نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مهر 1402 - 14:22
شهردار دوگنبدان گفت: شهر دوگنبدان با توجه به گستردگی جغرافیایی بایستی دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی باشد که مجوز احداث یک ایستگاه دیگر اخذشده که نیاز به اعتبارات دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد علی کرمی فرد، رئیس شورای شهر دوگنبدان در آیین افتتاح سازمان آتش‌نشانی این شهر که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: استارت سازمان آتش‌نشانی دوگنبدان از سال ۹۴ در دستور کار اعضای شورا شهر و شهردار وقت قرار گرفت و اما سرنوشت بر این شد که در این دور به نتیجه برسد.

وی افزود: تبدیل آتش‌نشانی دوگنبدان به سازمان یکی از موفقیت‌های میدیران شهری برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم گچساران است. اگرچه حق مردم گچساران با توجه به ظرفیت‌های فراوان از قبل نفت، گاز، آب و صنایع بزرگ همچون پتروشیمی و ... بیش از این موارد است و بازهم خداوند را سپاس می‌گوییم.

کرمی فرد ادامه داد: آتش‌نشانی مجموعه‌ای از ابزار و نیروی انسانی است که به جهت خدمت‌رسانی و صیانت از جان و اموال مردم است. آتش‌نشان بودن کاری بسیار سخت و دشوار است و در مأموریت‌ها هم شاهد حوادث بسیاری برای خود آتش‌نشان‌ها بوده‌ایم.

رئیس شورای شهر دوگنبدان گفت: در حال حاضر دارای دو ایستگاه آتش‌نشانی در این شهر هستیم که ازلحاظ امکانات و تجهیزات به‌روز، باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرند. گچساران با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های صنعتی، اراضی کشاورزی و همچنین منابع طبیعی و محیط‌زیست باارزش مستعد آتش‌سوزی است.

وی افزود: طبق قانون بایستی به ازای هر 50 هزار نفر در یک منطقه یک ایستگاه آتش‌نشانی هم تعریف شود به همین جهت احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک نفت در دستور کار قرار دارد اگرچه نیاز شهرستان با توجه به موقعیت استراتژیکی به دو ایستگاه آتش‌نشانی دیگر است.

رضا قشقایی، شهردار دوگنبدان در ادامه  این آیین هم گفت: آتش‌نشانی یک واحد بسیار مهم در زمان بحران و همچنین یک بازوی قوی در جلوگیری از بروز حوادث بسیار است.

وی افزود: دوره‌های متنوع آموزشی به جهت آشنایی و پیشگیری از حوادث توسط آتش‌نشانان شهرستان برای مقاطع مختلف تحصیلی، ادارات و...برگزارشده است. همچنین خرید شش دستگاه دمنده، دو دست لباس غواصی، خریداری 80 نوع کپسول مختلف، خرید 10 دستگاه لباس آتش‌نشانی ضد حریق، خرید 4 دستگاه بی‌سیم، تقویت سامانه ۱۲۵ از سه خط به چهار خط، خریداری دستگاه کف کش و همچنین تعمیر دو دستگاه ماشین‌آلات، خرید دو دستگاه موتورسیکلت، تشکیل تیم‌های امداد کوهستان و غواصی و... اقدامات مختصری در حوزه آتش‌نشانی شهر دوگنبدان است که در این مدت اخیر انجام‌گرفته است.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: دوگنبدان با توجه به گستردگی بایستی دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی باشد که مجوز یک ایستگاه دیگر اخذشده که نیاز به اعتبارات دارد. نیاز به تجهیز ماشین‌آلات داریم که متأسفانه ماشین‌آلات آتش‌نشانی فرسوده هستند.

قشقایی ادامه داد: برای عملیات سبک نیاز به خودرو امداد و نجات سبک داریم. در دو ایستگاه آتش‌نشانی در شش ماه اخیر بالغ‌بر هزار عملیات مختلف صورت گرفت و در امداد نجات ۳۰۰ عملیات انجام گرفت و آتش‌نشانان امسال در آتش‌سوزی‌ها در مراتع مختلف به‌عنوان یک عضو فعال در کنار دیگر دستگاه‌ها بودند.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها