نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. آذر 1397 - 13:44
امام جمعه موقت گچساران گفت: مسئله دیگر رسیدگی به مشکلات مردم است و متاسفانه هرچه جلوتر می رویم مردم منتظرند که اقدامی شود ، کاری صورت گیرد و جلوی مشکلات و گرانی ها گرفته شود اما باز هر روز شاهد این همه مشکلات هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت السلام علیرضا صفایی ،امام جمعه موقت گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به 16آذرماه و روز دانشجو گفت:دانشگاه و دانشجو قلب تپنده هر کشوری است و علم ،دانش و اخلاق می تواند از دانشگاه سرازیرشود.

وی افزود:رشد هر جامعه از نظر علم و فناوری وابسته به پیشرفت دانشگاه و دانشجو است ،مسئله علم و دانش کار بسیار با ارزشی است ؛در دوران رژیم پهلوی در چنین روزی عده ای از دانشجویان عدالت خواه و استکبار ستیز در مقابل ظلم و ستم ایستادندو به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد: "نیکسون" معاون رئیس جمهور آمریکا بعد از داستان کودتای 28مرداد به ایران آمد تا زمینه را مجدد برای مقاصد خودشان فراهم کنند ،اما دانشجویانی همچون شریعت،قندچی و بزرگ نیا به پا خواستند و مقاومت را شروع و در مقابل آمریکا قد علم کردندو به مقام والای شهادت نیز نائل آمدند.

صفایی افزود:روز دانشجو نمادی است برای مبارزه در مقابل استکبار و نیز درس بزرگی برای دانشگاه و دانشجویان ما خواهد بود، دانشجویان ما باید این عدالت خواهی و استکبار ستیزی را سرلوحه کارشان قرار دهند و دانشگاه و دانشجو باید بیدار باشند و دولت هم باید زمینه را برای  رشد و پیشرفت علمی چنین دانشجویانی فراهم کنند.

وی درادامه با اشاره به معرفی رژیم عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل در سال 1370 گفت:رژیم بعث عراق 8سال جنگ را براین ملت تحمیل کردند و جمهوری اسلامی از آن روری که شکل گرفت تا به امروز دست تجاوز به سوی هیچ کشوری بلند نکرده است .

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:آن روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دشمنان انقلاب هم برای از بین بردن این انقلاب تلاش ها و نقشه ها کشیدند، اما همچنان ناکام ماندند و آرزوهایشان را به گور بردند؛امروز جمهوری اسلامی 40سال با افتخار مقاومت کرده است و درتمام عالم با عزت می درخشد.

صفایی درادامه گفت:این 8سال جنگ تحمیلی با آن همه رشادت ها و جانفشانی ها به پایان رسید و هنوز عده ای از این عزیزان در خانه ها و بیمارستان ها با آن همه آثار جنگ مخرب، می سوزند و می سازند درحالی که به فرموده حضرت امام راحل جنگ یک نعمت بود که از برکات این جنگ امروز نظام اسلامی به پیشرفت های بزرگی در عرصه های مختلف رسیده است.

وی تصریح کرد:انقلاب همچنان به پشتوانه این ملت به پیش می رود و باید به روح و روان همه شهیدان انقلاب اسلامی و روح بزرگ حضرت امام راحل  درود ، سلام و صلوات فرستاد، باید تلاش کرد و به خانواده های شهداء، جانبازان و ایثارگران رسیدگی کرد و به طور شایسته در سرلوحه کار خدمتگذاران به نظام اسلامی قرار بگیرد.

امام جمعه موقت گچساران درادامه با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت:همه باید حقوق بشر را گرامی بدارند و اما انسان هایی که دریمن کشته می شوند آیا بشر نیستند؟!اگر در نقطه ای از اروپا یک یهودی ویا یک مسیحی کشته شود همه پیام تسلیت می دهند و ابراز نگرانی می کنند؛ اما چند سالی است که مردم مظلوم یمن مظلومانه به خاک و خون کشیده می شوند اما انگارخبری در دنیا نیست.

صفایی تصریح کرد:مدعیانی که امروز سردمدار دفاع از حقوق بشر هستند،آیا نمی بینند!که در یمن چه خبر است؟،ائتلاف آمریکایی ،اسرائیلی و سعودی در راس همه این جنایت ها قرار دارند که ان شاءالله آنروز خواهد رسید که آه و ناله مظلوم کار خودش را خواهد کرد و ریشه ظالم را از بیخ و بن خواهد کند.

وی درادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دستغیب شیرازی توسط منافقین در سال 60گفت:همان مدعیانی که مدافع حقوق بشر هستند به این عارف و شخصیت برجسته اخلاق هم رحم نکردند و امروز هم این کوردلان منافق در چابهار ودست به حملات تروریستی می زنند و منافقانه عده ای را به شهادت می رسانند.

امام جمعه موقت گچساران گفت:اسکتبار جهانی توان مقابله به این انقلاب بزرگ را ندارد، لذا از پشت به این انقلاب ضربه می زنند وآنهم در مکان های مختلف که دعا  می کنیم که خداوند ریشه این دشمنان انقلاب و اسلام را از بیخ و بن برکند.

وی درادامه با اشره به اجلاسیه سراسری نماز که درسمنان برگزار شد،گفت: مقام معظم رهبری بیانیه ای به این اجلاسیه فرستادند که دربخشی  فرمودند: آموزش و پرورش می تواند در این عرصه از اثرگذارترین ها باشد ومدارس را مزین به نماز خوانی نوجوانان کنید واین برترین تضمین برای سلامتی جامعه آینده است".

صفایی درادامه گفت:مسئله دیگر رسیدگی به مشکلات مردم است و متاسفانه هرچه جلوتر می رویم مردم منتظرند که اقدامی شود ، کاری صورت گیرد و جلوی مشکلات و گرانی ها گرفته شود اما باز هر روز شاهد این همه مشکلات هستیم.

 وی افزود:می شنویم که مردم باید خودشان را برای کارت سوخت آماده کنند!که اگر بنا شود که سوخت باز هم گران شود دوباره همه چیز هم گران خواهد شد، اینقدر فشار به گرده های ملت نیاورید، چقدر ملت تحمل داشته باشد ، تحمل هم حدی داردو واقعا جای نگرانی است.

صفایی افزود:نان گران می شود و هزینه های بهداشت و درمان هم گران می شود و از آن طرف هم تشویق می کنند که دختران و پسران را به خانه بخت بفرستید؟درحالی که قدرت خرید حتی یک حلقه ساده را ندارند،خدا را قسم می دهیم که به این مسئولین بیداری عنایت کندوکسانی که به این ملت خیانت می کننداگر قابل هدایت هستند که هدایت شوند وگرنه نیست و نابود شوند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها