نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. مرداد 1394 - 7:36
دوقلوهای گچساران
دوقلوهای گچسارانی پدیده های کنکور:
رتبه یک کنکورسراسری کشور:با برادرم سخت در رقابت بودم
در گروه آزمایشی علوم تجربی و در استان کهگیلویه و بویراحمد شگفتی جالبی رقم خورد و دانش آموزان دوقلوی گچسارانی شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی توانستند رتبه های اول و ششم این گروه آزمایشی در منطقه سه کشور را به خود اختصاص دهند .

به گزارش آفتاب جنوب،نتایج اولیه بزرگترین ماراتن علمی کشور اعلام شد و نام « محمدمهدی خادم بشیر » و «محمدامین خادم بشیر» دوقلوهای گچسارانی به عنوان نفرات اول و ششم کنکور علوم تجربی، تنها پرچمداران رتبه های تک رقمی گچساران در اصلی‌ترین آزمون علمی سالانه کشور مشخص شد.

 

محمدمهدی خادم بشیر و محمدامین خادم بشیر متولدین 17دی ماه 75 هستند که در دبیرستان علامه طباطبایی گچساران فارغ التحصیل شده اند ؛ حال به بهانه رتبه نخست و ششم این دو برادر دو قلو در کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی سال 94 به سراغ آنها رفتیم تا حال و نحوه مطالعه و حس خوبشان پس از اعلام نتایج کنکور و پیروزی در این ماراتن نفس‌گیر را جویا شویم.

 

دوقلوهای کنکور گچساران

 

 

محمد مهدی خادم بشیررتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 94 در منطقه 3کشوردرخصوص نحوه برنامه ریزی و ساعات مطالعاتی خود،گفت: برنامه درس خواندن را از سال دوم دبیرستان به طور جدی شروع کردم و از برنامه های راهبردی یکی از موسسات کنکوری استفاده می کردم.

 

وی افزود:ساعات مطالعه ام در روز بستگی به موقعیت آن روز داشت،مثلا که در روزهایی که در مدرسه مشغول تحصیل بودم بین 5 تا 6 ساعت و روزهایی که به کلاس درس مدرسه نمی رفتم حدود 10 ساعت و در دوران نزدیک کنکور روزی 11 ساعت مطالعه داشتم .

 

دوقلوهای کنکور گچساران

 

خادم بشیر با اشاره به نحوه درصدهای دروس عمومی و اختصاصی خوددر آزمون سراسری گفت: دروس ادبیات 89.4،عربی 78.7،دینی 89.4،زبان انگلیسی 72.3،زمین شناسی 2.7،ریاضی 44.5،زیست شناسی 80.7،فیزیک 58.9 و شیمی 84.8 را با این عناوین تست زدم

 

 

جوان نخبه گچسارانی در پاسخ به اینکه آیا انتظار چنین رتبه ای را در کنکور داشتید،گفت:میدانستم که میتوانم رتبه خیلی خوبی بدست بیارم ولی با توجه به درصد درس زمین شناسی فکر می کردم برادرم رتبه بهتری نسبت به من بدست بیاورد؛ بایداعتراف کنم فکر یک رقمی شدن رو می کردم ولی انتظار رتبه 1 را نداشتم.

 

وی در ادامه  پیشنهادی به داوطلبین کنکور 95 کردو تصریح کرد:به نظرم مهمترین عامل موفقیت درهر زمینه ای تلاش و پیوستگی در آن کار است  وداوطلبین کنکور باید در تمام مدت دوره پیوسته مشغول درس خواندن باشندو طوری نشود که در یک هفته خوب مطالعه کنند و در هفته های بعد کمتر،که این خود یکی از بزرگترین اشتباهات کنکوری ها محسوب خواهد شد.

 

خادم بشیر درباره حضورش در کلاس های کنکوری مختلف ،افزود:تابستان سال 93 فقط به کلاس ریاضی می رفتم و تابستان سال های گذشته هم از کلاس های شیمی و فیزیک بهره می بردم.

 

این جوان گچسارانی در پاسخ به این پرسش که به جز درس به چه چیزهای دیگری علاقمند هستید و دنبال می‌کنید،گفت:به موسیقی علاقه خاصی دارم و گیتار کار می کنم.

 

رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 94 در منطقه 3کشور با اشاره به نحوه انتخاب رشته دانشگاهی خود،تصریح کرد:به طور یقین پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب خواهم کرد و می خواهم در رشته ای که دوست دارم فوق تخصص بگیرم.

 

این نخبه گچسارانی به نقش والدین در موفقیت خود اشاره کرد و تصریح کرد:پدر و مادر نقش مهم و تاثیرگزاری در موفقیت فرزندان ایفا می کنند به طوریکه والدینم در کنکور سراسری شرایط روحی و روانی مناسبی برای ما دوقلوها فراهم کرده بودند و این همان نکته کلیدی است  که  حتی از خود درس هم مهمتر است.

 

دوقلوهای کنکور گچساران

 

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه یک در گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری تصریح کرد: تا صبح اعلام نتیجه با دوستان بیدار ماندیم و  در اولین لحظه ای که نتیجه اعلام شدبا دوستان آن را چک کردیم این را میدانستم خوب کنکور داده ام ولی انتظار رتبه یک را نداشتم.

 

محمد امین خادم بشیری نخبه دیگرگچسارانی که در آزمون سراسری کشور در سال 94 رتبه 6 منطقه 3 در گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرده است، متولد دی ماه 75 بوده و در دبیرستان علامه طباطبایی گچساران تحصیل کرده است.

 

وی از سال دوم دبیرستان به صورت جدی درس خواندن برای کنکور را آغاز کرده و میزان درس خواندن محمد امین در سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی رفته رفته بیشتر و به روزانه 9 ساعت رسیده است.

 

دوقلوهای کنکور گچساران

 

ادبیات 68درصد ، عربی:74.7، دینی:65.5 ، زبان خارجی: 68.1 ، زمین شناسی:78.7، ریاضی:63.4 ،زیست شناسی:70، فیزیک: 85.6 وشیمی:85.8 کارنامه  دروس عمومی و اختصاصی وی در آزمون سراسری 94 است.

 

خادم بشیر در پاسخ به این پرسش که انتظار چنین رتبه ای را داشتید ،گفت:انتظارش را داشتم حتی شاید انتظار بهتر از این رتبه رو هم در خاطرم مرور می کردم.

 

رتبه 6 گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 94 در منطقه 3کشور پیشنهادی به داوطلبین کنکور 95 کردو افزود: کنکوری ها سعی کنند خودشان را تا کنکور از نظر زمان خواندن متعادل نگه دارند، یعنی نه خیلی زیاد مطالعه کنند که خسته شوند و نه خیلی کن که بی اثر شود.

 

وی درباره حضورش در کلاس های کنکور تصریح کرد: در آزمون های در طول سال یکی از موسسات کنکوری شرکت می کردم و در تابستان نیز در کلاس کنکور ریاضی و بخشی از درس شیمی  شرکت می کردم.

 

این جوان گچسارانی در پاسخ به این پرسش که به جز درس به چه چیزهای دیگری علاقمند هستید و دنبال می‌کنید،تصریح کرد:به خواندن کتاب های رمان علاقه زیادی دارم اما در مدت کنکور وقتش را نداشتم و کمتر کتاب های غیر درسی مطالعه می کردم.

 

وی در خصوص هدفش برای آینده نیز گفت: رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب می کنم اما اینکه در چه رشته ای دوره تخصص را ادامه دهم بستگی به شناخت و علاقه ام به رشته های مختلف دارد و باید پس از پایان دوران دکتری به آن فکر کنم و تصمیم بگیریم و انشاءالله  در آینده بتوانم تخصصی خوب پذیرفته شوم.

 

دوقلوهای کنکور گچساران

 

این نخبه گچسارانی در مورد نقش خانواده در موفقیتش گفت: مهمترین افراد در این دوره که بهترین کمک ها را به من کردند پدر و مادرم بودند و واقعا در بهترین حالت شرایط را برای ما دوقلوها فراهم کرده بودندو اینجا ازاین فرصت استفاده می کنم و تشکر بی پایان خود را نثارپدر و مادرم می کنم.

 

خادم بشیر در باره نحوه اطلاع از رتبه خود گفت: صبح اول وقت خودم از سایت سازمان سنجش نتیجه ها رو دریافت کردم و واقعا در این لحظه هیجان عجیبی سراسر وجودم را گرفته بودو لحظه ای وصف نشدنی پر از شور و شعف برایم در زندگی رقم خورده بود.

 

وی با اشاره به کسب رتبه تک رقمی خود در کنکورسراسری گفت: داوطلبین کنکورباید از همان ابتدا برای حضوری موفق در این آزمون بزرگ سرمایه گذاری کنندو عمده زمان رو به این هدف اختصاص داد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که بیشتر با چه افرادی در کنکور رقابت داشتید،ابراز کرد: با برادر دوقولویم سخت با هم در رقابت بودیم چون هر دو از دانش آموزان خوب بودیم.

 

خادم بشیر به بیان خاطره ای از حال و هوای کنکور اشاره کرد و گفت: شب آخرین آزمون جمع بندی که در آن شرکت کرده بودیم با دوستان در پارک جمع شدیم  و شروع به تحلیل سوالات آزمون کردیم،هر کس از کنارمان رد می شد ما رو چپ چپ نگاه می کرد و متلکی می انداخت و رد می شد والان که فکرش را می کنم از خداوند بزرگ سپاسگذارم که مزد زحمت هایم را گرفتم.

 

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

آفرین به دوقلوهای گچسارانی .باعث افتخار شهرمون هستید از خداوند منان توفیق روز افزون شما را خواستارم.
خدا وکیلی گل کاشتن....انشاالله که موفق باشن...منتظر افتخار دیگه ای از هم استانیامون هستیم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها