نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مرداد 1399 - 14:51
در گفتگو با رئیس کانون مداحان گچساران مطرح شد؛
پویش #به_وقت_روشنایی؛ فرصتی برای صیانت از سرمایه های ملی کشور
رئیس کانون مداحان گچساران گفت:در حقیقت می توان از مردم به عنوان عاملان اصلی در صرفه‌جویی انرژی برق نام برد که با مشارکت همگانی در پویش به وقت روشنایی می توان به خوبی از هدر رفت سرمایه های ملی کشورمان صیانت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید عین الله رضایی،رئیس کانون مداحان گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی ضمن حمایت از #پویش به_وقت _روشنایی گفت:متاسفانه مصرف انرژی برق در کشورمان بالاست و به تبع نمی توان مصرف مردم در خانه ها را دلیل اصلی این امر برشمرد،چرا که بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی و نیز کارگاه ها و ...بیش از اندازه برق مصرف می کنند و مشکلاتی هم ایجاد می کنند.

وی افزود:در این روزهای گرم و طولانی تابستانی به نوعی همه مردم خاموشی و قطع برق را تجربه کرده ایم و بارها از این اتفاق هم آزرده خاطر شده ایم،اما باید به خاطر داشته باشیم که منابع تولید انرژی محدود هستند و ممکن است با هرمشکلی نیز این منابع به خطر بیافتند.

این مداح گچسارانی اظهارکرد:بنابراین استفاده بهینه و مدیریت مصرف، گامی موثر در صرفه‌جویی برق است چرا که صرفه جویی امروز ما علاوه بر رفع مشکلات خودمان به نوعی حفظ و صیانت از انرژی برای نسل های بعد را هم در پی دارد.

رضایی در ادامه تصریح کرد:زمان شناسی،مقدار مصرف و نحوه استفاده از انرژی برق سه اصل اساسی در مدیریت مصرف با توجه به اهمیت آن است که #پویش به _وقت _روشنایی به این خاطر به راه افتاده است تا در ساعات پیک مصرف با همکاری هموطنان برای صرفه‌جویی تنها 15 دقیقه در روز، اتفاقات بزرگی رقم بخورد.

رئیس کانون مداحان گچساران گفت:در حقیقت می توان از مردم به عنوان عاملان اصلی در صرفه‌جویی انرژی برق نام برد که با مشارکت همگانی در پویش به وقت روشنایی می توان به خوبی از هدر رفت سرمایه های ملی کشورمان صیانت کرد.

گفتنی است، #پویش به_وقت _روشنایی حرکتی جمعی است که هدف اصلی آن مشارکت گسترده بسیجیان سراسر کشور در طرح‌های محرومیت‌زدایی است تا با خاموش کردن یک سیستم سرمایشی و یا هر وسیله برقی دیگر فقط به مدت ۱۵ دقیقه در زمانی که به آن‌ها اعلام خواهد شد، از پاداش مدیریت مصرف ایجاد شده، در طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت