نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مرداد 1393 - 18:44
امام جمعه گچساران انتقال حقایق به جامعه را مهم‌ترین وظیفه یک خبرنگار برشمرد و گفت:نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه ای است.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از نافرمانی های  خداوند با اشاره به این که بیان مشکلات و درخواست‌های عمومی و به حق مردم یک حوزه یکی از وظایف امام جمعه است، گفت: مسئولان باید تا حد امکان در صورت توان در رفع مشکلات و خواسته‌های مردم تلاش کنند.

 

بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه ای است

 

 

حجازی تصریح کرد: در یک جامعه افراد غنی و کم‌بضاعت وجود دارد اما این دلیل بر برتری و عدم نیاز این دو گروه به همدیگر نیست و وظیفه یک انسان مؤمن که ادعای بندگی دارد دستگیری و در فکر دیگران بودن است.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد: اگر انسان مبانی دینی را در زندگی خود رعایت نکند هیچ‌گاه به آرامش و راحتی خاطر در زندگی دست نخواهد یافت.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت  و جایگاه خمس و زکات در زندگی انسان ،گفت: اگر انسانی زکات یا خمس مال خود را پرداخت نکرده باشد استفاده از آن مال اشکال دارد و اگر این انسان از دنیا برود ورثه وی باید پس از پرداخت خمس و زکات همچنین بدهی وی نسبت به تقسیم ارث اقدام کنند.

 

حجازی اظهارکرد: انسان نمی‌تواند هر آنگونه که خودش می‌خواهد در موارد شرعی و رعایت حقوق مردم تصمیم‌گیری کند، نمی‌تواند به هر جایی نگاه کند، به هر کسی تهمت ناروا بزند.

 

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کنونی مردم مظلوم غزه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که  همه مسلمانان مکلف به حمایت از مرم بی دفاع غزه هستند همچنین دولتمردان کشورهای مسلمان نیز وظیفه حمایت از ملت مظلوم فلسطین به ویژه باریکه غزه را دارند.

 

حجازی تصریح کرد: البته بسیاری از کشورهای به ظاهر مسلمان به خاطر ترس و منافع خود در خواب غفلت به سر می‌برند که حق مردم غزه در دنیا و آخرت دامان آنها را خواهد گرفت.

بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه ای است

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت روز خبرنگار در کشور، افزود: روز خبرنگار به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در خاک افغانستان نامگذاری شده که ضمن تسلیت ؛این روز را به خبرنگاران سراسر کشور تبریک می‌گویم.

 

امام  جمعه گچساران بیان کرد: در جامعه امروز خبرنگار دارای وظایف خطیری است و یک خبرنگار واقعی باید داری تقوا، صداقت و وجدان کاری باشد.

 

حجازی انتقال حقایق به جامعه را مهم‌ترین وظیفه یک خبرنگار برشمرد و گفت:نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه ای است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: یک خبرنگار باید در پی انتشار واقعیات و حقایق جامعه باشد و خدای ناکرده با کم و زیاد کردن مطالب سبب بروز برخی دلخوری‌ها و مشکلات نشود.

 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها