نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 3:27
سیاره های زهره و مشتری یکشنبه شب و دوشنبه صبح در کنار یکدیگر مشاهده می شوند.

به گزارش آفتاب جنوب،

 ایرنا از پایگاه اینترنتی اسپیس، این دو سیاره روشن یکشنبه شب و دوشنبه صبح نمایش جذاب و خیره کننده ای را در افق شمال شرق برای علاقمندان آسمان به اجرا در می آورند.

این دو سیاره انداکی قبل از طلوح خورشید حدود ساعت 5 صبح به وقت انگلیس (BST) (نیمه شب به وقت شرق آمریکا) با جدایی 0.2درجه در کنار یکدیگر مشاهده می شوند.

شماری از مقارنه های مشابه در سال 2012 اتفاق افتاد؛ اما این مقارنه نزدیکترین مقارنه این دو سیاره از سال 2000 میلادی به شمار می رود.

کارشناسان بر این باورند که ترکیب روشنایی و موقعیت پایین این دو سیاره در آسمان می تواند تصاویر زیبایی از این مقارنه را به وجود آورد.

«رابین اسکاجل» معاون انجمن ستاره شناسی انگلیس، گفت: این دو سیاره آنقدر نزدیک بهم خواهند بود که می توان آنها با چشم غیر مسلح مشاهده کرد. 

وی افزود: به دلیل اثر اتمسفر ، ممکن است این گونه به نظر آید که این دوسیاره در حال حرکت به اطراف هستند.

این مقام خاطر نشان کرد: با این حال درحالیکه ناظر زمینی این گونه تصور می کند که این دو سیاره بسیار بهم نزدیک شده اند اما در واقع آنها صدها میلیون مایل از یکدیگر فاصله دارند.

زهره و مشتری بطور متوسط سالی یک بار به ملاقات یکدیگر می روند اما مقارنه های آنها از لحاظ درجه جدایی، وضوح و روشنایی با یکدیگر متفاوت است.

برخی از این مقارنه ها نیز به دلیل بروز در روز روشن دیده نمی شوند.

 

 

 

انتهای پیام /* 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها