که نیروی بسیج در همه عرصه‌ها خالصانه پای کار است، بسیجیان گچساران این روزها هم بی سر و صدا و بی ادعا وسط معرکه اند،آنهم معرکه نبرد با آتش!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آتش سوزی که از ظهر روز جمعه در ارتفاعات شمال گچساران آغاز شده بود، پس از مهار 4ساعته از سوی نیروهای بسیج،منابع طبیعی،محلی،گروه های دوستدار محیط زیست و ... بعدازظهر دیروز با وزش بادهای شدید ، خاکسترها و بقایای آتش سوزی ، دوباره اوج گرفت و جنگل های مناطق شرق و غرب کوه گوهر(خنگ بنار) را بلعید.

هرچندکارشناسان علت این آتش سوزی را خطای انسانی می دانند که در این راستا و با درخواست ستاد بحران شهرستان، نیروهای بسیجی ناحیه مقاومت سپاه گچساران همچون همیشه در همان دقایق اولیه شروع آتش سوزی به این منطقه مرتفع و صعب العبور اعزام شدند.

این در حالی است که امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های نماز عید فطر با اشاره به اقدامات جهادگونه بسیجیان در حوادث مختلف گفته بود:هر وقت قرار است کرونا باشد همین بسیجیان هستند،هر وقت قرار است سیل و زلزله باشد همین بسیجیان هستند ، هر وقت هم قرار است مناطقی هم دچار آتش سوزی شوند باز هم بسیجیان صادقانه و جهادگونه پای کار هستند درحالی که اینها هم جوانان متدین ،مذهبی و فاقد شغل هستند.

حجازی در ادامه نیز تصریح کرده بود هر وقت هم بحث اغتشاشات و نا آرامی در شهر پیش می آید باز هم همین بسیجیان هستند که سنگ ، چوب و توهین و... می خورند ،در حالی که همین بسیجیان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با لب تشنه در کوه ها و ارتفاعات گچساران به سینه آتش می رفتند.

 امام جمعه گچساران در ادامه نیز افزوده بودکه بسیجیان همیشه در وسط میدان هستند،پس مسئولین و بقیه کجای کار قرار دارند؟ که به نظر می رسد آقایان از این پول های بادآورده ای که به هدر هم می رود مبلغی برای کنترل این موضوعات آتش سوزی و برای کار ارزشمند بسیجیان کنار بگذارند؛بنابراین باید انصاف داشته باشیم هرچند با این آتش سوزی ها چندین میلیارد تومان خسارت به منابع طبیعی،جنگل ها و مراتع  ما وارد می شود .

با این تفاسیر باید گفت که فرهنگ بسیجی بسیاری از کار‌های محال و غیر ممکن را ممکن کرده است چرا که نیروی بسیج در همه عرصه‌ها خالصانه پای کار است، بسیجیان گچساران این روزها هم بی سر و صدا و بی ادعا وسط معرکه اند. آنهم معرکه نبرد با آتش!.

در ادامه ویدئو و تصاویری از این نبرد را شاهد باشید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها