نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1393 - 10:27
هدایت خواه در گفت و گو با صبح زاگرس مطرح کرد
ماجرای سواستفاده مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت
سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس از ماجرای پرداخت پول به رسانه ها در زمان مدیریت مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برای تبلیغ انتخاباتی پدرش در سال 84 خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب،ستار هدایت خواه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح زاگرس در یاسوج با بیان این که خوشبختانه دستگاه قضایی کشور در رابطه با مفاسد اقتصادی با شهامت وارد شده و باید با همین شهامت  و بدون درنظر گرفتن سمت و منسب افراد به کار خود ادامه دهد گفت: این عملکرد خوب دستگاه قضاء می توانست بسیار زودتر از این موعد آغاز شود.

 

وی با اشاره به تخلافات بزرگ صورت گرفته در قراردادهای نفتی و  رشوه های رد و بدل شده توسط مهدی هاشمی و چند نفر دیگر، بیان داشت: وقتی در بحث رشوه های رد و بدل شده، طرف خارجی قرارداد با نیروی خود که مبانی دینی در کشورش چندان مورد توجه نیست برخورد محکم می کند باید در کشور اسلامی هم برخورد لازم صورت بگیرد تا این تلقی پیش نیاید که در ایران، به عنوان یک کشور اسلامی، رشوه گرفتن در قراردادها یک امر متداول و عادی است.

 

فشار برخی افراد و رسانه ها برای به حاشیه کشیدن تخلفات مهدی هاشمی

نماینده دو دوره مجلس شواری اسلامی  بیان داشت: برخی افراد و رسانه های داخلی و خارجیِ خط دهی شده تلاش دارند این دادگاه را به مسائل سیاسی پیوند بزنند تا بتوانند با این کار سیر اصلی پرونده که همان مفاصد اقتصادی است را سیاسی جلوه دهند.  هدایتخواه افزود: البته با مفاسد سیاسی این افراد هم باید در جای خود مورد بررسی و برخورد قرار گیرد.

 

نماینده پیشین مردم شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آثار سوء اقتصادی  رشوه و مذمومیت آن در اسلام تصریح کرد: مهدی هاشمی و کسانی که با او همراه بودند باید از بابت قراردادهایی به ملت ایران تحمیل کردند پاسخگو باشند.

 

حق مردم است که دادگاه اقتصادی را علنی ببینند

وی ادامه داد: این تخلفات از طرفی به حیثیت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کرده است و مردم هم انتظار دارند که محاکمه اقتصادی مهدی هاشمی علنی صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که اتهامات مهدی هاشمی به صورت خاص و جزئی هنوز بیان نشده  و به عنوان یک فرد ایرانی مطرح می کنم که دست اندرکاران پرونده، موارد خاص را مورد توجه قرار دهند از ماجرای یکی از سوء استفاده  های مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در زمان ریاستش برای این سازمان پرده برداشت.

 

ماجرای پرداخت پول به رسانه ها برای تبلیغ هاشمی در سال 84

نماینده دو دوره مجلس شواری اسلامی گفت: در اردیبهشت سال 84 جلسه ای در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت  به ریاست مهدی هاشمی برگزار شد که در این جلسه از برخی اصحاب رسانه کشور دعوت شده بود.

 

هدایت خواه ادامه داد: پس از پایان این جلسه که برخی از اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در آن دعوت بودند، به رسانه ها تأکید شده بود که برای انتخابات سال 84 برای هاشمی رفسنجانی تبلیغ کنند.

 

وی گفت: در این جلسه مبالغی تحت پوشش انتشار اخبار برای کاهش مصرف سوخت  و بخش دیگر برای تبلیغات در انتخابات به اصحاب رسانه دادند بودند.

 

نماینده پیشین مردم شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این مسئله از طرف یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه به من گفته شد تأکید کرد: صاحبان نشریات و رسانه هایی که اطلاعاتی در این زمینه دارند هم می توانند این موضوع را بازگو کنند تا متولیان پرونده مهدی هاشمی موضوع پول دادن به برخی از نشریات در سال 84 را نیز پیگیری نمایند.

 

وی با اشاره به برخی فشارهای برای تأخیر در برگزاری یا تأثیر در نتیجه دادگاه مهدی هاشمی  گفت: به جز فشارهای عده ای در داخل، ممکن است رسانه های غربی هم در این رابطه جو سازی هایی انجام دهند.

 

نماینده پیشین مردم شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد و رسانه ها تلاش می کنند با برجسته یا علم کردن رویدادهای دیگر، موضوع دادگاه تخلفات مهدی هاشمی را از دید افکار عمومی کمرنگ کنند.

 

هدایت خواه تأکید کرد: به زودی دستگاه قضا به همه جو سازی ها پایان خواهد داد و افکار عمومی در موضوع پرونده روشن می شود.

 

بزرگ آقازاده ها در چنگ قانون

 این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی و آقا زاده ها باید قاطعیت نشان دهد، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس ازتیغ تیز عدالت در امان نیست.

 

هدایت خواه در بیان گفت: موضوع تخلفات آقازاده ها اولین بار در سال  88 در مناظره های تلوزیونی رسانه ای شد و پس از آن مردم منتظر بودند که چرا دستگاه قضاء با این قبیل افراد به دلیل آشنایی با شخصیت ها برخورد نمی کند.

 

وی برخورد با مفاسد اقتصادی را شروع خوبی برای دستگاه قضا بیان کرد و گفت: امیدواریم که این حرکت قوه قضایه در جریان محاکمه آقازاده ها در عرصه اقتصاد و سوء استفاده هایی که انجام می دهند، ادامه داشته باشد.

 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دادگاه می تواند پای برخی دیگر از آقازاده را به این مسئله باز کند و خوشبخانه می بینیم که بزرگ آقا زاده ها الآن در چنگ عدالت است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها