نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. خرداد 1395 - 9:14
انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته نشان داد که خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمدی همچنان در دفاع از حق مسلم خود درمانده اند.

به گزارش آفتاب جنوب،در این انتخابات قانون حداقل دو ماه بیمه تامین اجتماعی برای خبرنگاران لحاظ شده بود که همین امر باعث شد از مجموع ۱۱۰ خبرنگار حاضر در استان فقط ۲۸ نفر حق شرکت در این انتخابات را داشته باشند.

اما قصه تلخ این ماجرا اینجاست که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که همواره خود را حامی اصحاب رسانه و پیگیر حقوق آنها می داند، چگونه در دادن آمار تعداد خبرنگاران و نشریات استان به مسئولان کشور به خود می بالد اما از پیگیری وضعیت بیمه خبرنگارانی که شب و روز زحمت می کشند درمانده شده است.

110 خبرنگار بیمه شده کهگیلویه و بویراحمد کجایند؟

باید به حال خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی زار زار گریست که باوجود سالها تلاش طاقت فرسا در انعکاس اخبار گوناگون و پوشش برنامه های مسولان استانی و ملی هنوز نتوانسته اند بحث بیمه که از حقوق قانونی و مسلم خود است را مطالبه کنند و مسئولان را به چالش بکشند.

باید به حال نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز تاسف خورد که در سالهای گذشته تنها در 17 مرداد (روز خبرنگار) با کارت هدیه ای 50 هزار تومانی از زحمات یکساله یک خبرنگار تجلیل می کنند و با قرار گرفتن در پشت تریبون و برای دلخوش کردن اصحاب رسانه وعده پیگیری مطالبات و بیمه خبرنگاران را می هند اما در عمل هیچ کاری انجام نمی دهند.

گویا مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد تازه از خواب بیدار شده اند و  بیمه نبودن خبرنگاران استان را فهمیده اند. اما به راستی کار این اداره کل تنها برگزاری نمایشگاه و همایش های بی ثمر است یا پیگیری مطالبات اصحاب رسانه هم از وظایف آنهاست.

در جوابیه ای که امروز از سوی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به نتیجه انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان منتشر شد به خوبی می توان این موضوع را درک کرد که خبرنگاران بیچاره کهگیلویه و بویراحمد با این بار سنگین مسئولیت و با وجود هزاران مشکل و کمبود چگونه از نعمت بیمه هم محروم اند.

در این بیانیه آمده است:به اطلاع می‌رساند راجع به انتخابات خانه مطبوعات با توجه به بررسی های بعمل آمده در سراسر استان از بین خبرنگاران، مدیران مسئول و نشریات فقط ۳۰ نفر واجد شرایط رای دادن و کاندید شدن بودند که از همه این فرهیختگان دعوت بعمل آمد.

ضمنا در اساسنامه سراسری خانه مطبوعات نیز آمده که داشتن حداقل دو ماه بیمه مختص خبرنگاری و حداقل مدرک لیسانس یکی از شرایطی بود که اکثر عزیزان رسانه ای فاقد بیمه خبرنگاری بودند و طبق قانون شرمنده حضور این عزیزان در انتخابات شدیم.

 صبح زاگرس

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها