نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. شهريور 1393 - 18:19
امام جمعه گچساران بر ترویج و آگاهی‌بخشی نسل جوان نسبت به فراگیری علوم اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته درگچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری از نافرمانی های پروردگار،اظهارکرد:راه نجات و سعادت و سربلندی انسان تنها تقوا بوده و انسان مؤمن در دنیا و آخرت مورد لطف و عنایت خداوند قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود:علم کامل علمی است که برگرفته از قرآن و اهل بیت علیهم السلام است  که در این خصوص تشریح و توضیح این امر به نسل جوان لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 

امام جمعه گچساران با تأکید بر لزوم توسل به دامان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، افزود: کسانی که دست آنها به دامان ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  بند نباشد، بیچاره گان دنیا و آخرت هستند.

 

حجازی یادآور شد: همه انسان‌ها به علم نهفته در اهل بیت علیهم السلام  نیاز دارند و کسانی که از این موهبت بی‌بهره باشند نادان هستند.

 

وی گفت: کسانی که مستقیم و غیرمستقیم از علوم اهل بیت(ع) بهره برده‌اند پیشرفت کرده‌اند مانند شیعیان که به صورت مستقیم و کشورهای اروپایی و آمریکایی که به صورت غیرمستقیم از این علوم بهره‌ برده‌اند.

 

امام جمعه گچساران افزود:امام علی(ع) بارها فرموده‌اند اگر عمر اجازه می‌داد یا اگر زمان و امکانات اجازه می‌داد نسبت به ساخت بسیاری از وسائل و امکانات اقدام می‌کردند که این نشان دهنده وجود علوم پیشرفته در میان اهل بیت(ع) بود.

 

حجازی تصریح کرد:بسیاری افراد  از مسائل فنی و علمی بی‌خبر هستند که لازم است دولت در زمینه احداث دانشگاه‌های علمی با استفاده از علوم اهل بیت(ع) اقدام کند.

 

وی با اشاره قرآن به حضرت ذوالقرنین(ع) و علم وی در صنعت سدسازی را یادآور شد و گفت: علم و صنعت در میان پیامبران و اهل بیت(ع) وجود داشته است.

 

حجازی ابراز کرد: مشکل بیکاری در همه جای جهان وجود دارد و یکی از دلایل مهم آن عدم استفاده از علوم اهل بیت(ع) توسط دیگر کشورها است.

 

امام جمعه گچساران ادامه داد: دلیل تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ایجاد دانشگاه‌های اسلامی نیز این امر بوده پس باید نسبت به ترویج و آگاهی‌بخشی نسل جوان نسبت به کسب علوم اهل بیت(ع) اقدام کرد.

 

حجازی در ادامه با اشاره به حضور خادمان امام رضا(ع) در مرقد امامزاده جعفر(ع) بیان کرد: حضور خادمان امام رضا(ع) در مرقد امامزاده جعفر(ع) و استقبال مردم دیدنی و باشکوه بود به ‌گونه‌ای که این استقبال سبب گریه و شوق خادمان شد.

 

وی وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) را سبب خیر و برکت و مایه مباهات ایران اسلامی دانست و یادآور شد: مردم گچساران نشان دادند که در علاقمندی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مردمی سرفراز و ولایی هستند.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها