نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. شهريور 1393 - 18:59
معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 40 میلیارد ریالی اجرای طرح رینگ مخازن آب در گچساران با هدف رساندن 215 لیتر آب در ثانیه به این شهرستان خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب،علی داودی‌مهر ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات فاضلاب شهری دوگنبدان که با حضور مدیرعامل شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، مشاوران و پیمانکار پروژه طرح فاضلاب دوگنبدان که در سالن جلسات فرمانداری گچساران، برگزار شد، اظهار کرد: اجرای  طرح رینگ مخازن آب گچساران با هدف رساندن 215 لیتر آب در ثانیه در حال بررسی و در دستور کار قرار دارد.

 

 وی بابیان اینکه این طرح جهت آب‌رسانی به مناطق شمال و شمال شرق گچساران است، افزود: به‌صورت کلی گچساران 400 لیتر در ثانیه از آب سد کوثر تامین می‌شود که 215 لیتر آن مربوط به همین طرح رینگ مخازن است.

 

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح به طول 6 و نیم کیلومتر با لوله 450 میلی‌متر از مخزن 500 متر مکعبی پانصد دستگاه تا مخزن 5 هزار متر مکعبی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران و 3 و نیم کیلومتر از مخزن دانشگاه آزاد تا پانصد دستگاه است.

 

داودی‌مهر با اشاره به مشکل تملک اراضی جهت اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: این طرح دنباله‌رو نواقص برخوردار از سد کوثر است که اکنون آگهی مناقصه انتخاب پیمانکار زده شده که بحث آزادسازی مسیر و اجرای آن نیازمند همکاری دستگاههای مرتبط از جمله شرکت نفت گچساران است.

 

 وی با اشاره به  هم‌مسیر بودن لوله شرکت نفت با این طرح، ادامه داد: مقداری از اراضی در حریم اجرای طرح مختص به منابع طبیعی و مقداری از آن زمینهای کشاورزی مردم بوده که شرکت نفت گچساران باید در برآورد هزینه‌های طرح همکاری و مشارکت لازم را انجام دهد.

 

 معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتباری قریب به 4 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته است،گفت: 2 و نیم میلیارد تومان هزینه خرید و 1 و نیم میلیارد تومان جهت اجرای این طرح برآورد شده است.

 

وی بابیان اینکه مردم گچساران باید هرچه سریع‌تر از 400 لیتر آب در ثانیه آب سد کوثر بهرهمند شوند، تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر طرح رینگ مخازن با همکاری و  تعامل ادارات در راستای خدمت‌رسانی به مردم اجرا شود.

 

داودی‌مهر با اشاره به شرایط مالی دشوار کارفرما و اجرای طرح، یادآور شد: طرح رینگ گچساران قریب به 11 کیلومتر قبل از مخزن پانصد دستگاه دوگنبدان، انتهای خط لوله آب سد کوثر تا دانشگاه آزاد  و 300 متر دانشگاه آزاد توسط دستگاه‌های اجرایی پیاده خواهد شد.

 

 وی بابیان اینکه قرار بود این طرح از بلوارهای داخل شهر کار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط روحی و مخالفت‌های اجتماعی که این طرح به دنبال داشت، مقرر شد که جهت اجرای آن  از حاشیه شهر و از اراضی ملی استفاده شود که نیازمند مدیریت و تعامل منابع طبیعی شهرستان نیز هست.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها