نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. آذر 1402 - 12:57
باهدف آشنایی دانش آموزان با سیره حضرت زهرا برگزار شد؛
عزاداری دانش آموزان گچسارانی در ایام فاطمیه+ تصاویر
فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان گچساران در دهه دوم فاطمیه و به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در مدارس این شهرستان عزاداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این مراسم عزاداری همزمان با دهه دوم فاطمیه در آموزشگاه دخترانه شهدای صنعت نفت گچساران برگزار شد و دانش آموزان با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در مصیبت شهادت ام‌ابیها حضرت زهرا سلام‌الله علیها مراسم سوگواری برپا کردند.

قرائت زیارت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها، سینه‌زنی،روضه‌خوانی و ذکر مصیبت توسط مداح کربلایی اردکانی، سخنرانی در رابطه باشخصیت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و توزیع نذورات در بین دانش آموزان از دیگر برنامه‌هایی این آیین در دبستان دخترانه شهدای صنعت نفت بود.

خانم قنبری، مدیر دبستان شهدای صنعت نفت گچساران در این آیین به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها دختر حضرت محمد پیامبر بزرگ اسلام (ص)، همسر حضرت علی علیه‌السلام نخستین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت و مادر امام حسن علیه‌السلام كریم اهل‌بیت و امام حسین علیه‌السلام سرور جوانان اهل بهشت و حضرت زینب كبری سلام‌الله علیها قهرمان كربلا هستند، ایشان از هر نظر یک الگوی بی‌نظیر نه‌تنها برای زنان بلكه برای تمام عالم بشریت است.

وی افزود: شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها فراتر از آن است كه بتوان با توصیف‌های ظاهری، ایشان را ترسیم نمود، ایشان دنیایی از معنویت، ایمان، اخلاص، رشادت و فداكاری هستند درحالی‌که پیامبر اسلام (ص) در مورد حضرت زهرا سلام‌الله علیها فرمودند «فاطمه پاره تن من است» به این معنا که حضرت فاطمه پاره‌ای از فضائل اخلاقی، دیانت، اخلاق و وفای به عهد هستند.

مدیر دبستان شهدای صنعت نفت گچساران اظهار کرد: خداوند در مورد فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در سوره كوثر، به معنای خیر کثیر و چشمه بی‌پایان از این بانوی بزرگ اسلام یادکرده‌اند و امروز باید حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در تمامی مراحل زندگی برای همه ما الگو باشند.

تصاویری از این آیین در دبستان شهدای صنعت نفت گچساران را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها