نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1400 - 21:08
رئیس دادگستری گچساران گفت:در خصوص سوءقصد به جان یکی از کاندیداهای انتخابات؛این اقدام در حوزه باشت بود که در این خصوص فورا پرونده قضایی تشکیل شد و دو نفر در حوزه قضایی باشت شناسایی و دستگیر شدند که بعدا خود فرد کاندیدا به این افراد نیز رضایت دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رهام دیانت،رئیس دادگستری گچساران در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:پرونده های مسن مختونه شده در سال گذشته یک هزارو  ۵۱۱ مورد بوده که نسبت به سال ۹۸ نیز با افزایش ۷درصدی روبرو بوده است، در سال ۹۹نیز با ارجاع تعداد بیشتر پرونده به شورای حل اختلاف تعداد پرونده منتهی به سازش به تعداد ۲۰۰فقره رسید.

وی افزود:با توجه به عملکرد قضایی ورودی پرونده ها(ثبت پرونده ها) در سال ۹۹به تعداد ۴۲هزارو ۹۹۳پرونده بوده که پروندهای خروجی نیز به تعداد ۴۳هزارو ۸۰۸ بوده(با لحاظ پرونده های قبل)  که تقریبا ۱۰۲درصد نیز مختومه شده است.

دیانت تصریح کرد:ملاقات مردمی ریاست دادگستری و دادستان در طول هفته به دو روز و به صورت تمام وقت انجام می گیرد هرچند دیگر روز ها هم در خدمت شهروندان عزیز هم بوده ایم، این درحالی است که ریاست دادگستری نیز ریاست دادگاه کیفری یک را هم برعهده دارد که کلیه پرونده های شهرستان های گچساران،دهدشت،بهمئی و حومه این شهرستان به این شعبه جهت رسیدگی ارجاع می گردد که ماهیتا داری پیچیدگی بوده و به طبع دارای روند دادرسی بسیار پیچیده و دقیق است.

رئیس دادگستری گچساران گفت:در خصوص ابلاغ الکترونیک نیز تعداد ۱۳۸هزارو ۹۵۹ فقره ابلاغ شد که تعداد ۱۲۹هزارو ۸۱۹ فقره به صورت الکترونیکی صادر شده که تقریبا ۹۴درصد کل ابلاغیه ها به صورت الکترونیک صادر شده است.

وی افزود:بنابراین،با بررسی همه جانبه این امر تقریبا مبلغی برابر با سه میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال صرفه جویی ریالی صورت گرفته و همچنین صرفه جویی بسیار در وقت مراجعین محترم نیز انجام گرفته است.همچنین در راستای تکریم مراجعین و ایجاد دادرسی الکترونیک کلیه جلسات دادرسی مددجویان مستقر در کلیه زندانهای کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود،همچنین امکانات ایجاد جلسات دادرسی الکترونیک برای اصحاب پروندها نیز فراهم بوده به نحوی که مراجعین نیاز به مراجعه حضوری نداشته و از محل استقرار خود می توانند در جلسات دادرسی شرکت کنند.

دیانت تصریح کرد:تعداد کل پرونده های بایگانی آرشیو شده در حوزه قضایی گچساران نیز برابر با ۱۳۸هزار فقره است،که تاریخ شروع پرونده آرشیو بایگانی از ابتدای سال ۹۴تاکنون بوده و در حال حاضر نیز کلیه پرونده های قدیمی موجود در انبار بایگانی راکد(ازسال۵۷)در سامانه مربوط ثبت شده است.

رئیس دادگستری گچساران گفت:در ادامه نیز پروژه براساس برنامه های ابلاغی تصمیم بر آرشیو پرونده های موجود درانبار بایگانی شورای حل اختلاف است که این امر نیز باعث شده که زمان مراجعه( اغلب پرونده های انحصار وراثت و ملکی)را از چندین روز کمتر از یک ساعت برساند.

وی درادامه در پاسخ به سوالی هم افزود:بیش از ۱۰۰هکتار رفع تصرف از اراصی ملی داشته ایم و در بحث قلع و قمع نزدیک به ۱۰مورد انجام گرفته، اعم از ساختمان های غیر مجاز و اماکنی که در اراضی ملی حادث شده بودند.

دیانت تصریح کرد:در خصوص زندانیان هم با توجه به شیوع کرونا، بسته های معیشتی نیز به خانواده های آنها در دو مرحله اختصاص داده شد، که ارزش ریالی هربسته بیش از ۳میلیون ریال بود،برنامه سرکشی از خانواده های زندانیان و پیگیری مشکلاتشان نیز در برنامه های دستگاه قضا دراین شهرستان بوده و هست.

رئیس دادگستری گچساران درادامه گفت:تعداد ۲۷۹ فقره دادرسی الکترونیک داشتیم،تعداد ۷۲۳فقره بازدید از زندان نیز صورت گرفت که منظور همان سرانه بازدید است.۴هزار و 202 فقره معاینه بالینی و ۲۰۶فقره معاینه جسد در پزشکی قانونی نیز انجام گرفت.

وی درادامه هم تصریح کرد:یکی از انتظارات از اصحاب رسانه اینکه اخبار موثق بدون کم و زیاد و سانسور اعلام شود،موضوع قتل اخیر ربطی به انتخابات نداشت و هرچند رسانه ها در انتشار چنین اخباری هم نباید تعجیل کنند و خبر موثق را از منابع رسمی دریافت کنند.درحالی که ما کمترین تنش را دربحث انتخابات در شهرستان داشتیم و از شهرستان های موفق در امر انتخابات بودیم.

دیانت گفت:در بحث زمین خواری بیشتر به دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰برمی گردد،دادستان شهرستان در این خصوص نیز تلاش های فراوانی دارند. هرچند درباره احداث بنایی بروی کانال در مرکز شهر دوگنبدان( جنب سینما سابق) نیز حکم قطعی بر قلع و قمع به نفع آب منطقه ای صادر شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در خصوص مباحثی که در پتروشیمی گچساران درباره مناقصه ها و سهام و...وجود دارد که رئیس دادگستری و دادستان سابق پیگیر بودند،نیزگفت:به هرحال این موضوع در شعبه ای درحال بررسی است هرچند با هیچکسی نیز در این خصوص تعارف نداریم.

وی درادامه نیز درباره آتش سوزی جنگل ها و مراتع در این شهرستان هم گفت: بحث آتش سوزی خود معضلی دراین ایام است،عمدی یاغیر عمدی بودن قابل بررسی است و این موضوع مستلزم تشکیل پروند از سوی متولیان امر است، به هرحال دستگاه قضا خود نیز کارشناسان خبره ای دارد و این امر نیز مستلزم پیگیری نهادهای مربوطه است، در عین حال ماده ۴۷قانون حفظ جنگل ها را برای همه ادارات و نهادها تشریح کردیم که همه عزیزان باید در بحث مهار آتش سوزی ها همکاری لازم را داشته باشند هرچند برخی ادارات ما نیز ازاین وقوع آتش سوزی ها خبردار هم نمی شوند.

رئیس دادگستری گچساران در ادامه نیز اظهارکرد:در یکسال گذشته پنج مورد قصاص با پرداخت دیه نیز منجر به سازش شده است، در باب انتخابات اخیر هم کمیته هایی تشکیل دادیم و به صورت هفتگی اخبار و جرائم انتخاباتی را رصد می کردیم هرچندبه مدیرانی هم  تذکراتی دادیم که حق تبلیغ و استفاده از امکانات دولتی را ندارید، در روز انتخابات عده ای از افرادی که تشخیص می دادیم (با توجه به سوابق آنها )، که درانتخابات اخلال ایجاد می کنند و نیز کسانی که نیز مبادرت به خرید و فروش رای داشتند، برخوردهای قانونی نیز صورت گرفت.

تقوی، معاون دادستان گچساران در ادامه هم گفت: ۳۰پرونده قضایی در بحث انتخابات تشکیل شد که برخی از افراد هم تبرئه و حدود ۱۲نفر هم با قرار کفالت آزاد شده اند.

دیانت ادامه داد:در خصوص سوءقصد به جان یکی از کاندیداهای انتخابات؛این اقدام در حوزه باشت بود که در این خصوص فورا پرونده قضایی تشکیل شد و دو نفر در حوزه قضایی باشت شناسایی و دستگیر شدند که بعدا خود فرد کاندیدا به این افراد نیز رضایت دادند.

رئیس دادگستری گچساران گفت:دربحث استخدامات خارج از ضوابط در برخی ادارات گچساران نیز این موضوع را بر حسب گزارشات و مستندات متقن نیز بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها