نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. آبان 1394 - 11:46
جاده
مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران خبرداد ؛
صرفه جویی 56 میلیارد ریالی در جاده های عملیاتی گچساران
مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: بهسازی جاده‌های عملياتي شركت بهره برداري نفت وگازگچساران 56 میلیارد ریال صرفه جويي به همراه داشت.

امین محمدی مديرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نفت و گاز صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با بیان این خبر ،گفت : در يكسال اخیر پروژه مسير مجتمع دشت بلوط و جاده گچساران به آبشيرين و واحد بهره برداري شماره يك گچساران به طول 35 كيلومتر بهسازي شده است .

 

وي افزود: در اين پروژه ها نقاط حادثه خيز و پرخطر اين محورها اصلاح شده و 35 هزار متر مكعب خاكبرداري صورت گرفته است .

 

محمدي تصريح كرد: اين مسير به دليل پيچهاي تند و متعدد ، يكي از محورهاي بالقوه خطرناك محسوب مي شد كه با انجام اصلاحاتي نظير تسطيح تپه ها ، كوههاي گچي و تعريض جاده ، با صرفه جويي هزينه اي معادل 45 ميليارد ريال به پايان رسيد.

 

وي افزود : اين عمليات در حالي انجام شد كه در فاصله نزديكي از بعضي نقاط آن ، خطوط لوله نفت و گاز در حاشيه جاده وجود داشت ولي به لطف خدا با رعايت اصول ايمني هيچگونه حادثه اي ايجاد نشد.

 

محمدي در ادامه گفت : جاده بهره برداري گچساران يك به طول 4 كيلومتر نيز از ديگر محورهايي است كه با صرفه جويي بالغ بر 9 ميليارد و 700 ميليون ريال به اتمام رسيده است .

 

وي از بهسازي جاده آبشيرين به طول 4 كيلومتر در 24 روز و تسطيح جاده باباكلان به راه بن انجير به طول 24 كيلومتردر 64 روز جمعا  با صرفه جويي حدود 980 ميليون ريال خبر داد و افزود : اين عمليات در راستاي ايمن سازي مسير تردد كاركنان و افزايش ضريب اطمينان سلامت آنها اجرا شده است .

 

مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران تصريح كرد: در راستاي فراهم آوردن شرايط مطلوب براي تسهيل درترددكاركنان ، مسير اصلي جاده گچساران - گناوه و زيدون - ديلم و مجتمع هاي عملياتي سقلاطون ، دشتگز ، بي بي حكيمه 1 و2 مورد مرمت و بهسازي قرار گرفته است.

 

وي افزود: اين عمليات شامل مرمت ، لكه گيري ، احداث شانه ، ترميم پل ها و آب نماها و روكش آسفالت بوده و تاثير به سزايي در ايمن سازي اين محورها داشته است .

 

محمدي تصريح كرد: در اين شركت بالغ بر 6 هزار و 500 کیلومتر جاده ارتباطي بين تاسيسات و كارخانه ها وجود دارد كه با توجه به اقليم متفاوت در اين مناطق ، بويژه در فصول بارندگی ، در بیشتر مواقع با ریزش کوه ،خرابی آبنماها ، پل‌ها و لغزندگی شدید جاده در این مسیرها مواجه هستيم.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران افزود: اجرای تعهدات و نگهداشت توان و افزایش تولید كه از برنامه‌های مهم آتی شرکت ملی نفت است  مستلزم پشتیبانی به موقع از عملیات به وِیژه در زمان وقوع حوادث و شرایط بحرانی است . 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها