نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1393 - 11:19
ما همچنان شانسی ۴۵ درصدی برای ادامه مذاکرات طی یک تا سه سال آینده قائل هستیم.

به گزارش آفتاب جنوب،«بیزینس مانیتور» پیش‌بینی کرد میزان فروش خودرو در ایران در سال ۲۰۱۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۶۳۰ هزار دستگاه برسد.

 
بیزینس مانیتور طی گزارشی از صنعت خودرو ایران نوشت: چشم‌انداز میان مدت برای تولید خودرو در ایران، متاثر از توافق موقت ژنو به طرز محتاطانه‌ای همچنان خوشبینانه است. در سال ۲۰۱۳، فروش خودرو در ایران به ۶۰۱ هزار و ۴۰۷ دستگاه رسیده است. این رقم حکایت از رشد ۱۷/۹ درصدی میزان فروش خودرو دارد. شاخص‌های اولیه مربوط به سال ۲۰۱۴ نیز امیدوار‌کننده به‌نظر می‌رسد. میزان فروش خودروهای جدید در ایران در سه ماه نخست ۲۰۱۴، با ۲۷ درصد رشد مواجه بوده و به ۱۵۷ هزار و ۱۵۶ دستگاه رسیده است.
 
با روند فعلی، میزان فروش خودرو در کل امسال به ۶۳۰ هزار دستگاه خواهد رسید که حدود ۵ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۱۳ خواهد داشت. این گزارش افزود: در ماه‌های آینده، همه چیز بستگی به این خواهد داشت که مذاکرات هسته‌ای چگونه پیش می‌رود. اگر تحریم‌ها به‌صورت دائمی کاهش یابند، آنگاه زمینه برای رشد سریع‌تر در میزان فروش خودروهای جدید فراهم خواهد شد. اقتصاد ایران نیز مجددا به بازارهای جهانی دسترسی خواهد یافت؛ اما اگر گفت‌و‌گوها به شکست بینجامد و تحریم‌های جدیدی اعمال شوند، آنگاه آینده معدود خودروساز بین‌المللی باقی‌مانده نظیر رنو که همچنان در ایران فعال هستند، با تردید مواجه خواهد شد.
انگیزه‌های قابل‌توجهی برای تمامی طرف‌ها جهت ادامه مذاکرات، احتمالا مانع از شکست زودهنگام مذاکرات خواهد شد، اما افزایش چالش‌های سیاسی و فنی موجب می‌شود که رسیدن به یک توافق جامع در کوتاه‌مدت بعید به‌نظر برسد. در نتیجه ما همچنان شانسی ۴۵ درصدی برای ادامه مذاکرات طی یک تا سه سال آینده قائل هستیم.
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها