نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. شهريور 1401 - 18:40
۴۹طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری نزدیک بر ۲۷۹میلیارد تومان درگچساران افتتاح و یا کلنگ زنی شدند که از مجموع پروژه ها نیز۳۲طرح به بهره برداری رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همزمان با هفته دولت ۴۹پروژه عمرانی، اقتصادی ، خدماتی و زیربنایی درگچساران با حضور معاون عمرانی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مسئولان درگچساران کلنگ زنی و افتتاح شد.

اجرای شبکه روشنایی پل عبدالهی، تقاطع غیر همسطح خیرآباد، ساخت زمین چمن طبیعی فوتبال، بهسازی و آسفالت راه روستایی سرآبننیز و آسفالت راه روستایی پشه کان، لکه گیری و روکش آسفالت محور گچساران- بی بی حکیمه، لکه گیری هندسی و آسفالت کمربندی شهر دوگنبدان، ساخت جاده آبچیرک، روکش آسفالت راه روستایی آبرزی، امامزاده جعفر، محمد آباد، ساماندهی فضا و پارک روستایی محمد آباد، گناوه لری، بندهای رسوبگیر سنگی ملاتی حوزه لیشتر، ساخت مدرسه ۹ کلاسه کوی رزمندگان از جمله این طرح ها بوده است.

همچنین ساخت زمین چمن های مصنوعی مدرسه علم الهدی، مدرسه شهید جهان آرا، مدرسه استثنایی طلوع، مدرسه طباطبایی، آزادگان و شهید آوینی، اصلاح و بهینه سازی برق ۳۸روستا و برق منطقه 108 دستگاه از مهمترین طرح های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان بوده است.

بنابراین هشت طرح در زمینه ساخت و مدرسه و چمن مصنوعی مدارس با اعتباری بیش از ۱۴۹ میلیارد ریال و ۹ طرح نیز در زمینه زیر ساخت های راه با اعتباری بیش از ۲۲۴ میلیارد ریال نیز افتتاح شد.با این حال نیزپنج طرح در زمینه زیر ساخت روستایی از سوی بنیاد مسکن این شهرستان با اعتباری بیش از ۶۴ میلیارد ریال و همچنین روکش آسفالت روستاهای گچساران به متراژ 120هزار متر مربع با اعتباری به میزان 360میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح شد.

از این رو امسال نیز تعداد ۱۷پروژه عمرانی، اقتصادی با اعتباری قریب بر ۲۰۶میلیارد تومان کلنگ زنی شد، که عملیات اجرایی چهار طرح عمران شهری با اعتباری با بیش از۲۱۵ میلیارد ریال ، عملیات اجرایی توسعه و احداث شبکه برق روستاهای، شهر دوگنبدان ، ساخت سردخانه مواد غذایی فروشگاهی ۸۰۰ تنی ، ساخت سردخانه کشتارگاه طیور یکهزار تنی، ساخت کشتارگاه صنعتی طیور، ساخت کانال های دفع آب های سطحی، پارک پونه، بهسازی و پیاده روسازی بلوار گلستان، ارتقاء سایت آبریگون، کمبل، اسپر، گناوه، پشه کان، بهارستان و فردوسی آغاز خواهد شد.با این وجود نیز در هفته دولت سه طرح اقتصادی با اعتباری به مبلغ ۱۵۳میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

روانبخش دیهیم خوب، فرماندار گچساران در این خصوص نیز اظهار کرد: امروز نیز ۱۰طرح به نمایندگی ۴۹پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح شد که افتتاح اجرای شبکه روشنایی پل عبداللهی، تقاطع غیر همسطح خیر آباد با اعتباری به مبلغ ۱۷میلیارد ریال، لکه گیری روکش آسفالت محور گچساران -بی بی حکیمه به مبلغ 36میلیارد ریال، لکه گیری و روکشی آسفالت محور کمربندی شهر دوگنبدان به مبلغ 13میلیارد ریال، زیر سازی و بیس آسفالت معابر روستایی شهرک مهاجرین به مبلغ 12میلیارد ریال و همچنین اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستای سربیشه به مبلغ 42میلیارد ریال بازدید و افتتاح شد.

وی افزود:بنابراین احداث فاز دوم پارک پونه با اعتباری به مبلغ ۷۰میلیارد ریال، بهسازی و پیاده رو سازی بلوار گلستان به مبلغ ۳۵میلیارد ریال و ساماندهی ورودی شهر از سمت شیراز به مبلغ ۳۰میلیارد ریال عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

این در حالی است که 6پروژه برق رسانی به عناوین اصلاح، احداث، توسعه، بهینه سازی، کاهش تلفات انرژی ، برق رسانی به روستاها و روشنایی معابر با اعتباری به میزان ۱۶۰میلیارد ریال در گچساران  افتتاح و کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین زده شد.

 طول شبکه برق رسانی در این پروژه ها ۴۰کیلومتر بوده که  ۳۲کیلومتر از این شبکه ها افتتاح و هشت کیلومتر  نیزامروز کلنگ زنی شدهرچند ۱۱۵میلیارد ریال از مجموع این اعتبارات به پروژه های افتتاحی تخصیص داده ش و ۴۵میلیارد ریال دیگر از این اعتبار مربوط به پروژه های کلنگ زنی است.

در این پروژه های افتتاحیه و کلنگ زنی ۷۳۰اصله پایه برق فشار ضعیف و متوسط احداث شد که از این تعداد ۶۲۰اصله پایه مربوط به پایه فشار ضعیف و ۱۱۰اصله مربوط به پایه فشار متوسط و همچنین 25دستگاه ترانسفورماتور به کار برده شده  است که با افتتاح و کلنگ زنی این تعداد پروژه سه هزار خانوار روستایی و شهری از برق پایدار بهره مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها