نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 2:57
ˈمایکل فالونˈ وزیر دفاع انگلیس فاش کرد که کشورش چندی پیش یک هواپیمای جاسوسی بسیار پیشرفته را به طور سری به شمال عراق فرستاد تا اطلاعاتی را در مورد آوارگان عراقی و شبه نظامیان داعش گردآوری کند.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری اسکای نیوز، این هواپیما که مخصوص گردآوری اطلاعات است، برای کمک به تیمی از جت های جنگنده تورنادو که مشغول جمع آوری اطلاعات در شمال عراق هستند، به منطقه اعزام شده است.

اطلاعات گردآوری شده توسط این هواپیمای انگلیسی در اختیار دولت عراق، پیشمرگ های کرد و نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه که درصدد جلوگیری از پیشروی داعش هستند، قرار می گیرد. 

در همین حال، وزیر دفاع انگلیس اظهار داشت: به ماموریت انسانی در عراق ادامه می دهیم و از بابت انجام اقدامات لازم برای کمک به مشکل آوارگان که گسترده تر از کوه های سنجار است، اطمینان کسب می کنیم. 

وی افزود: تایید می کنم که تازه ترین هواپیمای جاسوسی مان موسوم به ˈریوت جوینتˈ را برای تهیه عکس و اطلاعات بهتر و تجزیه و تحلیل رویدادهای منطقه به عراق اعزام کرده ایم تا به دولت عراق، پیشمرگ های کرد و آمریکایی ها کمک کند.

این هواپیما ظرف چند هفته گذشته پروازهایی را به منظور کمک به مکان یابی افراد بی خانمان و نیروهای داعش بر فراز عراق انجام داد.

تقریبا 500 هزار نفر در منطقه دهوک در شمال عراق آواره اند و بسیاری از آنها پس از روزها سفر بدون آب و غذا در گرمای بالای 50 درجه، خود را به اردوگاه های آوارگان رسانده اند.
 

 

انتهای پیام /* 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها