نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. بهمن 1393 - 18:16
استاندارکهگیلویه و بویراحمدگفت:مسئولان و مدیران دولت یازدهم از سال گذشته پروژه آبرسانی دژسلیمان که در طول 10 سال راکد مانده بود ،در راستای بهبود رفاه مردم، افزایش تولیدات کشاورزی منطقه و اقتصاد مردم را فعال کرده و با یاری خدا امروز به بهره‎برداری رسید.

به گزارش آفتاب جنوب،عصر امروز در آیینی طرح تامین آب اراضی دژسلیمان جهت تأمین آب زراعی 400 هکتار از اراضی این منطقه با اعتبار 26 میلیارد ریال با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی به بهره‎برداری رسید.

 

سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد:آنچه که امروز در سطح شهرستان شاهد توسعه و پیشرفت آن‌هستیم و بسیار متفاوت از سال‌های قبل در همه گوشه و کنار شهرستان پروژه‌هایی فعال و درحال کار است، همه نشان از مدیریت و کارکرد مطلوب دولت تدبیر و امید است.

 

وی با بیان اینکه یکی از بدترین کارها و کفران نعمت این است که آب و زمین در کنارهم باشند و زمین دیم کشت کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در مکان‌ها و استان‌های دیگر باید با تلاش بسیار آب را از اعماق زمین بیرون بکشند و مزارع را آبیاری کنند در استان ما نیز زمین و آب در کنار هم هستند و کشت‌ها به صورت دیم انجام می‌شود که این خود کفران نعمت است.

 

خادمی گفت: مسئولان و مدیران دولت یازدهم از سال گذشته پروژه آبرسانی دژسلیمان را که در طول 10 سال راکد مانده بود را در راستای بهبود رفاه مردم، افزایش تولیدات کشاورزی منطقه و اقتصاد مردم را فعال کرده و با یاری خدا امروز به بهرهبرداری رسید.

 

وی با اشاره به موقعیت طرح مذکور، خاطرنشان کرد: این طرح در روستای دژسلیمان 14 کیلومتری شهر دوگنبدان با هدف تامین بخشی از اراضی دشت‌های زیرکشت اهالی روستا واقع در حدفاصل کوه پرشیر و کوه پرآب گندی معروف به برد ایازخان به بهرهبرداری رسیده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر اراضی این منطقه به صورت دیم در وسعت بیش از 1200 هکتار به صورت پراکنده کشت می‌شوند، گفت: این طرح ضمن اشتغالزایی و ایجاد انگیزه در ساکنین، باعث بهبود وضعیت اکولوژی و اقتصاد منطقه گشته و از مهاجرت اهالی روستا به شهر می‌کاهد.

 

خادمی تاریخ شروع  فاز اول این پروژه را سال 1383 بیان کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این طرح 26 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی بوده است.

 

این مسئول با اشاره به ایستگاه پمپاژ این طرح، با بیان اینکه جهت تامین آب موردنیاز مزارع ایستگاه پمپاژی در کنار رودخانه کمبل در نظر گرفته شده، افزود: در تلمبه خانه مجموعا سه دستگاه پمپ، دودستگاه در حال کار و یک دستگاه ذخیره نصب خواهد شد که حداکثر400 لیتر در ثانیه آب را توسط یک خط لوله فولادی به قطر 660 میلی‌متر به استخر ذخیره آب می‌رساند.

 

در پایان این مراسم از فرماندار گچساران و بخشدار مرکزی این شهرستان به علت پیگیری‌و همکاریهای مطلوب با اهدای لوح یادبودی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها