نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. آبان 1393 - 17:15
شماره جدید نشریه دانشجویی "ارتش قلمها" در دانشگاه این شهر که با گرایش اصلاح طلبی افراطی به فعالیت خود ادامه می دهد، به تازگی در این دانشگاه منتشر و توزیع شده است. در این شماره از نشریه مطالبی به شدت تند بر علیه دفتر نهاد رهبری دانشگاه و مواضع آن در چند سال اخیر و همچنین تعریف و تمجید از هاشمی رفسنجانی منتشر شده است.

به گزارش آفتاب جنوب،به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا این روزها در شرایطی دولت و مجلس در راستای گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که معرفی گزینه هایی مسئله دار توسط حسن روحانی به مجلس موجب شده تا این شائبه در بین نمایندگان مجلس و اهالی سیاست ایجاد شود که وزارت علوم در دولت روحانی سهم تندروهاست.

در این بین اما وضعیت دانشگاه ها در سراسر کشور نشان می دهد که حاکمیت تندروهای اصلاح طلب بر وزارت علوم در طول یکسال گذشته و تداوم روند معرفی افراد تندرو برای تصاحب جایگاه وزارت علوم سبب شده که اتفاقات عجیب و غریبی در دانشگاه ها به وقوع بپیوندد و برخی اساتید و دانشجویان به خود این اجازه دهند که از خط قرمزها عبور کنند.

در همین باره از یزد خبر می رسد که شماره جدید نشریه دانشجویی "ارتش قلمها" در دانشگاه این شهر که با گرایش اصلاح طلبی افراطی به فعالیت خود ادامه می دهد، به تازگی در این دانشگاه منتشر و توزیع شده است. در این شماره از نشریه مطالبی به شدت تند بر علیه دفتر نهاد رهبری دانشگاه و مواضع آن در چند سال اخیر و همچنین تعریف و تمجید از هاشمی رفسنجانی منتشر شده است. این در شرایطی است که این نشریه در ترم گذشته به دلیل ترویج بدحجابی و اعتراض دفتر نهاد دانشگاه، به مدت 6 ماه تعلیق شده بود.

از سوی دیگر یکی از اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در کلاس "وضع کنونی جهان اسلام" خود گفته است: "وقتی حرف نهی از منکر میشه، تنها چیزی که به ذهن ما خطور می کند بی حجابی است. حکومتی که به صورت غیر شرعی روی کار بیاید، جامعه پر از منکر می شود که نمونه کوچک آن بد حجابیست. حالا اگر بدحجابی را منکر بدانیم." در این باره لازم به ذکر است که این استاد دانشگاه از لیدرهای اغتشاشات فتنه 88 بوده که توسط عوامل امنیتی استان قزوین بازداشت شده بود. وی اکنون دبیر انجمن اسلامی مدرسین این دانشگاه بوده و به صورت متعدد شبهات و اتهاماتی را به نظام و ارکان آن وارد نموده است.

ماجرای وضعیت دانشگاه ها البته به همین موارد ختم نمی شود و در هفته های اخیر اقدامات بسیار دیگری در دانشگاه ها رخ داده بود. در همین خصوص شنیده شده مدیر گروه رشته مدیریت دانشگاه دولتی بجنورد استان خراسان شمالی در کلاس های درس خود به مقدساتی همچون چادر و حجاب توهین کرده و مورد تمسخر قرار داده است. وی در کلاس های خود به دفاع از رضاخان پهلوی نیز پرداخته و از تفکرات اصلاح طلبانی چون صادق زیباکلام و سروش نیز حمایت داشته است. این مسئله البته با واکنش برخی از دانشجویان نیز همراه بوده است.

از سوی دیگر نیز از استان لرستان خبر می رسد که دانشگاه الیگودرز، م-ش استاد اخلاق این دانشگاه در کلاس درس اخیر خود نسبت به مقام معظم رهبری توهین نموده و عملکرد ایشان را زیر سوال برده است.

از سوی دیگر گفته می شود اخیراً بخشنامه ای در خصوص تاکید بر اجرای موسیقی زنده در برنامه های دانشگاه آزاد به برخی از واحدهای دانشگاه آزاد در کشور ابلاغ شده است. این بخشنامه نیز توسط  یکی از معاونان دانشگاه آزاد صادر شده است که ضمن پافشاری بر اجرای موضوع زنده و شاد و مفرح بودن موسیقی، این اقدام را از ملزومات داشتن دانشگاهی مفرح و شاد دانسته است. حالا در شرایطی برگزاری کنسرت‌های موسیقی به اولویت‌های فرهنگی دانشگاه‌های آزاد تبدیل شده است، که طبق فرموده رهبر انقلاب موضوع نوع ترویج موسیقی در دانشگاه‌ها باید جدی تلقی شود.
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها