نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. خرداد 1402 - 11:00
یادواره شهید «محمدباقر اکبری» باهدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، یادواره شهید «محمدباقر اکبری» شهید شاخص شهرستان باشت باهدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی با عنوان «آبروی محله» با حضور  مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، جمعی از مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبودی، مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به ایراد سخن پرداخت و با تأکید بر ضرورت تبیین و فرهنگ‌سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: حقیقتاً شهدا مظهر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی هستند، همه دستاوردها و افتخارات نظام اسلامی مرهون ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا، کمترین ادای حقی است که ما به شهدا داریم. آنچه امروز باید در جامعه بسط و توسعه داده شود همین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی است چراکه دشمن از روحیه شهادت‌طلبی جوانان انقلابی و متعهد واهمه دارد.

گفتنی است یادواره شهید آبروی محله به نام شهید شاخص شهرستان باشت در مسجد امام رضا (ع) روستای ملک‌آباد (زادگاه شهید) برگزار شد.

بر این اساس شهید جانباز محمدباقر اکبری در 13 سالگی در عملیات بوستان منطقه سوسنگرد از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و از ناحیه گردن قطع نخاع شد. وی با 70 درصد جانبازی سال‌ها تحت مراقب خانواده قرار گرفت و پس از 32 سال رنج و سختی سرانجام در سال 93 به قافله شهدا پیوست.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها