نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1393 - 11:28
چندی پیش خبر توقف فروش پهنای باند مخابرات در 10 استان از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منشر شد که شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: با وجود این‌ که تا این لحظه از رگولاتوری اخطاری در این زمینه دریافت نکرده‌ایم؛ نظر رگولاتوری را بررسی می‌کنیم و با تامین پهنای باند مورد نیاز، واگذاری اینترنت را ادامه می‌دهیم.

به گزارش آفتاب جنوب،پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از توقف فروش پهنای باند از سوی شرکت مخابرات ایران در 10 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، گیلان و مازندران به دلیل کمبود پهنای باند خبر داده و اعلام کرده بود: بررسی و ارزیابی‌های انجام شده از وضعیت و تناسب پهنای باند تامین و عرضه شده از سوی شرکت‌های مخابرات استانی نشان می‌دهد در این استان‌ها‌، فروش پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات ایران بیش از حد مجاز بوده و این موضوع کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را در پی داشته است.

براین اساس، رگولاتوری تذکر و اخطار‌های لازم، برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید را تا زمان ارتقاء پهنای باند شرکت‌های مخابرات استانی صادر کرده است.
 
در این رابطه زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - گفته بود: این شرکت پهنای باند اینترنت را از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری کرده و براساس قوانین رگولاتوری در اختیار متشرکان قرار می‌دهد.
 
وی افزود: عوامل مختلفی باعث کاهش سرعت پهنای باند می‌شود که می‌تواند بخشی از آن مربوط به مشکلات زیرساخت و بخشی دیگر مربوط به مشکلاتی باشد که به‌طور طبیعی پیش می‌آید. این عوامل در واگذاری پهنای باند خلل ایجاد می‌کند و چنانچه رگولاتوری در همان زمان شبکه را مورد سنجش قرار دهد، امکان ثبت نبود کیفیت مناسب وجود دارد.
 
به گفته او از آنجا که شرکت ارتباطات زیرساخت با مخابرات قرار‌داد سطح کیفیت خدمات_ SLA _ ندارد، مشخص نخواهد بود که مطابق قرار‌داد عمل می‌شود و یا این‌که با آنچه که به عنوان کیفیت اصلی باید در اختیار مخابرات قرار گیرد تفاوت‌هایی دارد.
 
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات با تاکید بر وظایف نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه ICT می‌گوید: مخابرات نیز به سهم خود چنانچه در استان یا استان‌هایی خلاف آنچه که باید فروخته شده باشد، برخورد خواهد کرد. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد کم‌فروشی پهنای باند اینترنت که به مخابرات نسبت داده شده است، ناشی از کم‌شدن پهنای باندی است که به مخابرات فروخته می‌شود.
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها