نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 3:04
مدیرعامل توانیر گفت: وزارت نیرو با مدیریت مطلوب انرژی، توانست اوج مصرف تابستان امسال را به خوبی پشت سر بگذارد.

به گزارش آفتاب جنوب،

ˈهمایون حائریˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هفته گذشته مصرف انرژی برق در روز به یک میلیون مگاوات و هر ساعت 48 هزار و 500 مگاوات ثبت شد که این رقم تاکنون در کشور تجربه نشده بود.

وی افزود: در عین حال تابستان امسال، علی رغم همه سختی ها، با کمبود مواجه نشدیم و برق مورد نیاز مشترکان را به صورت لب به لب تامین کردیم اما اگر مردم صرفه جویی لازم را نداشته باشند دچار خاموشی ناخواسته برق خواهیم شد.

حائری با بیان اینکه شرایط با رو به سردی گذاشتن هوا بهتر می شود، افزود: مردم باید مقوله صرفه جویی را جدی تر بگیرند تا بتوانیم این حوزه را متحول کنیم، چرا که باوجود افزایش شمار مشترکان قرار نیست سالانه هشت درصد افزایش برق داشته باشیم. 

مدیرعامل توانیر زمان بیشترین مصرف برق روزانه در شبکه را بین ساعت 11 صبح تا 9 شب عنوان کرد و گفت: در این مقطع بیشترین میزان مصرف مربوط به ساعت 3 عصر است.

حائری اظهار کرد: کل هدررفت برق ما در شبکه کشور بالای 15 درصد است که 3.4 درصد مربوط به شبکه انتقال و فوق توزیع برق و مابقی مربوط به شبکه فشار متوسط و شبکه های توزیع است.

وی افزود: اکنون بیش از نیمی از نیروگاه های کشور مربوط به بخش خصوصی و خارج از وزارت نیرو است که نقش عمده ای در تامین نیروی برق کشور دارند.

حائری، رتبه ایران در تولید برق را خاورمیانه اول و در جهان سیزدهم عنوان کرد و گفت: مهم ترین برنامه وزارت نیرو، برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از انرژی های نو، بادی و خورشیدی برای کاهش تلفات و مدیریت مصرف است.

وی میانگین صادرات برق را سالانه بیش از 9 میلیون مگاوات به کشورهای همجوار و میانگین واردات برق را 5 میلیون مگاوات ذکر کرد و گفت: ما با ارمنستان، ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان انرژی مبادله می کنیم.

حائری بیشترین میزان برق مصرف را مربوط به بخش خانگی با 36 درصد عنوان کرد و افزود: 35 درصد مصرف نیز مربوط به بخش صنعت و مابقی در سایر بخش ها است.

مدیرعامل توانیر شمار مشترکان برق در کشور را بالای 30 میلیون نفر عنوان کرد. ک/3

 

 

انتهای پیام /* 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها