نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مرداد 1399 - 19:29
کلانتری: پاشنه آشیل شمار افراد مبتلا به ويروس كرونا در استان مجالس عروسی، عزا و تجمعات است که باید به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونا با حضور استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشكی و هيات همراه،فرماندار و ديگر روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

در اين نشست حسين كلانتری،استاندار کهگیلویه وبویراحمدگفت:این بیماری تنها استان ما را درگیر نكرده است بلکه تمامی دنیا با این ویروس درگیر هستند چرا که این ویروس هزار چهره است، تاکنون دارویی برای این بیماری یافت نشده است اما بارقه‌های امیدی وجود دارد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر استان‌های کشور در پیک اين بيماری قرار گرفته‌اند اما استان ما هنوز وارد پيک اين بيماری نشده است و وزارت بهداشت از خردادماه تاکنون نگرانی اين را دارد كه این استان وارد پیک اين بيماری نشود.

کلانتری تصریح کرد: شهرستان گچساران به دلیل همسایگی با استان‌های همجوار در نوک پیکان اين بيماري قرار دارد،در استان‌های همجوار از جمله استان بوشهر، فارس و خوزستان داراي بيمارستان‌هاي تخصصي هستند اما متاسفانه در این استان بیمارستان تخصصی وجود ندارد و بايستي این بیماری کنترل شود تا وارد پیک نشویم.

كلانتري ادامه داد: خوشبختانه استان وارد پیک این بیماری نشده و این تلاش به همت همه مسئولان صورت گرفت که از زمان شيوع ويروس كرونا تا اواخر ارديبهشت ماه اين بيماري به خوبي در استان كنترل شد اما در خردادماه متاسفانه از سرگیری زندگی عادی و برگزاری مراسم عروسی و مراسم عزا، تشیع و ترحیم و عادی انگاری موجب افزایش شمار مبتلایان شده است.

 کلانتری با تقدیر و تشکر از اهتمام مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیان كرد: خوشبختانه شهرستان گچساران فاصله گذاري اجتماعي را به خوبي رعايت كرده كه کمال تقدیر و تشکر دارم از همه مسئولان شهرستان را دارم که در این برهه حساس فعالیت داشتند چرا که ما در حال حاضر در حساس‌ترین عرصه تاریخ هستیم.

 استاندار كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه مسائل شهرستان گچساران به طور جد دنبال شده است، افزود: هم اکنون معاون توسعه استاندار در شهرستان باشت حضور دارند و به طور جد مسائل شهرستان را دنبال می کنند و از روز شنبه وارد گچساران خواهد شد.

وي با بيان اينكه ويروس كرونا را بايد مديريت كنيم كه با کاهش روند افراد مبتلامواجه باشیم، اظهاركرد: مهمترین مسئله رعایت دستورالعمل و پروتکل ها بهداشتی است كه در حال حاضر تمامی بانک‌ها، ادارات، نهادها و موسسات نکات بهداشتی را رعایت و كاركنان بدون ماسک در ادارات حضور نخواهند يافت و با كاركناني كه پروتكل بهداشتي را رعايت نمي‌كنند ورود آنها به اداره ممنوع و با متخلف برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.

 استاندار ادامه داد: همچنين مقرر شده كه به ارباب رجوع بدون ماسک خدمات ارائه نخواهد شد، پیش بینی ما اين است تا 2هفته دیگر اگر دستورالعمل بهداشتي به درستي اجرا کنیم با کاهش روند افراد مبتلا در استان مواجه خواهیم شد.

 استاندار كهگيلويه و بويراحمد ادامه داد: در فروشگاه های بزرگ پروتکل بهداشتي رعایت و مصوب شده كه به مراجعه کنندگان بدون ماسک خدمات ارائه نشود؛جامعه روستایی نباید فراموش شود و از ظرفیت دهیاری ها باید استفاده کرد و روستاهايي که افراد ابتلا به ويروس كرونا كمتر بوده بایستی تشویق شوند.

وي ادامه داد: 45درصد از افراد مبتلا به ويروس كرونا در استان خانم ها هستند که بسیاری از افراد مبتلا در روستاها ساکن ها هستند.

كلانتري با اشاره به اينكه نشست های محله ای موجب افزايش شمار افراد مبتلا به کرونا است، افزود: امروز هر چه شركت كنندگان در مراسم تشییع و تدفین کمتر باشند کاهش ابتلا کمتر خواهد شد،پاشنه آشیل شمار افراد مبتلا به ويروس كرونا در استان مجالس عروسی، عزا و تجمعات است که باید به حداقل برسد.

استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت:ما در قبال مردم مسئل هستیم و موفق ترین دستگاه تشویق و ضعیف ترین برخورد صورت خواهد گرفت هرچند در کنترل پارک ها ، رستوران ها تاکنون اقدامات خوبی صورت داده اند.

وي  در ادامه داد: در خردادماه و تیرماه امسال چندین حادثه از جمله آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها صورت گرفته که از این حوادث به خوبی عبور کرده‌ایم وموضوع ديگر ويروس كرونا و بحث اعتبار نامه نماینده سابق گچساران بود که نظم و امنیت در این حوادث و احساس مسئولیت مردم و مسئولان به خوبی نمایان بود که در اين زمينه کمال تشکر را دارم.

وي در ادامه از تلاش سربازان گمنام و نیروهای امنیتی تقدیر كرد و افزود: از مديريت و تلاش فرماندار تقدیر دارم و امیدوارم كه در جهت رضای خدا و مردم قدم برداریم،در نظام جمهوری اسلامی اولويت رضایت مردم است چرا که مردم ولی نعمت ما هستندو مسئولان در برابر مردم مسئول هستند و باید در جهت رفاه و آسایش مردم گام بردارندوتمامی عناصر حاکمیت و دولت شبانه در تلاش هستند تا گره مشکلات کمتر شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها