نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. مرداد 1398 - 8:15
جواد،قلبی بزرگ و ذاتی پاک و مهربان داشت و در میان دوستان به "معرفت" و "وفا" خوشنام بود.هیچ چیزی او را از تلاش برای رسیدن به خواسته های قلبی اش باز نمی داشت و همواره در تکاپوی رسیدن به آنها سر از پا نمی شناخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کوچ زود هنگام پرنده باغ آرزوهایمان از ثری به ثریا گرچه فضای پیرامون مان را از عشق تهی ساخت،اما از آنجا که پروازش رجعتی به سراپرده دوست است،غمگساری نمی کنیم که گوهرجانش شعله ای ازچلچراغ الهی گشته است.

 در اوخر اردیبهشت سال 1375، شهر زیبا و باصفای چرام شاهد به دنیا آمدنِ طفلی بود که شمع وجودش روشنی بخش خانه ی پر مهرِ خانواده توکلی تبار شد.خانواده ای مذهبی که والدینش به سبب ارادتی که به اهل بیت (علیهم السلام)داشتند،نام زیبای "جواد" را از باب تیمن و تبرک بر او نهادند.پدری معلم و مادری خانه دار و صبور داشت که سالیان درازی،گردِ غربت و دوری از خویشاوندان را که بر شانه های زنانه اش سایه افکنده بود، تحمل کرد،به امید آنکه روزی ثمره نوازش های مادرانه اش،عصایی باشد برای روزگار پیری خود و همسر باوفایش...

مهندس جواد توکلی تبار ششمین و آخرین فرزند خانواده محسوب می شد که با عاطفه قلبی برادرانش مانوس و در میان دامان پرمهر خواهرانش، با محبت آنها اُنس و الفتی دیرینه داشت.

پدرش در تربیت او جدیت زیادی به خرج می داد و از همان کودکی او را با خود به مساجد و هیات و مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه السلام)می برد.اهل ادب بود و احترام به دیگران،بزرگترین و بارزترین خصوصیت فردی او به شمار می آمد.حضور مکرر جواد در مجالس معنوی، زمینه و استعداد وی را برای حضور در فعالیت های  دیگر مساعد کرد و وی از همان کودکی به فردای آرزوهای پر بهارش می اندیشید.

جواد در سال ۱۳۸۱ وارد مدرسه ابتدایی "شهید محمدزاده" چرام شد و اولین گام های خود را برای تکیه زدن بر مرکب علم و دانش با اقتدار و عزمی راسخ برداشت و با امید به آینده ای روشن به آموختنِ علم مشغول شد چرا که می دانست تنها با عبور از این راه می تواند پاسخگوی محبتهای بی منتِ پدر و مادر زحمتکش خود باشد.پس از گذراندن دوره ابتدایی در سال ۱۳۸۶ وارد مدرسه راهنمایی "شهید عسکری تنها" شد و همواره آرزوها و هدفهایش را در ذهن خود تجسم می کرد و بارها از آنها با اطرافیانش سخن به میان می آورد.

قلبی بزرگ و ذاتی پاک و مهربان داشت و در میان دوستان به "معرفت" و "وفا" خوشنام بود.هیچ چیزی او را از تلاش برای رسیدن به خواسته های قلبی اش باز نمی داشت و همواره در تکاپوی رسیدن به آنها سر از پا نمیشناخت.

سال ۱۳۸۹ با ورود به دبیرستان امام خمینی(ره)شهر چرام،خود را درآستانه مرحله جدیدی از زندگی می دید.او یقین داشت که با تلاش و پشتکار می تواند به هر آنچه که از کودکی می اندیشد،دست پیدا کند،لذا با رغبت و اشتیاق فراوان به فراگیری و آموختن پرداخت و در سال ۱۳۹۳ تحصیلات خود را در رشته ریاضی فیزیک به پایان رساند.

در همان سال موفق به قبولی در رشته مهندسی پلیمر دانشگاه واحد گچساران می شود.هنوز سال ۱۳۹۳به اتمام نرسیده بود که در سن ۱۸سالگی در آزمون ورودی دانشکده افسری امام علی (ع) در رشته ی مهندسی مدیریت دفاعی رسته ای پدافند هوایی پذیرفته می شود و گامی بلند در رسیدن به اهداف بزرگش می پیماید.

به دلیل علاقمند بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن از استعدادهای جسمانی در دانشکده افسری امام علی(ع) ثبتنام و مشغول تحصیل و آموزش شد.دروس تئوری و عملی را با موفقیت تمام به پایان رساند.وی به امید فرداهای بهتر پیش میرفت و همواره با توکل بر خدا و اقتدا به سید سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین راه خود را پیش می گرفت.

آمادگی جسمانی،مهارتهای نظامی،فعالیت های چشمگیر،همچنین نظم و دقت بالای او باعث شد تا نظر فرماندهان خود را برای انتخاب در دوره های سخت و طاقت فرسای تکاوری به خود جلب کند.پس از انتخاب به مناطقی از قبیل(یزد،دشت ارژن شیراز )عزیمت نمود و سرانجام با گذراندن دوره های طولانی و سخت تکاوری با فتح قله دنا،موفق به اخذ مدرک تکاوری از دانشگاه افسری امام علی(ع) شد و جزء افراد زبده وفعال دانشکده به حساب می آمد.

بارها به مناسبت گرامی داشت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل چشمان فرمانده کل قوا،حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)،در کنار هم قطارانش نمایش های نظامی و رژه های ارتشی را اجرا کرد که بی گمان افتخاربزرگی در کارنامه فعالیت های خود به یادگار گذاشته است‌.

پس از اتمام تحصیل و آموزش در دانشکده افسری تهران،در سال ۱۳۹۶ به شاهین شهر اصفهان منتقل می شود و به مدت یکسال تحت آموزش های بیشتر قرار می گیرد. شجاعت،شایستگی ، لیاقت و همچنین پیشرفتی که در فعالیت های نظامی خود داشت،موجب شد تا در اواخر تابستان ۱۳۹۷ موفق به دریافت درجه ستوان دومی شد.او در مهرماه همان سال به شهر دزفول استان خوزستان منتقل می شود.

مهندس جواد توکلی تبار مهارتها و آموزشهای افسری ارتش را با علاقه و انگیزه بالا به اتمام رسانید که همگان به خصوص فرماندهان وی براین موضوع(انگیزه وعلاقه وافرش)صحه می گذارند.

جواد برومند و رشید ایلمان خود را برای روزهای سخت آماده می کرد و همیشه آرزوی رویارویی با دشمنان این مرز و بوم را در سر می پروراند و شوق شهادت را در دل خود حفظ کرده بود.او خود را با افتخار ،سرباز فدایی رهبر و ولایت می دانست.

وی علی رغم اینکه آموزش های سخت نظامی از او شخصیتی مستحکم و در بعضی جهات،انعطاف ناپذیرساخته بود،اما بسیار رئوف وخانواده دوست بود و نسبت به پدر ومادر و برادران وخواهران ودوستان واقوام،مهربانانه رفتار می کرد.

مهندس جواد توکلی تبار برخلافِ بسیاری از جوانانِ هم سن و سال خود که در نبرد با وسوسه های دنیوی ناکام مانده بودند،هرگز بند پوتینهایش سست نشد و در دوران حضورِ خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران گرچه کوتاه ،اما در همان مدت هم،فعالیت های چشمگیر و افتخارات و خدمات صادقانه و شجاعانه زیادی از خود به یادگار گذاشت.

و در آخر پس از ۸ماه حضور در پادگان نیروهوایی دزفول و خدمت به ارتش جمهوری اسلامی ایران،سرانجام در اواخر بهار سال ۱۳۹۸ در روز 29خرداد ماه، درحالی که از محل خدمت به جهت دیدار با خانواده بازمی گشت در جاده مرگبار رامهرمز،درپنجه مقهورتصادفی وحشتناک چشم ازجهان فروبست و مایه تاسف وتالم قلبی همگان شد.

بی گمان یادش چون سروی ایستاده وَ خاطراتش تا ابد بر تارک حافظه ها باقی خواهد ماند.

گفتنی است مراسم چهلمین روز در گذشت ستوان دوم تکاور مهندس "جواد توکلی تبار" امروز 7مردادماه 98 از ساعت ۱۸الی ۲۰ بر سر مزار پاکش واقع در بهشت زهرای گچساران منعقد خواهد شد.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

روحش شاد و یادش مانا و جاری باد
روح پاکت قرین رحمت الهی پسر عموی عزیزم
روحش شاد .جواد خوش اخلاق و دوست داشتنی
شادی روحش صلوات
روحت شاد جناب سروان. صبر ایوب بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها