نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. مرداد 1393 - 15:25
روز گذشته نشست خبری سرپرست دانشگاه یاسوج با خبرنگاران مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد که این نشست با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارش آفتاب جنوب، به نقل از چهارفصل ، صبح روز گذشته نشست خبری سرپرست دانشگاه یاسوج با خبرنگاران مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست خبری که برای اولین بار توسط سرپرست دانشگاه یاسوج برگزارشد شاهد یک نشست با تعداد زیادی از رسانه های استان بودیم.

رمضانی:به حاشیه نپرداختم کار خود را کردم

خبرنگاران سوالات خود را به صورت جداگانه با رئیس دانشگاه مطرح می کردند که در ابتدا رمضانی در پاسخ سوال اولین سرپرست خبرگزاری به بحث حاشیه سازی های دانشگاه یاسوج در طی سرپرستی خود گفت: در طی مدت سرپرستی من در دانشگاه یاسوج حاشیه های زیادی مطرح شد که من به هیچ کدام از حاشیه ها نپرداختم و کار خود را انجام می دادم.

حاشیه های تصویری نشست خبری سرپرست دانشگاه یاسوج با خبرنگاران

جذب بورس شدگان قانونی است

در ادامه سوالی مبنی بر بحث بورس شدگان دانشگاه یاسوج مطرح شد که رمضانی تاکید کرد:جذب تمامی بورس شدگان از روال قانونی آزمون و مصاحبه بوده و این جذب از طرف وزارت علوم بوده است.

حاشیه های تصویری نشست خبری سرپرست دانشگاه یاسوج با خبرنگاران

شاپور رمضانی در ادامه به بحث اختلاف نظر خود با بحث بورس شدگان در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت:تنها مشکلی که در بحث بورس شدگان در دانشگاه یاسوج وجود داشت مشورت نکردن با برخی از گروه های آموزشی برای جذب بورس دکترا بود.

گروه های آموزشی صلاحیت جذب بورس دکترا را تعیین می کنند

سرپرست دانشگاه یاسوج اظهارداشت: اکثر افرادی که در لیست بورس شدگان هستند از افردای هستند که دارای تخصص ،تعهد، مدرک معتبر از دانشگاه های برتر کشور و  از جریانات مختلف سیاسی در استان  می باشند.

وی در ادامه افزود: هیچ گونه لغو بورس دکترا و قطع حقوق بورس شدگان در دست من نیست زیرا این بورس شدگان از روال قانونی وزارت علوم جذب شده اند و من تنها در اتمام بورس تحصیلی و بازگشت این افراد به دانشگاه با مصاحبه تحصیلی گروه های آموزشی جهت شروع به فعالیت آنها در دانشگاه یاسوج می توانم اظهارنظر کنم.

رمضانی گفت:افرادی که هنوز بورس دکترا نگرفته اند بدانند تا تایید گروه های آموزشی دانشگاه را نگیرند نمی توانند برای بورس دکترا اقدام کنند.

حاشیه های تصویری نشست خبری سرپرست دانشگاه یاسوج با خبرنگاران

خبرنگار : به حاشیه های دانشگاه یاسوج پاسخ دهید

مدیر مسئول یکی از رسانه های مکتوب استان به بحث  تخریب دولت قبل با آمدن دولت جدید در کشور و محیط های دیگر اشاره کرد و گفت:متاسفانه دولت ها به جایی اینکه کار های دنبال شده توسط دولت های  قبل را برای رشد کشور دنبال کنند دست به تخریب خدمات دولت قبل و ناکارامدی این دولت ها می پردازند.

وی به عدم پاسخگویی سرپرست دانشگاه یاسوج به حاشیه های مطرح شده در دانشگاه اشاره کرد و گفت:طی مدت سرپرستی شما مسائل مهمی در استان و در دانشگاه یاسوج اتفاق افتاد که هیچ گونه شفاف سازی از طرف شما صورت نگرفت.

حاشیه های تصویری نشست خبری سرپرست دانشگاه یاسوج با خبرنگاران

مدیر رسانه  در ادامه گفت:صحبت های امروز شما در بحث بورس شدگان دانشگاه یاسوج در این جلسه با حرف هایی که از بدنه دانشگاه و خود شما گفته شده  طی مدت سرپرستی تفاوت زیادی داشته است.

رمضانی هم در پاسخ  صحبت های این مدیر مدیر مسئول رسانه  مکتوب استان را تایید کرد.

خبرنگار با سابقه دیگری از یک خبرگزاری دولتی از عدم پاسخگویی سرپرست دانشگاه یاسوج به حاشیه های دانشگاه انتقاد کرد و گفت: شما باید به جای عدم پاسخگویی به حاشیه های موجود در دانشگاه یاسوج در طی مدت سرپرستی بحث شفاف سازی و ارتباط با رسانه ها را دنبال می کردید.

در مرکز استان کمبود خوابگاه داریم

در ادامه خبرنگار دیگری از سایت های خبری استان سوالی را مبنی بر وضعیت نامناسب برخی از خوابگاه های دانشجویی درمرکز استان و نقش دانشگاه یاسوج در نظارت از این خوابگاه ها پرسید.

رمضانی در پاسخ به وی ابتدا به کمبود خوابگاه های دانشجویی مراکز آموزش عالی دراستان اشاره کرد و گفت:متاسفانه ما در مرکز استان کمبود خوابگاه برای مراکز آموزش عالی داریم و جدیدا خوابگاه های شخصی با نظارت دانشگاه یاسوج برای رفاه دانشجویان در حال پیگیری است.

سرپرست یکی دیگر ازخبرگزاری های مرتبط با دانشگاه به سوالی مبنی بر ادامه طرح اطلس دانشگاه یاسوج که از ریاست قبلی دانشگاه یاسوج برای اولویت دهی به طرح ها و حوزه کاری دانشگاه برای آینده شروع شده پرسید.

سرپرست دانشگاه یاسوج در پاسخ به این مدیر رسانه مجازی گفت: ما درصدد بستن قراردادی با یک موسسه در تهران برای پیاده سازی یک برنامه استراتژیک برای دانشگاه یاسوج با مستقر شدن در دانشگاه هستیم که کار های آن هم در حال پیگیری است.

در این حین مدیر یکی از رسانه با خنده ای به سرپرست دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت:احتیاط کنید همانند سند توسعه استان این برنامه استراتژیک کپی در نیاید.

سرپرست این خبرگزاری مرتبط  با دانشگاه در ادامه با تشکر از برخی کارهای صورت گرفته توسط سرپرست دانشگاه به صبر سرپرست دانشگاه یاسوج در برابر انتقادات رسانه ها و پاسخ گویی به این انتقادات تاکید کرد.

مشکل اصلی احداث پارک علم و فناوری نبود زمین است

رمضانی در پاسخ به سوال دیگری از این خبرگزاری مربوط به سرانجام راه اندازی پارک علم و فناوری دراستان گفت: مشکل اصلی  ما در راه اندازی پارک علم و فناوری نبود زمین است که پیگیر این موضوع از طریق مسئولان استانی هستیم.

در ادامه سرپرست یک خبرگزاری دیگر به بحث پیگری خبرگزاری خود با ریاست قبلی دانشگاه یاسوج برای مشکلی از مشکلات دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت:این آمادگی برای ما وجود دارد که همراه شما پیگیر مشکلات دانشگاه یاسوج باشیم .

وی به نبود زمین در دانشگاه یاسوج برای دانشکده کشارزی اشاره کرد و گفت:بحث خرید زمین برای دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج به کجا رسید؟

رمضانی در پاسخ گفت: زمینی برای دانشکده کشاورزی خریداری شده که فعلا یک سری مشکلات وجود دارد که با منابع طبیعی استان در حال گفت و گو هستیم.

رمضانی به وعده های خود عمل کردم

خبرنگار یک سایت محلی استان در ادامه به عمل نکردن سرپرست دانشگاه یاسوج به وعده های اولیه ورود خود به دانشگاه انتقاد کرد وگفت: شما به وعده های خود عمل نکردید و به زودی شما هم همانند وزیر علوم باید از پست خود خداحافظی کنید.

رمضانی در پاسخ به این خبرنگار گفت: من به هر وعده ای داده ام عمل نموده ام و در بحث بورس شدگان دانشگاه یاسوج هم گفتم کسانیکه مورد تایید گروه آموزشی خود نباشند در دانشگاه جذب نمی شوند.

رمضانی در پاسخ به سوالی مربوط به استیضاح وزیر علوم گفت: من در جایگاهی نیستم که نسبت به مقام بالاتر از خود اظهار نظر کنم و به نظر من حرکت وزیر علوم علمی و آکادمیک می باشد و باید به وی وقت داده شود.

در ادامه مدیر یک سایت خبری از تهمت های زده شده به برخی از بورس شدگان طی مدت سرپرستی شما در دانشگاه یاسوج به بورس شدگانی که با آزمون و از روال قانونی وزارت علوم جذب شدند و سکوت شما انتقاد کرد وگفت:عدم شفاف سازی شما در بحث بورس شدگان دانشگاه یاسوج دلیلی بر تهمت برخی از افراد و رسانه ها با افراد با  دارای تخصص و تعهد شد.

رمضانی در پاسخ گفت: حاشیه سازی ها از طرف من نبوده و رسانه های که حاشیه سازی کردند بای خودشان پاسخگو باشند.

این مدیر رسانه از هم رسانه ای نشدن خبر های علمی و دعوت از افراد برجسته به دانشگاه یاسوج هم سخن گفت.

سرپرست دانشگاه یاسوج هم تایید کرد و گفت ما در طی یک سال گذشته 2 فردبرجسته را هم به دانشگاه دعوت کردیم ولی دنبال این  موارد در دانشگاه هستیم.

با صرفه جویی در داشنگاه به دنبال اقتصاد مقاومتی در دانشگاه هستیم

وی به بحث صرفه جویی در دانشگاه در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:ما با صرفه جویی در برخی از کارهای عمرانی و صنفی به دنبال عمل به شعار اقتصاد مقاومتی هستیم.

سرپرست دانشگاه یاسوج جایگاه  خوب دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات دانشگاه بسیار زیاد است و رتبه بالای دانشگاه یاسوج مربوط به تلاش اعضای هئیت علمی است و این هیچ ربطی به مدیریت‌های گذشته و حال ندارد.

رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی شورای صنفی دانشگاه و انصراف این شورا به دلیل عدم اهمیت سرپرست دانشگاه به این شورا ابرازداشت: من چنین چیزی را تایید نمی کنم و هر وقت بخواهند من به دنبال همکاری با این افراد هستم.

رئیس یا سرپرست دانشگاه!

  حاشیه  جالب دیگر این نشست خبری بنر نشست خبری سرپرست دانشگاه یاسوج بود که برای وی  منصب رئیس دانشگاه یاسوج نوشته شده بود.

سرپرست دانشگاه یاسوج

همچنین در این نشست رمضانی در بین صحبت های خود کهگاهی به موضوع ماندن و نماندن خود در دانشگاه یاسوج اشاره و می گفت: من برای ماندن در دانشگاه در تلاش نیستم بلکه فقط به دنبال کار تا لحظه آخر هستم و به غیر از اتاق من همه جای دانشگاه  هر روز حرف بر روی ماندن و نماندن من است.

در پایان نشست خبری هدایایی از طرف سرپرست دانشگاه یاسوج به خبرنگارن حاضر در جلسه اهدا شد.

 

 

 

انتهای پیام/م

 

               

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها