نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. ارديبهشت 1398 - 0:10
مدیرعامل نفت و گازگچساران:متاسفانه در 7متری خط لوله صادراتی نفت خانه هایی به تعداد زیاد ساخته می شود،الان در کنار خطوط لوله صادراتی ما در شهر گناوه خانه سازی شده است و اگر هر اتفاقی برای خطوط لوله بیافتند بخش وسیعی از این خانه ها با مشکلات بسیاری دچار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صیدالی،مدیرعامل نفت و گاز گچساران در نشست بخش خصوصوی با دولت و مجلس در گچساران که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درسالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،  اظهارکرد:امروزه در کشور هرگاه نفت دچار بحران شود کشور هم دچار بحران خواهد شد و اهمیت نفت برکسی هم پوشیده نیست ، به هرحال نفت ملی است و باید به دید ملی هم نگاه شد.

وی افزود:قبلا اینکه در خطوط حریم لوله و تاسیسات نفت سازه ای قرار بگیرد وجود نداشت اما متاسفانه در 7متری خط لوله صادراتی نفت خانه هایی به تعداد زیاد ساخته می شود،الان در کنار خطوط لوله صادراتی ما در شهر گناوه خانه سازی شده است  و اگر هر اتفاقی برای خطوط لوله بیافتند بخش وسیعی از این خانه ها با مشکلات بسیاری دچار خواهند شد.

صیدالی تصریح کرد:اعتقاد براین است که مجلس باید به قوانین مربوط به خطوط لوله و تاسیسات نفت ورود کنند و آنها را احیاء و محکمتر کنند و اجازه ندهند به تاسیساتی که برای همه ملت ایران است، تجاوز شوند.

وی گفت:در بحث مناقصات همیشه گلایه هایی نسبت به نمایندگان مجلس داشته ام گاهی اوقات کتاب های آیین مناقصات اول انقلاب را با الان که بررسی می کنم می بینم که تفاوت چندانی ندارد وخواهش می کنم که نمایندگان مجلس وقت بیشتری به روی مسائلی که دست و پا گیر برای دولت هستند و مشکلات و اختلافاتی که با دستگاه های نظارتی پیش می آید را ببینند و اصلاح کنند و قوانینی در جهت تصویت بکار انجام دهند.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران افزود:تاسیسات نفت حساس و مهم هستند و بازهم نیازمند قوانین خاص جدید دارند و انتظار این است که توجه شود ،کار نفت متفاوت از همه دستگاه ها ست و هیچ دستگاهی در کشور به اندازه نفت کار سخت ندارد و هرروز باید با آب و آتش و دود ونفت سرو کار داشته باشید و سختی کار بسیار بالاست.

صیدالی اظهارکرد:اما این قضیه در بین جاهایی که وضعیت کاری مناسبی دارند با جاهایی که در مناطق گرمسیری و صعب العبور و سخت کار می کنند تفاوت را آنجا باید دیدو خواهش بنده این است  که به نفت توجه ویژه ای شود و تنها به حقوق نفتی ها توجه نشود و این تاسیسات نیازمند نگهداری هستند و افرادی که در این تاسیسات کار می کنند بایستی به نحوی رضایت داشته باشند که از این ثروت و دارایی کشور استفاده کنند و نگذارند که صدماتی ببینند.

وی تصریح کرد:فرسودگی تاسیسات ما مشهود است و باید این تاسیسات فکری به حالشان شود ، خطوط لوله صادراتی نفت ما در وضعیت بسیار اسفباری قراردارند و با این بودجه ای که برای وزارت نفت دیکته شده است و این بحث 14و نیم درصد که بعد خالصی این هم به 8درصد هم نمی رسد نمی شود این تاسیسات را نوسازی کردو انتظار اینست که بیشتر به فکر باشید و اجازه ندهید بیشتر از این تاسیسات صدمه ببیند.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران افزود:همکاران ما چهل سال کار می کنند و طبق این قوانین 30سال بیشتر پاداش بازنشستگی تعلق نمی گیرد و این 10 سال ظلم مضاعف است و این را از حقوقشان کم می کنند و از نظر شرعی هم اشکال دارد و از چیزی که از حقوق شان کم می شود و در آخر هم قانونی ایجاد شده که اجازه پرداخت به ما نمی دهد شاید هم درون سازمانی باشد اما باز می توان قوانینی وضع کردکه به راحتی دخل و تصرف در این مسائل نشود.

یدالی تصریح کرد:در بحث ماشین آلات با توجه به مسئولیت های اجتماعی نفت ،هر جا بوده که به مردم آن منطقه خدماتی ارائه می دادند و الان ماشین آلات ما دیگر فرسوده شده اندو عملا هیچگونه خدمتی نمی توانیم به مردم انجام دهیم بنابراین هم در بحث نوسازی تاسیسات و هم نوسازی ماشین آلات بایدفکری اساسی شود و کمک شود به وزارت نفت که بتواند با برنامه ریزی بازسازی لازم را انجام دهد و انتظار داریم که نمایندگان به همه مشکلات نفت نیز توجه کنند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها