نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. ارديبهشت 1394 - 14:02
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تناقض‌گویی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای این است که رد گم کنیم و اصل موضوع فراموش شود.

به گزارش آفتاب جنوب,

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد شهرآورد 80 اظهار داشت: ابتدا مبعث رسول اکرم(ص)‌را به همه مردم تبریک می‌گویم. اجازه می‌خواهم از اعضای هیأت رئیسه، نایب‌رئیس، فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ که با تمام جدیت برای برگزاری لیگ امسال برنامه‌ریزی کردند تشکر کنم. با این برنامه‌ریزی‌ها کمترین توقف را در طول فصل داشتیم.

وی در ادامه افزود: جوان‌گرایی در لیگ و پایه‌ها شد، اسپانسر بسیار خوبی آمد و از نظر مالی لیگ ما تقویت شد. برنامه‌ریزی‌ها طوری بوده که تا امروز مشخص نیست کدام تیم قهرمان و کدام تیم سقوط می‌کند.

کفاشیان در مورد اینکه جام قهرمانی در کدام شهر توزیع می‌شود، گفت: ما با سازمان لیگ برنامه‌ریزی کردیم که هر کدام از تیم‌ها شانس بیشتری دارند من به آنجا بروم و امروز راهی تبریز می‌شوم. البته سپاهان هم شانس قهرمانی دارد و به همین دلیل تعدادی از دوستان می‌روند که امروز در اصفهان باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شاید امسال عملکردشان از دیگر تیم‌ها کمتر بوده اما همچنان طرفدارهای خود را دارند این دو تیم دنبال جلب رضایت طرفداران هستند و حالا شاهدیم که پرسپولیس در جام باشگاه‌ها بالا آمده و استقلالی‌های نیز تلاش‌های خود را در طول فصل داشته‌اند.

کفاشیان در ادامه خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی‌هایی که داشتیم شانس تراکتور و نفت برای قهرمانی بیشتر بود. یک درصدی هم سپاهانی‌ها برای قهرمانی در لیگ شانس دارند. واقعیت این است که دومی هم چیزی از قهرمانی کم ندارد و اگر تراکتور عنوان دومی را کسب کند چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌کند. اگر که دوم شود همانقدر تجلیل می‌کنیم که از تیم اول کردیم. آنها سهمیه آسیا را کسب کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما استقلالی هستید یا پرسپولیسی گفت: برایم فرقی نمی‌کند هر دو تیم را دوست دارم.

کفاشیان در ادامه صحبت‌هایش درباره حضور کی‌روش در ترکیه در پاسخ به این سؤال که آیا این کار توسط پیروانی که سرپرست است انجام شود، گفت: پیروانی به تازگی به ما اضافه شده و کم‌کم به کارها مسلط می‌شود او کمک زیادی به ما می‌کند و آرامش بیشتری در تیم ملی احساس می‌کنیم. بعد از ممنوع‌الخروجی کی‌روش گفتیم او به ترکیه برود، هوا بخورد، آب و هوایی عوض کند و همچنین فضا را برای اردوی تیم ملی ببیند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مصاحبه علی کریمی با یکی از روزنامه‌ها که گفته چرا باید پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی توسط کاپیتان تقسیم شود عنوان کرد: ما در فدراسیون مدیر مالی داریم که او پاداش‌ها را تقسیم کرده و رسید می‌گیرد، نمی‌دانم این صحبت‌ها چرا مطرح شده شاید کاپیتان فقط وعده داده است. از طرفی پولی نبوده که تقسیم شود.

وی درباره اینکه چرا جلسات هیأت رئیسه فدراسیون پشت درهای بسته برگزار می‌شود اظهار داشت: ما دنبال فضای باز می‌گردیم که جلسات را برگزار کنیم که این فضا را پیدا نکردیم. هیچ حرفی در هیأت رئیسه‌ نمی‌ماند و بیرون می‌آید ما از این جهت نگرانی نداریم.

کفاشیان در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه چرا هر عضو هیأت رئیسه حرف‌های متناقض می‌زند، گفت: برای رد گم کنی این کار را می‌کنیم تا مسئله اصلی فراموش شود.

وی درباره اینکه شما گفته‌اید کی‌روش لجباز است، عنوان کرد: ما دو مطلب را می‌خواهیم به کی‌روش بگوییم یکی خنده که به او هم منتقل شود و دیگر اینکه هر زمانی به او گفتیم برود مثل من باشد که هر وقت می گویند بروم می مانم. 4ساله با کی‌روش قرارداد بسته‌ایم و او برنامه‌های و سالش را برای مقدماتی جام جهانی به ما داده است. کی‌روش برنامه‌های مدونی دارد بعد از لیگ با تاج برنامه خواهیم داشت برای تیم امید هم برنامه‌های قوی داریم.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره نایب‌رئیسی‌اش در AFC در پاسخ به این سؤال که آیا این پست به معنای ماندن شما در فدراسیون فوتبال است، تصریح کرد: خیر این پست من چهارساله است. حتی اگر رئیس فدراسیون نباشد در این پست هستند. این سمت را به خاطر ایران به من داده‌اند امیدوارم در این چهار سال کمک کنیم تا حق ایران خورده نشود از طرفی ما هفته آینده میزبان اعضای شورای المپیک آسیا هستیم، جلساتی را با آنها داریم.

کفاشیان درباره اینکه شما به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال چه تعاملی با کمیته ملی المپیک دارید گفت: برنامه‌های فوتبال ساحلی و تیم امید را با آنها هماهنگ می‌کنیم. هفته قبل هم جلسه داشتیم قرار شد بودجه خوب بدهم. آنچه که شما در هاکی نگرفتید را قرار است به ما بدهند.

وی در پاسخ به این سؤال که بازی بارسلونا و بایرمونیخ را دیدید گفت: خیر.

کفاشیان همچنین درباره انتقاداتی مبنی بر اینکه چرا قرارداد کادر فنی تیم ملی امید پرداخته نمی‌شود و قراردادهای آنها (خاکپور 15 میلیون، مایلی‌کهن 5 میلیون، مجید صالح 7.5 میلیون، بدنساز 2 میلیون) در مقایسه با وینگادا ماهی 110 میلیون ناچیز است، اظهار داشت:خارجی‌ها خرج‌شان بیشتر است. البته رقم‌ها به این صورتی که می‌گویید نیست. قرار شد در مدت 4 ماه از آذر تا اسفند مبلغی را که کاشانی پیشنهاد داده پرداخت شود و برای سال جدید قرارداد جدیدی امضا می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه پیکان به خاطر بازیکن خارجی و غیرقانونی یکی از تیم‌ها شکایت کرده اما چرا این موضوع درباره نفت مسجد سلیمان صدق نکرده، خاطرنشان کرد: شکایتی از پیکان به کمیته انضباطی رسیده آنها این موضوع را بررسی می‌کنند و بر اساس رأی که می‌دهند عمل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نکونام دستیار کی‌روش است، گفت: خیر، هنوز درباره نکونام با کی‌روش صحبتی نکرده‌ایم و تنها دستیار ایرانی او آقاجانیان است.

کفاشیان همچنین درباره صحبت‌های باران‌چشمه مبنی بر اینکه پولادی تا تکلیفش معلوم نشود جایی در فوتبال ایران ندارد، خاطرنشان کرد: بارها به او پیام دادیم اما هنوز نیامده اگر نیاید در فوتبال ایران هیچ جایگاهی نخواهد داشت البته باران چشمه قول داده مشکل این بازیکن حل شود.

نایب‌رئیس AFC درباره اسپانسرهای امسال لیگ برتر مطرح کرد: اسپانسری که سال گذشته از طریق فراخوان جذب شد با مشکلات زیادی روبرو بود این شرکت توانست نسبت به اسپانسرهای قبلی دو سه برابر پول تزریق کند ما باید به آنها کمک کنیم تا بازاریابی کنند، اگر از بین بروند دیگر نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که رئیس شورای المپیک آسیا اعلام کرده سهمیه آسیا 5 تا خواهد بود، گفت: شیخ احمد عضو هیأت رئیسه AFC شده و نماینده آسیا در فیفا است. او با بلاتر مذاکره کرده و به دنبال این است که سهمیه آسیا را بیشتر کند و در مقابل از بلاتر در آسیا حمایت شود.

کفاشیان درباره اینکه کشورهای مختلف خودشان را برای جام جهانی 2018 آماده می‌کنند اما هنوز تکلیف ما مشخص نیست، گفت: کی‌روش برنامه‌ریزی خوبی داشته. از اوایل خرداد به مدت دو هفته اردوها در تهران آغاز می‌شود. بعد از آن در ترکیه و چند کشور دیگر هم اردو خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره اینکه شما به فیگو رأی می‌دهید یا بلاتر عنوان کرد: از بلاتر حمایت می‌کنیم البته فیگو را هم دیدم با او صحبت کردم اما رأی ما بلاتر است.

 

منبع: فارس

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها