نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1394 - 11:03
گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد از هر سه نفر زن و مردی که شاغل هستند، یک نفر اقدام به انجام‌اضافه کاری می‌کند و یا برای انجام آن تقاضا داشته است.

به گزارش آفتاب جنوب,

 بر اساس گزارش‌های مرکز آمار تا پایان سال گذشته در مجموع ۲۱ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر شاغل‌ بوده‌اند که از این تعداد ۸ میلیون و ۱۴۳ هزار نفر آنان اضافه کاری‌ می‌کنند. همچنین آمار‌ها نشان می‌‌دهد میزان انجام و یا تقاضا برای اضافه‌کاری در میان مردان بیشتر از زنان است.
 
یعنی از ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر مرد شاغل در سال گذشته ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زن شاغل ۴۴۳ هزار نفر اقدام به انجام اضافه کاری و یا تقاضا برای انجام آن داشته‌اند.
 
بر این اساس در حالت کلی نزدیک به ۴۰ درصد کل شاغلان کشور بدون انجام اضافه کاری قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود نیستند و در واقع این جمعیت میلیونی بالغ بر ۸ میلیون و ۱۸۰ هزارنفر دریافتی های ماهیانه خود را متناسب با هزینه‌ها نمی بینند. از این رو، به فکر انجام اضافه کاری برای جبران عقب ماندگی های مزدی خود هستند.سه استان البرز، مازندران و تهران به لحاظ آماری پرکار‌ترین شاغلان را دارند که درصد افرادی که در این استان‌ها اضافه کاری می‌کنند به ترتیب ۵۲، ۵۱.۹ و ۵۰.۳ درصد است. اما از سوی دیگر، استان ایلام با ۲۷.۳ درصد، خراسان جنوبی ۲۲.۲ درصد، کرمان ۲۸.۳ و یزد نیز با ۲۳.۶ درصد، کمترین میزان انجام اضافه کاری‌ها را دارند. اما مشخص نیست که اختلاف آماری میزان انجام اضافه کاری در این استان‌ها به تفاوت در هزینه‌های زندگی بازمی‌گردد که تهرانی‌ها و یا کرجی‌ها را ملزم به انجام اضافه‌کار می‌کند و یا وجود شغل دراین شهر‌ها امکان اضافه کاری را فراهم می‌کند.
 
 
کدام‌استان‌ بیشترین‌ اضافه‌کاری را دارد؟/نمودار
 
 
چون میزان اضافه‌کاری در استان‌هایی مانند ایلام و خراسان جنوبی در حالی پایین است که در مجموع نرخ بیکاری این استان‌ها بسیار بالاست و فرصت‌های شغلی در این استان‌ها بسیار کم است.
 
منبع:اقتصادنیوز
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها