نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. ارديبهشت 1400 - 10:16
حجت الاسلام عبودی گفت:کاندیدای اصلح کسی است که بتواند از توان داخلی کشور استفاده کند و کسی باشد که به شعار "ما می توانیم" واقعا ایمان و باور داشته باشد ،اگرچه فرد اصلح باید یک فرد انقلابی و جهادی باشد و دغدغه معیشت و اقتصاد کشور را نیز داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت السلام و المسلمین عبودی، رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت: با توجه به اینکه نظام اسلامی توجه ویژه ای به مردم دارد تا جایی که یک بخش اعظم آن بحث جمهوریت است، طبیعتا اولویت اول نظام اسلامی همین مسئله دموکراسی و انتخابات است و در جمهوری اسلامی به طور میانگین هر سال یک انتخابات را برگزار کرده ایم.

وی افزود:در حقیقت حاکمیت اسلامی به رای و نظر مردم توجه دارد، کما اینکه همان ابتدای انقلاب همینگونه هم بود و در یک رفراندوم مردم بیش از 98درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد:اکنون هم نظام اسلامی اعتقاد برهمین اصل دارد که مسئولین کشور را مردم انتخاب کنند، یعنی مردم در سرنوشت خودشان دخیل باشند پس بنابراین در جمهوری اسلامی انتخابات از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است .

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برخی کشورها در دنیا ادعای دموکراسی دارند، اما اینکه انسان بنشیند و مقایسه کند می بیند که آن کشور و نظامی که به معنای واقعی کلمه توانسته است مسئله دموکراسی و جمهوریت را تحقق ببخشد، جمهوری اسلامی است.

وی افزود:بنابراین بالاترین جایگاه در نظام اسلامی یعنی رهبری با یک واسطه توسط مردم انتخاب می شود که مردم خبرگان را انتخاب می کنند و خبرگان هم رهبر را انتخاب می کنند. شخص دوم کشور که رئیس جمهور است با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و مجلس که متشکل از نمایندگان مردم است هم توسط رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

حجت الاسلام عبودی ادامه داد:مردم باید توجه داشته باشند که حضور حداکثری پای صندق های رای ضرورت دارد یکی اینکه هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد طبیعتا امنیت کشور تضمین خواهد شد و دشمن حساب می کند که یک جمهوری اسلامی ایران یک نظامی است که پشتوانه مردمی دارد بنابراین  اگر خواهان این امنیت ، استقلال ، عزت و اقتدار هستیم پس باید پای صندق رای بیاییم اگرچه مردم باید به آینده نیز امیدوارم باشند.

 رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:به هرحال کار دشمن دشمنی است و القای شبهه می کنند که مردم را با تبلیغات سوء و روش های مختلف از حضور در انتخابات دلسرد  و مایوس کنند، اما مردم باید توجه داشته باشند که حضور حداکثری تضمین کننده امنیت کشورمان است و اگر دلداه نظام ،اسلام و ایران هستیم  حتما باید پای صندوق رای حضور پیدا کنیم.

وی  افزود:بعد از اینکه اولویت  انتخابات حضور حداکثری است، مسئله بعد نیز انتخاب فرد اصلح است و مردم هم وظیفه دارند بین کاندیداها فرد اصلاح را انتخاب کنند و اصلح کسی است که هم دارای تجاربی باشد ، پس آن کسی که میدان دیده باشد و به استقلال کشور ایمان و اعتقاد داشته باشد و به ظرفیت های کشور آشنایی و باور داشته باشد.

حجت الاسلام عبودی درادامه گفت:بنابراین کسی باشد که بتواند از توان داخلی کشور استفاده کند و کسی باشد که به این شعار "ما می توانیم" واقعا ایمان و باور داشته باشد ،اگرچه  فرد اصلح باید یک فرد انقلابی و جهادی باشد و دغدغه معیشت و اقتصاد کشور را نیز داشته باشد .

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:به طور یقین اگر در انتخابات ریاست جمهوری آینده فرد اصلح را انتخاب کنیم، این انتخاب درست حتما در توسعه و پیشبرد اهداف انقلاب موثر است چراکه دولت دستگاه اجرای کشور است و بخش زیادی از امکانات و بودجه کشور دست دولت است و ظرفیت بسیار بزرگی است.

وی افزود:با این وجود باید در بحث انتخاب اصلح حتما دقت کنیم و نبایستی  به موضوع سیاسی نگاه نکنیم چرا که مکلف هستیم و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم؛ بنابراین در شرایط کنونی نیاز به حضور حداکثری هستیم چرا که دشمن احساس ضعف می کند و از طرفی در انتخاب افراد مومن انقلابی و جهادی باید دقت کردو امیدواریم  امسال نیز یک انتخابات پرشور داشته باشیم .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها