نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. شهريور 1400 - 13:27
فرماندار گچساران گفت:این روزها شاهد سیرنزولی کرونا در گچساران هستیم، بنابراین ورودی بیماران به سمت مراکز درمانی کمتر و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز نشست ستاد مقابله با کرونا با حضور جمعی از مسئولین در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 غلامیان،مدیر شبکه بهداشت و درمان در ابتدای این نشست گفت:از ابتدای بیماری کرونا در این شهرستان تاکنون 50 هزار672نمونه از شهروندان گرفته شد که تعداد 15هزارو 632مورد نیز مثبت بوند،کل بهبود یافته بالغ بر ۱۴هزار 600نفر هستند.

وی افزود:متاسفانه تعداد فوتی های کرونایی تاکنون نیز 201نفر بوده اند که  شهرستان  گچساران ر این خصوص نیز نصف شاخص فوتی های کرونایی کشور را دارد ،تاکنون 40صد افراد بالای 18سال در این شهرستان واکسیناسیون شده اند که شامل 55هزار و 275دوز واکسن می شود.

غلامیان ادامه اد:در حال حاضر نیز سیر نزولی بیماری کرونا در این شهرستان را شاهد هستیم ،با این وجود نیز ۸۸نفر در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند و 11نفر هم در بخش مراقبت های ویژه،اما همچنان تاکید بر رعایت دستورالعمل ها است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت:مرکز واکسیناسیون(دوز دوم) مصلی با همکاری سپاه شهرستان راه اندازی شده که دوز اول واکسیناسیون نیز درکانون بسیج است بنابراین برای سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون کلیه مراکز بهداشتی روستایی و شهری را درگیر این موضوع کرده ایم.

غلامیان اظهارکرد:همه کارکنان بهداشت و درمان شهرستان  چه در حوزه آموزش، غربالگری ، نمونه گیری،واکسیناسیون و درمان به شکل شیفت های فشرده درگیر مقابله با کرونا هستند،درخصوص حواشی اخیر در بحث فوتی ها و بستری ها باید توجه داشت که شاخص کشور به ازای هر صد نفر، ۸ مورد فوتی است درحالی که درشهرستان ما نصف نُرم کشوری است.

 وی افزود:شهرستان ۱۲۴هزارنفری گچساران حدود ۱۸درصد جمعیت استان را شامل می شود که شاخص فوت شهرستان ما حدود۲۱درصد استان است، بنابراین روز گذشته  نیزبالغ بر سه هزار و 200مورد واکسیناسیون انجام داده ایم و در صدر استان بوده است و این ظرفیت را داریم که بالاتر از این نیز تزریق کنیم و بتوانیم تا نیمه اول آبانماه ماه جمعیت هدف را واکسینه کنیم.

حسینی،رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت:دستگاه رادیولوژی بیمارستان نرگسی، خریداری و تا آخر هفته نیز نصب خواهدشد، سیستم آزمایشگاه هم وسایل خریداری شده و ظرف هفته های آینده نیز راه اندازی خواهد شد و از نظر دارویی هیچ کمبودی هم نداریم .

وی افزود:با این حال اما مردم فکر نکنند که آمارکاهش پیدا کرده و بی خیال پروتکل ها شوند چرا که مردم باید رعایت کنند و از تجمعات و مراسمات نیز خودداری کنند  هرچند ممکن است باز هم در پاییز این بیماری نیز افزایش پیدا کنند که باید رعایت کنیم.

فاضل،نماینده سد چمشیر در این نشست هم گفت:ازفرماندار و  مسئول شبکه بهداشت شهرستان برای راه اندازی مرکز واکسیناسیون در چم شیر قدرانی می کنم، تاکنون۸۰درصد از پرسنل واکسینه شده اند که از مجموع ۸۰۰نفر شاغل در چم شیر حدود۶۰۰ نفر نسبت به این عمل اقدام کرده اند.

وی افزود:بنابراین آمار مبتلایان در چم شیر نیز کاهش یافته است  که درحال حاضر هم هفت نفر مبتلا داریم که امیدواریم با واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها این آمارها همچنان کاهشی باشند.

قبادی،رئیس میراث فرهنگی گچساران هم گفت:درحوزه واحدهای گردشگری هردو باغ تفریحی این شهرستان تعطیل هستند، متاسفانه در هرکدام از باغات تفریحی نیز ۳۵نفر اشتغال دارند و نیز دارای بدهی و قسط هستند که تقاضا داریم که خیلی محدود به فعالیت شان ادامه دهند.

وی افزود:به هرحال در این شهرستان خیلی از اماکن و صنوف به صورت مخفیانه فعالیت دارند؛ و لذا درخواست داریم که این موضوع نیز بررسی شود که این موارد نیز به صورت محدود و با اجرای کامل پروتکل ها نیزفعالیتی داشته باشند.

فرماندار گچساران در ادامه این نشست هم اظهارکرد:این روزها شاهد سیرنزولی کرونا در گچساران هستیم بنابراین ورودی بیماران به سمت مراکز درمانی کمتر که در این خصوص بهبودی بیشتر بیماران را نیز شاهد هستیم.

وی افزود:بنابراین خوشحال می شویم که روند پیک پنجم کرونا در حال نزول است،اما بازهم تاکیدبر این است که هیچوقت نباید حساسیت ها را در بحث بیماری کرونا کم کنیم و تا زمانی که همه واکسینه نشوند و به نوعی زیستی با این بیماری پیدا نکنیم نباید هم بی خیال موضوع شد.

اتابک تصریح کرد:هرچند بازهم فصل پاییز را پیش رو داریم، و از ارتباطات کاری ، ترانزیتی و مواصلاتی  این شهرستان با دیگر استانها هم نباید به سادگی گذشت، با این حال رنگبندی شهرستان همچنان قرمز است و گروه های مشاغل هم باید طبق همان رنگبندی قبل نیز ادامه فعالیت دهند و هیچ استثنایی هم وجود ندارد.

وی افزود:آنچه که امروز به عنوان یک نگرانی وجود داردمتاسفانه  عدم استقبال از واکسیناسیون است، بنابراین وقفه ای در بحث تامین واکسن بوجود آمد که سریعا هم مشکل پیگیری و نیز مرتفع شد، هرچند این موضوع نیز طبیعی بود که بوجود بیاید.

فرماندار گچساران تصریح کرد:نزدیک به ۸ مرکز واکسیناسیون درشهرستان و درروستا فعالیت دارند،و در گچساران هم سن واکسیناسیون ۵سال هم پایین تر است،فرهنگیان بون استثناء بایستی اقدام به واکسیناسیون کنند و آموزش و پرورش نیز به جد پیگیر این مهم باشد.

اتابک ادامه داد:در حال حاضر نیز نصف شهرستان واکسن دریافت کرده اند که باید به سمت عمومی شدن واکسن درشهرستان گام برداریم، که این کار به روال خودش نیز انجام می شود اما نکته مهم این است که براساس میزان فعالیت و تزریق هر چه بیشتر واکسن،سهمیه بیشتری از واکسن را در اختیارمان قرار خواهند داد،و بنا بر تزریق بیشتر واکسن خواهد بود.

وی گفت:اگربه این سمت برویم آمار خوبی در تزریق واکسن داریم و در شهرستان هیچ کاهلی یا کم کاری در بحث واکسن وجود ندارد بنابراین  برنامه ریزی شده تا واکسیناسیون با سهم بیشتر و سرعت بیشتری دنبال شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد:انتظار از شرکت های بزرگ فعال در شهرستان این است که با جدیت بیشتری کار واکسیناسیون کارکنان شان را در دستور کار داشته باشند،چرا که بهترین زمان برای واکسیناسیون را داریم واگر مشکلاتی هم باشد در دستور کار قرارخواهیم داد.

اتابک ادامه داد:همچنان بحث نمونه گیری و بیماریابی با جدیت تمام دردستور کار باشد و نکته مهم این است که بیماران کرونایی به سمت خود درمانی نروند و حتما با رویت شدن اولین علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند،با این حال مردم بازهم باید از رفتن به تجمعات و مراسمات عزا به شدت خوداری کنند و سازمان تبلیغات،رسانه ها و اداره ارشاد در این خصوص نیز تلاش کنند که این موضوعات برای مردم عادی انگاری تلقی نشود.

وی افزود:بنابراین همه وهمه پای کار بیایند تا شاهد پیک های بعدی در این شهرستان هم نباشیم،نکته ای که وجود دارد این است که سزاوار نیست که این همه هجمه علیه مراکز درمانی ما وجود داشته باشد.

اتابک گفت:نشست های تخصصی با عزیزان کاردرمان داشته ایم تمامی پروند های فوتی های کرونایی شهرستان گچساران بررسی می شود  و تمامی اطلاعات بیماران نیز موجود است و برمبنای پروتکل های جهانی و حتی داروهای مصرفی هم از استانداردهای لازم برخورار هستند و نباید به شایعات نیز توجه کرد و اگر کسی هم مدعی این قضیه است تمام اطلاعات پزشکی لازم از بیماران نیز موجود است.

فرمانار گچساران تصریح کرد:به هرحال شاخص فوتی ها در گچساران نسبت به شهرستان های همجوار و یگر استان ها کمتر است ،البته ما از مرگ بیماران کرونایی ساده هم نخواهیم گذشت که به مردن عادت کنیم و قابل پذیرش هم نیست و حتی یک مرگ را در بحث کرونا هم نمی پذیریم.

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها